الگوسازی توسط رسانه‌ها از لازمه‌های فعالیت‌های قرآنی در کشور است
کد خبر: 2658754
تاریخ انتشار : ۱۰ دی ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۶
شاه‌میوه:

الگوسازی توسط رسانه‌ها از لازمه‌های فعالیت‌های قرآنی در کشور است

گروه فعالیت‌های قرآنی: داور بین‌المللی قرآن کریم گفت: الگوسازی توسط رسانه‌ها از لازمه‌های فعالیت‌های قرآنی در کشور است و همان‌گونه که در رسانه‌ها به معرفی هنرمندان می‌پردازیم، باید زمانی را برای معرفی فعالان قرآنی قرار دهیم.

غلامرضا شاه‌میوه، داور بین‌المللی قرآن و داور سی‌وهفتمین دوره قرآن کریم خراسان رضوی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، با اشاره به پیشرفت چشمگیر برگزارکنندگان و شرکت‌کنندگان گفت: مسابقات قرآن کریم خراسان رضوی از نظر برگزاری داوری و شرکت‌کنندگان در سطح کشوری است و به جهاتی از مسابقات کشوری قرآن نیز قوی‌تر نشان می‌دهد.

این داور بین‌المللی قرآن کریم در ادامه افزود: نه تنها ضعفی در این مسابقات وجود نداشت بلکه شاهد رشد و پویایی هر چه بیشتر این مسابقات نسبت به سال گذشته هستیم.

شاه‌‌میوه از ظهور چهره‌های جدید در عرصه قرآن کشور خبر داد و گفت: از نظر سطح فنی شرکت‌کنندگان، امسال شاهد چهره‌های جدیدی هستیم که تلاوتی بسیار زیباتر نسبت به سال گذشته ارائه کرده‌اند که خود نوید بخش افزایش کیفیت مسابقات است.

خراسان رضوی؛ یکی از ارکان اصلی قرآن کشور

این داور بین‌المللی، خراسان رضوی را یکی از ارکان اصلی قرآن کشور خواند و افزود: خراسان رضوی از دیرباز مهد قاریان و حفاظ بین‌المللی بوده است و به عنوان ویترینی از افتخارات، یکی از ارکان قرآن در کشور محسوب می‌شود.

وی، الگوسازی را یکی از وظایف اصلی رسانه‌ها دانست و افزود: یکی از لازمه‌های فعالیت‌های قرآنی در کشور الگوسازی توسط رسانه‌ها است و همان‌گونه که در رسانه‌ها به معرفی هنرمندان موسیقی و سینمای کشور می‌پردازیم، باید زمانی را برای معرفی هنرمندان قرآنی قرار دهیم.

شاه‌‌میوه با انتقاد از برخی رسانه‌ها اظهار کرد: آنچه را که مردم بیشتر دوست دارند، نباید بیش از حد نشان داد بلکه باید در راستای معرفی چهره‌های قرآنی برتر کشور کارهای بسیار خوبی در رسانه انجام شود.

وی با تأکید بر فرهنگ‌سازی و جهت‌دهی به جامعه توسط رسانه‌ها گفت: رسانه‌ها باید در راستای جریان‌سازی به نحو احسن، برای شناساندن چهره‌های قرآنی به مردم یک کار عمیق رسانه‌ای را انجام دهند.

captcha