لایحه «تشکیل سازمان صنایع دریایی نیروهای مسلح» تصویب شد
کد خبر: 1470494
تاریخ انتشار : ۱۴ آبان ۱۳۹۳ - ۱۶:۳۷
در جلسه هیئت دولت به ریاست دکتر روحانی؛

لایحه «تشکیل سازمان صنایع دریایی نیروهای مسلح» تصویب شد

گروه سیاسی: لایحه «تشکیل سازمان صنایع دریایی نیروهای مسلح» در جلسه هیئت دولت به تصویب رسید.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، لایحه «تشکیل سازمان صنایع دریایی نیروهای مسلح» روز چهارشنبه، 14 آبان‌ماه در جلسه هیئت دولت که به ریاست حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی، رئیس‌جمهور تشکیل شد، به تصویب رسید.

هدف از تصویب این لایحه، ایجاد قابلیت‌های بازدارندگی و تأمین نیازمندی‌های دفاعی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در حوزه شناورهای سطحی، زیرسطحی، اثرسطحی، تندرو، سامانه قوای محرکه، ساخت، تولید، تأمین و بهینه‌سازی با تأکید بر دانش و فناوری‌های بومی و برتر و آزمایش عملیاتی و ارائه خدمات پشتیبانی مورد نیاز براساس استانداردهای روز است.

همچنین هیئت وزیران در این جلسه با مصوبه‌ای به وزارت دادگستری اجازه داد تا نسبت به انجام مذاکره، پیش‌امضا و امضای موقت موافقت‌نامه‌های انتقال محکومین به حبس و معاضدت قضایی در امور مدنی بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری نیجریه و همچنین موافقت‌نامه‌های استرداد مجرمین و انتقال محکومین بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری قبرس و تاجیکستان و جمهوری اسلامی پاکستان اقدام و مراحل قانونی را تا تصویب نهایی پیگیری کند.

موافقتنامه کشتیرانی تجاری دریایی بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری غنا از دیگر مصوبات جلسه روز چهارشنبه هیئت وزیران بود.

captcha