افتتاح نمايشگاه نسخه‌های خطی قرآن‌ در استانبول
کد خبر: 2570235
تاریخ انتشار : ۱۲ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۲:۱۷

افتتاح نمايشگاه نسخه‌های خطی قرآن‌ در استانبول

گروه بين‌الملل: نمايشگاه نسخه‌های خطی قرآن‌ ديروز، 11 مردادماه، به همت اداره امور دينی تركيه در شهر «استانبول» اين كشور افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری بين‌المللی قرآن(ايكنا) به نقل از پايگاه اطلاع‌رسانی safa.ps، اين نمايشگاه با حضور محمد گورمز، رئيس اداره امور دينی تركيه، بكر بوزداغ، معاون نخست‌وزير تركيه، هيئتی از فلسطين از جمله عيسی قراقع، وزير امور اسرا و آزادگان در كرانه باختری، شيخ محمد‌حسين، مفتی قدس و فلسطين و نبيل معروف، سفير فلسطين در تركيه افتتاح شد.
در اين نمايشگاه قرآن‌های خطی و تابلوهايی قرآنی كه از كشورهای مختلف جهان جمع‌آوری شده، در معرض ديد عموم قرار گرفته است.
قديمی‌ترين قرآن خطی عرضه‌شده در نمايشگاه استانبول، متعلق به هزار سال پيش است و آثار به نمايش درآمده، گويای ميزان تلاشی است كه هنرمندان برای كتابت و تذهيب قرآن‌ها صرف كرده‌اند.
برگزاركنندگان نمايشگاه اعلام كردند: اين نمايشگاه فرصتی برای اطلاع شهروندان تركيه و بازديدكنندگان از تاريخچه كتابت قرآن و اهتمام به اين تاريخچه از همه جوانب است.
مفتی قدس و فلسطين، معاون نخست‌وزير تركيه و رئيس اداره امور دينی اين كشور پس از مراسم افتتاحيه با بازديد از نمايشگاه استانبول، با قرآن‌های خطی عرضه‌شده در آن آشنا شدند و اين بازديد با پوشش گسترده از سوی رسانه‌های گروهی تركيه همراه شد.
captcha