حضور بنیاد نهج‎البلاغه در نمایشگاه قرآن فراتر از نمایش آثار خواهد بود
کد خبر: 1406851
تاریخ انتشار : ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۶
آیت‌الله دین‌پرور:

حضور بنیاد نهج‎البلاغه در نمایشگاه قرآن فراتر از نمایش آثار خواهد بود

گروه ادب: رئیس بنیاد نهج‌البلاغه با اشاره به عرضه 40، 50 اثر درباره نهج‌البلاغه در نمایشگاه قرآن اظهار کرد: تلاش می‌کنیم در این دوره از نمایشگاه، گامی فراتر از نمایش آثار برداریم.

آیت‌الله دین‌پرور، رئیس بنیاد نهج‌البلاغه در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، با اشاره به حضور این نهاد در نمایشگاه قرآن افزود: 40، 50 کتاب درباره نهج‌البلاغه را به نمایشگاه قرآن می‌آوریم.
وی با بیان اینکه تاکنون 200 عنوان کتاب درباره نهج‌البلاغه به چاپ رسانده‌ایم، اظهار کرد: شمارگان این آثار به اتمام رسیده است و از این رو درصدد هستیم تا این آثار را تجدید چاپ کنیم و به نمایشگاه برسانیم.
به نمایش آثار اکتفا نمی‌کنیم
آیت‌الله دین‌پرور در ادامه یادآور شد: در نمایشگاه قرآن تلاش می‌کنیم که گامی فراتر از نمایش آثار برداریم؛ به این صورت که اصحاب اندیشه و فرهنگ که در رابطه با قرآن و نهج‌البلاغه اثری منتشر کرده‌اند، در نمایشگاه حضور پیدا کنند و درباره آثارشان توضیح دهند.
وی ارائه آثار مرتبط با نهج‌البلاغه به مردم توسط صاحبان اثر را راهی برای آشنایی آحاد ملت با محتوا و باطن این کتاب برشمرد و گفت: گروهی از کارشناسان بنیاد نهج‌البلاغه درصدد هستند تا ضمن همکاری با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، این کار را در نمایشگاه انجام دهند.
اعلام جزئیات حضور در نمایشگاه قرآن تا 2 هفته دیگر
رئیس بنیاد نهج‌البلاغه با بیان اینکه جزئیات برنامه‌های این بنیاد در نمایشگاه قرآن تا 10، 15 روز دیگر اعلام می‌شود، به تلاش برای ایجاد گروه‌های علمی برای ترجمه نهج‌البلاغه در این مرکز اشاره کرد.
وی درباره ترجمه گروهی افزود: البته نباید این مطلب را از نظر دور داشت که هر مترجم و مؤلفی، سبک و سلیقه خاص خود را دارد و انجام فعالیت علمی توسط چند نفر، مشکلاتی به همراه خواهد داشت؛ در عین حال این اقدام در اولویت فعالیت‌های مرکز قرار دارد.

captcha