آیت‌الله نصیری عالمی بی‌بدیل برای مردم سمنان بود
کد خبر: 1449934
تاریخ انتشار : ۲۳ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۴

آیت‌الله نصیری عالمی بی‌بدیل برای مردم سمنان بود

گروه اجتماعی: دستیار ویژه ریاست جمهوری با بیان اینکه آیت‌الله نصیری معلم اخلاق و مبارزی بود که همه عمر پربرکت خود را در خدمت به اسلام و انقلاب گذراند، گفت: ایشان بی‌حاشیه و در میان مردم زندگی کرد و عالمی بی‌بدیل برای مردم سمنان بود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از سمنان، حسین فریدون، دستیار ویژه ریاست جمهوری امروز، 23 شهریور در حاشیه مراسم خاکسپاری آیت‌الله نصیری ایشان را به‌عنوان آیت‌الله طالقانی سمنان برشمرد و افزود: این عالم مجاهد بسیاری از ویژگی‌های آیت‌الله طالقانی نظیر مردمی بودن، یار و یاور مردم بودن، حمایت از مبارزین و مردمداری را در خود داشت.
وی با اشاره به اینکه ایشان با مردم و در بین آنها زندگی می‌کرد، اظهار کرد: این عالم مجاهد خدمات زیادی به اسلام و مردم استان ارائه کرد.
برادر رئیس جمهوری با یادآوری اینکه دکتر روحانی، خاطرات بسیار خوبی از آیت الله نصیری دارد به مجاهدت‌های این عالم وارسته در سال های مبارزه با طاغوت اشاره کرد و متذکر شد: آیت‌الله نصیری در دوران مبارزه با حاکمیت ستم شاهی، حامی مبارزان و انقلابیون بود و در آن دوران سخت مجاهدت از خانواده مبارزین سرکشی می‌کرد.
فریدون با بیان اینکه آیت‌الله نصیری افتخار پدری شهید را نیز داشت یاداور شد: آیت‌الله نصیری معلم اخلاق و مبارزی بود که همه عمر پربرکت خود را در خدمت به اسلام و انقلاب بود او بی‌حاشیه و در میان مردم زندگی کرد و عالمی بی بدیل برای مردم سمنان بود.
حجت‌الاسلام والمسلمین حسن اختری، رییس مجمع جهانی اهل بیت در حاشیه این مراسم به خبرنگاران گفت: آیت‌الله نصیری در دوره‌ای در سمنان وارد حوزه‌های علمیه شد که طلبگی مورد پسند حاکمیت نبود زیرا آیت‌الله نصیری در یکی از سخت‌ترین دوران‌ها که تبلیغات ضد دین و ضد روحانیت وجود داشت، لباس روحانیت پوشید و روی به درس‌های حوزوی آورد و در حقیقت با درس خواندن خود به مجاهدت در راه خدا پرداخت.
اختری با بیان اینکه ایشان در محضر عالمان بزرگی تلمذ کردند، اظهار کرد: ایشان در آن دوران مدارج عالی علمی را در محضر مراجع بزرگی همچون آیت‌الله بروجردی و حضرت امام(ره) و علمای دیگر طی کردند.
وی درگذشت آیت‌الله نصیری را ضایعه‌ای بزرگی برای مردم استان دانست و یادآور شد: آیت‌الله نصیری انسانی متواضع و عالمی وارسته بود که در میان مردم و برای خدمت به آنها زندگی کرد.

captcha