«خدمات متقابل اسلام و ایران» به زبان اردو منتشر می‌شود
کد خبر: 3527609
تاریخ انتشار : ۱۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۳

«خدمات متقابل اسلام و ایران» به زبان اردو منتشر می‌شود

گروه بین‌الملل: كتاب «خدمات متقابل اسلام و ایران» (نوشته استاد شهید مرتضی مطهری) در پاکستان به زبان اردو چاپ و منتشر می‌شود.

كتاب «خدمات متقابل اسلام و ایران» در پاكستان منتشر می‌شود
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، سیدشهنشاه جعفر، مسئول انتشارات «احیای تراث اسلامی» پاكستان و از نویسندگان روزنامه «جنگ» کراچی با محمدرضا باقری، مسئول خانه فرهنگ اسلامی ایران در کراچی، دیدار و در خصوص همکاری و مشارکت در ترجمه، چاپ و نشر کتاب‌های فارسی به زبان اردو بر اساس طرح «تاپ» مذاکره كرد.
در این دیدار سیدشهنشاه جعفر، طی سخنانی مطالبی را در خصوص انتشارات تحت مدیریتش ارائه داد و در ادامه نقطه نظرات و پیشنهادات خود را راجع به نحوه مشارکت دوجانبه بیان كرد.
وی گفت: در جامعه پاکستان ترجمه‌های آثار ارزشمند فارسی به زبان اردو طی چند سال گذشته با استقبال گسترده‌ای مواجه شده و ترجمه‌های آثار استاد شهید مطهری و مقام معظم رهبری در میان پیروان مذهب اهل بیت(ع) از اهمیت خاصی برخوردار بوده‌ است.
سیدشهنشاه جعفر افزود: انتشارات «احیای تراث اسلامی» تاکنون علاوه بر تألیفات آثار محلی دینی ـ فرهنگی، تعداد زیادی از ترجمه‌های کتاب‌های دینی فارسی به زبان اردو را به چاپ رسانده است.
در ادامه محمدرضا باقری نیز با بیان اینكه نمایندگی فرهنگی ایران در كراچی و سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در زمینه‌های ترجمه و چاپ کتاب در قالب طرح «تاپ» با یکدیگر همکاری می‌کنند، گفت: بر این اساس از انتشارات «احیای تراث اسلامی» نیز همکاری و مشارکت در این چارچوب را خواستاریم.
سپس طرفین توافقات لازم اولیه را برای همکاری دوجانبه در چارچوب طرح «تاپ» به انجام رساندند و موافقت اولیه برای تجدید چاپ دو جلد کتاب ارزشمند و پرمخاطب «خدمات متقابل اسلام و ایران» اثر استاد شهید مطهری را اعلام کردند.
بر اساس توافق صورت‌ گرفته این کتاب با مشارکت دو طرف در قالب طرح «تاپ» به زبان اردو چاپ و منتشر می‌شود.
captcha