پیام تسلیت آیت‌الله ری‌شهری به‌مناسبت درگذشت صادق آئینه‌وند
کد خبر: 3274509
تاریخ انتشار : ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۰

پیام تسلیت آیت‌الله ری‌شهری به‌مناسبت درگذشت صادق آئینه‌وند

گروه دانشگاه: آیت‌الله محمد محمدی ری شهری و معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم در پیام‌های جداگانه‌ای در گذشت صادق آیینه‌وند را تسلیت گفتند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا)، آیت‌الله محمد محمدی ری شهری، تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع) و وحید احمدی، معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در پیام‌های جداگانه‌ای در گذشت صادق آیینه‌وند، استاد تاریخ و چهره ماندگار فرهنگی و رئیس پژوهشگاه علوم انسانی را تسلیت گفتند. متن پیام آیت‌الله ری شهری در ادامه می‌آید:

درگذشت استاد فرهیخته تاریخ اسلام، رئیس پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی و عضو هیئت امنای دانشگاه قرآن و حدیث، دکتر صادق آیینه وند موجب تألم و تأثر گردید.

اینجانب ضمن عرض تسلیت، این ضایعه دردناک را به خانواده گرانقدر ایشان و جامعه علمی کشور به‌ویژه دانشگاهیان تسلیت عرض نموده، رحمت و مغفرت جاودان را برای آن مرحوم و صبر و شکیبایی را برای بازماندگاه ایشان از درگاه خداوند منان مسئلت دارم.

محمد محمدی ری­ شهری

بنا بر این گزارش، متن پیام وحید احمدی، معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم، تحقیقات و فناوری نیز به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

انا لله و انا الیه راجعون

درگذشت اندیشمند و پ‍ژوهشگر ژرف‌اندیش و چهره ماندگار علمی، جناب آقای دکتر صادق آیینه‌وند، ریاست محترم پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی و استاد دانشگاه تربیت مدرس را به جامعه دانشگاهی، پژوهشی و فرهنگی کشور تسلیت عرض می‌کنم.

خدمات ماندگار این استاد فرهیخته در عرصه تاریخ و فرهنگ شامل صدها تألیف و آثار علمی و تربیت صدها دانش‌پژوه که حاصل عمر پربرکت و تلاش بی‌وقفه وی است، نام این استاد را برای همیشه در این مرز و بوم زنده نگاه خواهد داشت.

دکتر صادق آیینه‌وند علاوه بر شخصیت مبرز علمی از ویژگی‌هایی چون ایمان و روشن‌بینی دینی، تواضع و فروتنی بی‌مثال، صراحت و صداقت در عمل، تعهد و دردمندی نسبت به جامعه بهره‌مند بود.

نظام دانشگاهی و پژوهشی کشور خود را موظف به پاسداشت نام و آیین علمی این استاد ممتاز، بلند همت و خستگی‌ناپذیر می‌داند.

اینجانب ضمن تسلیت به خانواده معظم آن مرحوم و عموم اهالی تاریخ، فرهنگ و ادب کشور برای روح متعالی ایشان رحمت و مغفرت و برای بازماندگان صبر و اجر مسئلت دارم.

وحید احمدی

معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری

captcha