مداحان در راستای انگیزه‌های دینی به عزاداری‌ها جهت دهند
کد خبر: 3364987
تاریخ انتشار : ۲۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۶
امام جمعه پل‌دختر:

مداحان در راستای انگیزه‌های دینی به عزاداری‌ها جهت دهند

گروه اجتماعی: حجت‌الاسلام سوری گفت: منبری‌ها و مداحان باید در راستای انگیزه‌های دینی به عزاداری‌ها جهت دهند و از محرم و صفر نباید به نفع مسائل انتخاباتی استفاده شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از لرستان، در پنجاه و چهارمین جلسه شورای فرهنگ عمومی پل‌دختر که امروز، 28 شهریور با موضوع بررسی شیوه‌های صحیح عزاداری و مقابله با تحریفات عاشورا در محل سالن کنفرانس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامیاین شهرستان برگزار شد، حجت‌الاسلام محمد سوری، امام جمعه و رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان پل‌دختر گفت: منبری‌ها و مداحان باید در راستای انگیزه‌های دینی به عزاداری‌ها جهت دهند و از محرم و صفر نباید به نفع مسائل انتخاباتی استفاده شود.
وی ادامه داد: افراد نباید عزاداری‌ها را با اغراض سیاسی لکه دار کنند و مداحان باید از اشعاری استفاده کنند که دارای مضامین خوب و در شأن معصومین باشد.

در ادامه  فریدون کریمی‌فرد، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان پل‌دختر، گفت: تأسی به امامان معصوم(ع) یکی از بهترین راه‌ها برای دست‌یابی به شیوه‌های اصیل و دور از خرافات و تحریفات این سنّت مهم به شمار می‌آید.
وی افزود: در برخی از مجالس برداشت‌ها و روش‌های غلط عزاداری دیده می‌شود که در شأن و منزلت مجالس اهل بیت(ع) نیست و در طول تاریخ همواره بدعت‌هایی در مراسم عزاداری حضرت سیدالشهدا‌(ع) وارد شده که بعضاً موجبات وهن اسلام و مذهب تشیع را ایجاد کرده است.
کریمی‌فرد خاطرنشان کرد: ما باید آن‌چنان که معصومین(ع) عزاداری و هیئت برگزار می‌کردند، عزاداری کنیم و به‌شدت از عمل به هوای نفس و خرافات و تقلید کورکورانه و رفتارها و گفتارهای زننده که خلاف راه آن‌هاست بپرهیزیم.
در ادامه فرماندار پل‌دختر و نایب رئیس شورای فرهنگ عمومی گفت: مداحان باید مراقب باشند شیوه‌های صحیح عزاداری مورد تحریف قرار نگیرد و مبلغین باید مروج فرهنگ صحیح دینی، اسلامی و عاشورایی باشند.

captcha