صدها مسجد در سراسر آلمان پذیرای غیرمسلمانان شدند
کد خبر: 3381650
تاریخ انتشار : ۱۳ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۸
با هدف از بین بردن تصورات نادرست؛

صدها مسجد در سراسر آلمان پذیرای غیرمسلمانان شدند

گروه بین‌الملل: مسلمانان آلمان با دعوت از همسایگان غیرمسلمان خود برای آشنایی بیشتر با اسلام روز شنبه، ۱۱ مهر، درهای مساجد خود را به روی آن‌ها گشودند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) به نقل از پایگاه خبری «On Islam»، این برنامه با هدف معرفی سیمای حقیقی اسلام و همچنین از بین بردن تعصبات نادرست رواج یافته از طریق رسانه‌ها علیه اسلام و مسلمانان برگزار شد.

شورای هماهنگی مسلمانان کلن اعلام کرد: برنامه روز درهای باز مساجد سراسر آلمان بر جوانان مسلمان در آلمان و داستان‌های زندگی آنان تمرکز داشت.

روز درهای باز صدها مسجد سراسر آلمان با استقبال هزاران شهروند این کشور مواجه شد.

شورای هماهنگی مسلمانان آلمان، گردهم آوردنده چهار سازمان بزرگ اسلامی این کشور، هر سال در روز سوم ماه اکتبر روز درهای باز مساجد را برگزار می‌کند تا مردم را با ابعاد مختلف زندگی جامعه مسلمانان این کشور آشنا کنند و با پاسخ دادن به سؤالات آن‌ها در مورد اسلام، تصورات نادرست را از بین ببرند.

روز درهای باز مساجد آلمان از سال 1997 میلادی در روزی که آلمانی‌ها اتحاد دوباره خود را جشن می‌گیرند، برگزار می‌شود.

روز درهای باز مساجد آلمان امسال در حالی برگزار شد که این کشور با موج مهاجرت‌های جنگ‌زدگان سوری مواجه است و با وجود آمادگی این کشور برای پذیرش بیش از یک میلیون مهاجر در سال 2015، برخی شهرهای شرقی آلمان با اعتراض‌های مخالفان اسلام و مهاجرت مسلمانان مواجه است.

این تظاهرات‌ها از سوی گروه‌های راست افراطی آلمان با شعار این که مسلمانان در حال تسخیر اروپا هستند، هدایت می‌شوند.

آلمان بعد از فرانسه دومین جمعیت بزرگ مسلمانان را در میان کشورهای اروپایی دارد و اسلام بعد از مسیحیت پروتستان و کاتولیک سومین دین بزرگ این کشور است.

مسلمانان با حدود 5 میلیون نفر جمعیت حدود 5 درصد جمعیت 82 میلیونی این کشور را تشکیل می‌دهند.

captcha