دختران، محبوب‌ترين و گرامی‌ترين فرزندان نزد اهل بيت‌(ع) هستند
کد خبر: 2415313
تاریخ انتشار : ۲۹ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۴:۳۲

دختران، محبوب‌ترين و گرامی‌ترين فرزندان نزد اهل بيت‌(ع) هستند

گروه سياسی و اجتماعی: محمدرضا قزلسفلی در مراسم جشن ولادت حضرت معصومه(س) و روز «دختر» با استناد به جملات گهربار معصومين(ع) بر فضیلت و محبوبیت بیشتر فرزندان دختر در نزد اهل بيت‌(ع) تأكيد كرد.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا) شعبه سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، به‌مناسبت سالروز ولادت حضرت فاطمه معصومه(س) و روز بزرگداشت دختران ديروز، 28 شهريورماه، مراسم ويژه‌ای با حضور بيش از يكصد‌و‌هشتاد دانشجوی دختر دانشكده‌های سيرالئون و ارباب جرايد در محل سالن اجتماعات نمايندگی فرهنگی جمهوری اسلامی ايران در سيرالئون برگزار شد.
در اين مراسم، محمدرضا قزلسفلی، رايزن فرهنگی كشورمان در سخنانی با استناد به جملات گهربار معصومين(ع) همچون «بهترين فرزندان شما دختران هستند»، « پسران نعمتند و دختران حسنه و خداوند از نعمت‌ها سؤال می‌كند ولی به حسنات پاداش می‌دهد»، «خداوند بر دختران مهربان‌تر از پسران است و هر كسی بانويی از محارم خود را شاد كند روز قيامت از سوی خداوند شاد می‌گردد» بر جايگاه والاتر فرزندان دختر در نزد اهل بيت‌(ع) تأكيد كرد.
وی در بخش ديگری از سخنان خود با بيان اينكه اسلام برای تمام ادعاهای خود شخصيت‌های كاملی چون حضرت فاطمه زهرا(س) و حضرت معصومه(س) را به جامعه بشريت ارائه كرده است گفت: اگر خداوند برای پيروان اديان الهی، الگويی تعيين نمی‌كرد چه بسا ادعاهای دين به اثبات نرسيده و به‌زودی نابود می‌شد.
قزلسفلی با بيان اينكه تمسك به الگوهای معرفی شده در اسلام، يعنی پيامبر اكرم(ص) و ائمه اطهار(ع) ضامن تأمين نيازهای مادی و معنوی انسان‌ها در همه زمان‌ها و مكان‌ها است تأكيد كرد: دختران و زنان سيرالئون با شناخت دقيق و درست از دين اسلام و الگو قرار دادن ابعاد شخصيت سازنده كريمه اهل بيت(ع) در اصلاح جامعه خود نقش مهمی ايفا خواهند كرد.
وی با يادآدوری نگاه ابزاری و تبليغاتی نظام سرمايه داری به دختران و زنان گفت: استعمارگران می‌كوشند جايگاه، حقوق و منزلت زنان را براساس اميال شيطانی خود تعريف كرده و از بانوان محجوب و عفيف مسلمان چهره‌ای غرق در جهل، خرافات، محروميت، مظلوميت و بردگی ترسيم كنند.
رايزن فرهنگی ايران در سيرالئون افزود: امروز تحت عنوان دروغين تساوی زن و مرد به زنان بيش از مردان ظلم می‌شود امام زنان مسلمان با با پيروی از الگوی اسلامی می‌توانند آزادی حقيقی و سعادت دنيوی و اخروی خود را تضمين كنند.
وی به‌طور خاص به حجاب اشاره كرد و گفت: حجاب، بخشی از ميراث حضرت فاطمه زهرا(س) و حضرت معصومه(س) برای زنان و دختران مسلمان می‌باشد كه بی‌شك نه تنها موجب رشد، صيانت و تأمين امنيت اجتماعی آنان بلكه زمينه‌ساز تعالی و تكامل جامعه خواهد بود.
captcha