بررسی قصور پزشکی و مجازات اسلامی در سازمان پزشکی قانونی
کد خبر: 1429867
تاریخ انتشار : ۲۴ تير ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۹

بررسی قصور پزشکی و مجازات اسلامی در سازمان پزشکی قانونی

گروه سلامت: سازمان پزشکی قانونی جمهوری اسلامی ایران کنفرانس‌های علمی ادواری را به منظور ارتقای سطح علمی پزشکان خود در کارشناسی‌های پزشکی قانونی با طرح موضوعاتی از قبیل: قصور پزشکی، قانون مجازات اسلامی و معاینات قانونی برگزار می‌کند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) سازمان پزشکی قانونی جمهوری اسلامی ایران کنفرانس‌های علمی ادواری را به منظور ارتقای سطح علمی پزشکان خود در کارشناسی‌های پزشکی قانونی با طرح موضوعاتی از قبیل: قصور پزشکی، قانون مجازات اسلامی و معاینات قانونی برگزار می‌کند.
بدین منظور این مجموعه نخستین نشست پیش روی خود را 31 تیرماه با طرح موضوع «قصور پزشکی» و بررسی عناوینی از قبیل: مسیر پرونده‌های قصور پزشکی در کمیسیون‌های پزشکی قانونی، کلیات قصور پزشکی، تقصیر در قانون مجازات و رسیدگی به قصور پزشکی در کشورهای دیگر در سالن اجتماعات ریاست سازمان برگزار می‌کند.
این مجموعه همچنین 14 مردادماه به بررسی مقوله «قانون مجازات اسلامی» با طرح عناوینی همچون: کلیات قانون، قانون مجازات در کارشناسی‌های پزشکی قانونی، چالش‌های موجود در قانون مجازات و ارش و دیه در قانون مجازات خواهد پرداخت.
طبق برنامه ریزی صورت گرفته، سازمان پزشکی قانونی همچنین 28 مردادماه نیز به بررسی موضوع «معاینات قانونی» با مباحثی از قبیل: کلیات معاینات قانونی، گواهینامه‌های پزشکی در معاینات، مستند‌سازی و سرحرفه‌ای در معاینات می‌پردازد.

captcha