حضور 300 ناشر در بخش کودک‌ و نوجوان نمایشگاه کتاب
کد خبر: 1394820
تاریخ انتشار : ۲۴ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۵:۵۱
فریدون خبر داد:

حضور 300 ناشر در بخش کودک‌ و نوجوان نمایشگاه کتاب

گروه ادب: رئیس هیئت مدیره انجمن ناشران کودک و نوجوان از حضور 300 ناشر در بخش کودک و نوجوان نمایشگاه کتاب خبر داد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، به نقل از ستاد اطلاع‌رسانی بیست‌ و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، عبدالعظیم فریدون، رئیس هیئت مدیره انجمن ناشران کودک و نوجوان گفت: حدود 300 ناشر در بخش کودک و نوجوان نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران ثبت‌نام کرده‌اند و ما براساس کتاب‌های تولید شده ناشران از اول فروردین 89 تا 21 بهمن 92، متراژ هر غرفه را تعیین کرده‌ایم.

وی با بیان اینکه کمترین عناوین ارائه‌ شده از سوی ناشران کودک‌ و نوجوان 10 جلد است، افزود: متراژ در نظر گرفته شده برای این بخش 6500 مترمربع است که در سالن‌های 22، 23، 24 و 25 اجرا خواهد شد و کمترین متراژ ارائه شده در این بخش هفت و بیشترین میزان 550 مترمربع است و در کل چهار ناشر متراژ بیش از 100 مترمربع را در این بخش دریافت کرده‌اند.

فریدون با بیان اینکه به صورت کلی حدود 27 هزار کتاب از سوی ناشران کودک و نوجوان عرضه می‌شود، ادامه داد: اجرای غرفه‌های بخش کودک و نوجوان نیز از امروز ، 24 فروردین آغاز می‌شود.

رئیس هیئت مدیره انجمن ناشران کودک و نوجوان در ادامه از رایزنی برای برپایی سرای اهل قلم کودک‌ و نوجوان در سالن‌های کودک‌ و نوجوان خبر داد و گفت: امیدوارم در سال جاری بتوانیم نشست‌های تخصصی را در بخش کودک‌ و نوجوان برگزار کنیم.

تحویل غرفه ناشران دانشگاهی تا اول اردیبهشت

براساس این گزارش، شهروز گهواره‌ای، نایب رئیس انجمن فرهنگی ناشران کتاب دانشگاهی اظهار کرد: در این دوره بیش از 500 ناشر در بخش دانشگاهی ثبت‌نام کرده‌اند که قرار است در بیش از 450 غرفه در فضای 7000 مترمربع و در 9 سالن(از سالن 12 - 21) نمایشگاه کتاب مستقر شوند.

وی با بیان اینکه جانمایی غرفه‌های بخش دانشگاهی بیست‌وهفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در حال انجام است، افزود: در این دوره برای اولین بار و با هدف صرفه‌جویی در مصرف کاغذ، اطلاعات ناشران و همه مراحل ثبت‌نام به صورت اینترنتی انجام شد و ناشران می‌توانند فهرست کتاب‌های خود را برای نمایشگاه، در وب‌سایت انجمن ناشران دانشگاهی به‌روز کنند.

گهواره‌ای همچنین از اختصاص خدمات ویژه در چند نقطه از بخش ناشران دانشگاهی در نمایشگاه کتاب خبر داد و گفت: در چند نقطه از فضای ناشران دانشگاهی، ایستگاه‌های خدماتی چون حضور نماینده مدیریت سالن، اطلاع‌رسانی، آتش‌نشانی، اورژانس و عابربانک با هدف رفاه حال ناشران و بازدیدکنندگان تعبیه خواهد شد.

گفتنی است که بیست‌وهفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در روزهای 10 - 20 اردیبهشت 1393 در مصلای بزرگ امام خمینی(ره) برگزار می‌شود.

captcha