۱۰ وقف جدید در زمینه خانه‌های قرآن‌ در زرند به ثبت رسید
کد خبر: 2639311
تاریخ انتشار : ۰۷ دی ۱۳۹۳ - ۰۷:۱۱
در سال‌ جاری؛

۱۰ وقف جدید در زمینه خانه‌های قرآن‌ در زرند به ثبت رسید

گروه اجتماعی: رئیس اداره اوقاف و امور خیریه زرند از ثبت ۱۰ وقف جدید در زمینه خانه‌های قرآن‌ در سال‌ جاری در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کرمان، علی حسنی‌نژاد، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه زرند روز گذشته، 6 دی در دیدار کارکنان اوقاف شهرستان زرند با امام جمعه این شهرستان گفت: در زمینه گسترش سنت حسنه وقف، ائمه جمعه و روحانیان جایگاه والایی دارند و می‌توانند‌ ثمرات وقف در جامعه را برای مردم بازگو کنند.
وی از ثبت 10 مورد وقف جدید‌ در سال‌ جاری خبر داد و افزود: این وقف‌ها ‌در زمینه‌های نشر فرهنگ مهدویت‌، کمک به زوج‌های جوان ‌و خانه‌های قرآن‌ است.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه زرند ارزش ریالی این وقف‌ها را بالغ بر‌ هفت میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: در این زمینه با توجه به نیازها، مشاوره‌ها از سوی اداره اوقاف به مردم داده می‌شود.
وی همچنین از وجود 485 موقوفه در زرند خبر داد و عنوان کرد: کل رقبات ثبت شده در سامانه اوقاف این شهرستان 980 رقبه است.
حسنی‌نژاد با بیان اینکه در حال حاضر در شهرستان زرند 21 امامزاده و بقعه متبرکه وجود دارد، تصریح کرد: بالغ بر 75 درصد کل موقوفات با نیت عزاداری سید‌الشهدا(ع) انجام می‌شود.
رئیس اداره اوقاف زرند یادآور شد: در زمینه سنت حسنه وقف در شهرستان زرند خانواده‌های معظم شهدا پیشتاز بودند.
وی با بیان اینکه بیشتر وقف‌های انجام شده در شهرستان زرند در زمینه ساخت حسینیه، مسجد و خانه عالم است، اظهار کرد: از مردم نیکوکار شهرستان درخواست داریم تا در زمینه رفع نیازهای مردم شهرستان وقف‌های خود را انجام دهند.
حجت‌الاسلام علی ابراهیمی، امام جمعه زرند نیز با بیان روایت‌هایی از مزایای وقف و اتصال به خدا به واسطه انفاق و صدقه‌ گفت: صدقه قبل از آنکه به دست فقرا برسد به دست خداوند متعال می‌رسد و اجر و پاداش آن نیز نصیب انسان می‌شود و قطعاً ما از آثار این معامله با خداوند بهره‌مند می‌شویم.
وی با بیان اینکه مردم باید در عرصه وقف جدی‌تر از گذشته مشارکت کنند، تصریح کرد: علاوه بر اینکه صدقه جاری برای واقف بر جای می‌ماند، مشکلات بسیاری در جامعه ‌در سایه وقف حل و فصل می‌شود.
امام جمعه زرند اظهار امیدواری کرد که واقفان با سنجیدن نیازهای اساسی جامعه، وقف‌های اثرگذار انجام دهند و شرایطی ‌فراهم کنند تا افراد بیشتری‌ از آثار و ثمرات وقف بهره‌مند شوند.
وی با بیان اینکه وقف می‌تواند بسیاری از معضلات جامعه اسلامی در ابعاد اقتصادی و فرهنگی را رفع کند، اظهار کرد: عامل وقف و واقفان خیر‌اندیش در تحول ساختار فرهنگی و اقتصادی جامعه به‌ویژه ریشه‌کنی فقر نقش مؤثری دارند.

captcha