نمايشگاه بين‌المللی «محصولات حلال» در روسيه برپا شد
کد خبر: 2130038
تاریخ انتشار : ۰۸ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۱:۰۱

نمايشگاه بين‌المللی «محصولات حلال» در روسيه برپا شد

گروه سياسی و اجتماعی: نمايشگاه بين‌المللی «محصولات حلال» از پنجم تا هفتم خردادماه، در غرفه شماره دو مركز نمايشگاه ‌بين‌المللی واقع در شهر «مسكو»، پايتخت روسيه برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا) شعبه منطقه بالكان، به نقل از پايگاه اطلاع‌رسانی«islam.ru»، اين نمايشگاه بين‌المللی به‌همت، ابتكار و حمايت وزارت امور خارجه، وزارت صنعت و تجارت، وزارت كشاورزی و وزارت فرهنگ روسيه، در خيابان «مياكيننو»(Myakinino) شهر مسكو شهر، برگزار شد.
همچنين شيخ «راويل عين‌الدين»(Ravil Gainutdin)، رئيس شورای مفتيان روسيه، ضمن استقبال از مهمانان و شركت‌كنندگان، در سخنانی تأكيد كرد: برپايی چنين نمايشگاه‌هايی كم‌كم‌ شكل سنتی شدن به خود می‌گيرند و اين حاكی از توسعه اقتصاد اسلامی در روسيه و جهان است.
همچنين جغرافيای اين نمايشگاه بسيار گسترده بود و در آن شركت‌های مختلف با محصولات و صنايع حلال خود از كشورهای حوزه آفريقای جنوبی و شمالی و نيز آسيای جنوبی و شرق حضور داشتند.
محصولات حلال روسيه بيشتر توسط شركت و كارخانه‌های جمهوری‌های «باشقيرستان» و «تاتارستان»، همچنين قفقاز شمالی و مناطقی كه بيشتر جمعيت آن‌ها مسلمانان هستنند، در اين نمايشگاه ارائه شد.
لازم به‌ذكر است، دكتر «عبدالله حسين ‌فخاری»، به‌عنوان نماينده سازمان كنفرانس اسلامی در اين نمايشگاه شركت كرده بود.
captcha