۱۲۵۰ نفر کردستانی تحت پوشش طرح آموزش صحیح‌خوانی قرآن قرار گرفتند
کد خبر: 3366154
تاریخ انتشار : ۳۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۰

۱۲۵۰ نفر کردستانی تحت پوشش طرح آموزش صحیح‌خوانی قرآن قرار گرفتند

گروه فعالیت‌های قرآنی: مسئول دارالقرآن الکریم اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان کردستان با اشاره به اجرای طرح صحیح‌خوانی قرآن طی سال جاری در استان گفت: تاکنون هزار و ۲۵۰ نفر کردستانی تحت پوشش طرح آموزش صحیح‌خوانی قرآن قرار گرفتند.

ناصر علیپور، مسئول دارالقرآن الکریم اداره تبلیغات اسلامی استان کردستان در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کردستان، با اشاره به فعالیت‌های صورت گرفته فصل تابستان این اداره اظهار کرد: در راستای ترویج فرهنگ قرآنی و انس و الفت هر چه بیشتر اقشار مختلف استان با برنامه‌های مختلف قرآنی در سطح مؤسسات و خانه‌های قرآنی شهری و روستایی زیر مجموعه این اداره برگزار شده است.
وی با اشاره به اجرای طرح صحیح‌خوانی قرآن طی سال جاری در استان افزود: تا کنون 1250 نفر کردستانی تحت پوشش طرح آموزش صحیح‌خوانی قرآن قرار گرفتند. 
مسئول دارالقرآن کریم اداره تبلیغات اسلامی استان کردستان با اشاره به اینکه در طول ماه مبارک رمضان برگزاری محافل جزء خوانی قرآن کریم در سطح شهر و روستاهای استان برگزار شد، اعلام کرد: پنج هزار نفر از مردم سنندج در مسجد جامع و قبای بهاران از جلسات جزء خوانی بهره‌مند شدند.
وی به راه‌اندازی کرسی تلاوت قرآن کریم در یکی از مؤسسات قرآنی استان اشاره و عنوان کرد:  25 نفر کردستانی در کرسی تلاوت که شامل قرائت تخصصی قرآن بوده، بهره‌مند شده‌اند.
علیپور به حمایت از فعالیت های قرانی هیئت‌های مذهبی اشاره کرد و افزود: پنج هیئت مذهبی استان کردستان در شهرستان‌های کامیاران، قروه، بیجار و سقز که فعالیت‌های قرآنی دارند، مورد حمایت قرار گرفتند.
وی از آموزش طرح 1449 به سه هزار نفر کردستانی خبر داد و بیان کرد: طرح قرآنی 1449  شامل حفظ سوره مبارکه یاسین بوده که در 9 شهرستان استان کردستان برگزار می‌شود که شهرستان سنندج بیشترین آمار شرکت‌کننده در این طرح را داشته است.
مسئول دارالقرآن الکریم اداره تبلیغات اسلامی استان کردستان از جلسات ثابت و محوری حفظ قرآن در دو شهرستان سنندج و دیوان‌دره در طول فصل تابستان خبر داد و یادآور شد:  مؤسسه قرآنی نوای آبیدر در سنندج و اعتصام بحبل‌الی‌الله در دیواندره  کلاس های حفظ قرآن را به صورت ثابت و محوری برگزار می‌کنند.

captcha