326 خانه قرآن شهری و روستایی در کردستان وجود دارد
کد خبر: 3369411
تاریخ انتشار : ۰۴ مهر ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۰

326 خانه قرآن شهری و روستایی در کردستان وجود دارد

گروه فعالیت‌های قرآنی: مسئول دارالقرآن کریم اداره تبلیغات اسلامی استان کردستان از فعالیت 326 خانه قرآن شهری و روستایی در سطح استان خبر داد.

ناصر علیپور، مسئول دارالقرآن کریم اداره تبلیغات اسلامی استان کردستان در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کردستان، از فعالیت 326 خانه قرآن شهری و روستایی در سطح استان خبر داد و اظهار کرد: از این تعداد 237 خانه قرآن شهری و 89 خانه قرآن روستایی هستند.
وی با اشاره به اینکه طرح خانه‌های قرآنی در راستای ساماندهی وضعیت جلسات خانگی قرآن در سطح شهر و روستاهای استان اجرایی شده است، افزود: افرادی هستند که بدون هیچ توقعی و در راستای اعتلای فرهنگی قرآنی کلاس‌های قرآنی را در خانه‌های شخصی خود برگزار می‌کنند، که این افراد نیز در قالب طرح خانه‌های قرآن ساماندهی شده‌اند.
مسئول دارالقرآن کریم اداره تبلیغات اسلامی استان کردستان از فعالیت 28 مؤسسه قرآن تحت نظارت دارالقرآن کریم در سطح استان خبر داد و اعلام کرد: از این تعداد هشت مؤسسه در سطح یک، 13 مؤسسه در سطح دو و پنج مؤسسه در سطح سه فعالیت می کنند.
وی با اشاره به نیاز ضروری جامعه به ترویج فرهنگ قرآنی عنوان کرد: خانه‌‌های قرآنی شهری و روستایی نقش مهمی را در جذب جوانان به قرآن و آشنایی آنان با مفاهیم انسان‌ساز قرآن دارند.
علیپور با اشاره به دوره‌های مختلف آموزشی قرآن در مؤسسات و خانه‌های قرآنی بیان کرد: برگزاری این دوره‌های آموزشی حرکتی در جهت رفع مهجوریت قرآن کریم به تناسب توان و کمک جهت کاهش معضلات اجتماعی و اخلاقی با استفاده از رهنمودهای قرآن مجید و ارائه الگوهای رفتاری است.
وی، آشنایی نوجوانان و جوانان را با معارف قرآنی را از دیگر اهداف این دوره ‌های قرآنی برشمرد و یادآور شد: در این کلاس ها سعی خواهیم کرد جوانان و نوجوانان با قرآن مأنوس و از تعالیم گوهربار قرآن در زندگی شخصی بهره‌مند شوند و قرآن را سرلوحه کارهایشان قرار دهند.

captcha