محفل نهج البلاغه خوانی در ۱۱۰مسجد سمنان برگزار می‌شود
کد خبر: 3503396
تاریخ انتشار : ۱۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۳

محفل نهج البلاغه خوانی در ۱۱۰مسجد سمنان برگزار می‌شود

گروه اجتماعی: مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان از برگزاری محفل نهج البلاغه در ۱۱۰مسجد استان خبر داد و گفت: این طرح از ابتدای ماه مبارک رمضان آغاز خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از سمنان، حجت‌الاسلام علی شکری،مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان 12 خرداد در گردهمایی مبلغان مستقر و طرح هجرت استان سمنان، بااشاره به لزوم برنامه‌ریزی مدون برای استفاده از ظرفیت‌های ماه مبارک رمضان، گفت: با توجه به اهمیت این ماه مبارک، علاوه بر محافل انس با قرآن، محفل نهج البلاغه خوانی در سطح استان اجرا می‌شود.
وی افزود: نهج‌البلاغه از کتب حکمتی دین مبین اسلام است که استفاده از حکمت‌های آن در زندگی امروزی آثار و برکات ویژه‌ای خواهد داشت لذا در طول ماه مبارک رمضان آئین نهج البلاغه خوانی در مساجد استان برگزار می‌شود.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان با اشاره به دیگر برنامه‌های ویژه ایام ماه مبارک رمضان، خطاب به مبلغان مستقر در روستاها، یاداور شد: برگزاری جلسات قرائت قرآن در کنار حلقه های تفسیر و نهج البلاغه می تواند در جذب جوانان به مفاهیم معنوی و فرهنگی مهم باشد.
 شکری حضور در مسجد را یکی از ویژگی های مهم مبلغان دانست و گفت: مبلغان زمانی موفق هستند که در حوزه تبلیغی خود حضور مستمر داشته باشند و از سوی دیگر باید در نظر داشت که دیدار چهره به چهره با مردم می تواند نفوذ تبلیغ شعائر دینی را افزایش دهد.
 وی با بیان اینکه مبلغان نقش ویژه‌ای در تبیین شعائر دینی به خصوص در جوامع روستایی و کوچک برعهده دارند متذکر شد: لذا این رسالت مبلغان است که در تبیین احکام اسلامی و شعائر دینی اهتمام ویژه داشته باشند و برای تحقق این مهم باید ماه مبارک رمضان را فرصتی غنیمت برای برگزاری محافل انس با قرآن، قرائت ادعیه و تفسیر قرآن کریم دانست.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان، با اشاره به نقش مبلغان در تبیین سبک زندگی اسلامی در بین اقشار مختلف مردم، گفت: یکی از موارد مهمی که مبلغان می‌بایست در تبلیغشان به خصوص در ماه مبارک رمضان به آن توجه کنند، احکام ویژه تقلید است، امروزه موضوع تبلیغ به خصوص در بین نسل جوان به دغدغه تبدیل شده که باید احکام ویژه آن به خوبی برای مردم تبیین شود لیکن از مبلغان می‌خواهیم تا فرصت ماه ضیافت الله را غنیمت شمرده وبرای تبیین این موارد اقدام کنند.
شکری با بیان اینکه وظیفه و رسالت مبلغان ترویج احکام دینی است، اظهار کرد: ما انتظار داریم که مبلغان اعزامی از سوی اداره کل تبلیغات اسلامی استان سمنان به عنوان پیش نماز صرف مطرح نشوند و در همه ابعاد اجتماعی، مذهبی و فرهنگی روستا و یا محل استقرارشان تاثیرگذار باشند و از سوی دیگر هم روحانیان باید به تبلیغ چهره به چهره و حضور مستمر در مساجد اهتمام ویژه داشته باشند.
 وی با تاکید بر اینکه امروز یکی از مواردی که باید مبلغان به آن بپردازند، مقوله ایثار و شهادت است، ادامه داد: امروز دفاع در جبهه های نبرد علیه تکفیری‌ها از موضوعاتی محسوب می‌شود ‌که باید نسبت به آن عنایت ویژه داشت و اهداف دشمنان را از راه اندازی اینگونه جنگها بیان کرد.
 
در این دوره آموزشی ۴۰نفر از روحانیان و مبلغان استان سمنان حضور داشتند.
captcha