«از زمین تا بهشت» آماده پخش شد
کد خبر: 3538500
تاریخ انتشار : ۲۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۷
الهام چرخنده خبر داد:

«از زمین تا بهشت» آماده پخش شد

گروه هنر: کارگردان مجموعه مستند «از زمین تا بهشت» خبر داد: این کار مستند با محوریت شهدای اقلیت تولید شده است.

الهام چرخنده، بازیگر سینما و تلویزیون در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) درباره مجموعه جدیدی که کارگردانی کرده، چنین اطلاع‌رسانی کرد: «از زمین تا بهشت» عنوان یک مستند 10 قسمتی است که آماده پخش شده و قرار است با مشخص شدن زمان، روی آنتن یکی از شبکه‌های سیما برود. این کار با محوریت شهدای اقلیت ساخته شده است. 

وی افزود: هدف از ساخت این مجموعه این است که با زبان هنر بتوانیم شهدایی را معرفی کنیم که شاید تا به امروز کمتر به مردم معرفی شده باشند. 

این بازیگر در ادامه خبر خود آورده است: یکی از قسمت‌هایی این مجموعه که «ویگن کاراپتیان» نام دارد برای حضور در دهمین جشنواره بین‌المللی سینما حقیقت به دبیرخانه فستیوال معرفی شده است. این فیلم مستند 29 دقیقه‌ای توسط مهدی مطهر در خانه مستند انقلاب اسلامی تهیه شده است. 

ویگن کاراپتیان (گاراپیدی)، سال 1344 در الیگودرز متولد شد و پس از طی تحصیلات متوسطه و دوره‌ آموزشی در پادگان لویزان به لشکر ۲۱ حمزه در دهلران و سپس موسیان منتقل شد. او دو ماه بعد از رزم در جبهه‌ها علیه دشمن بعثی، در فروردین ماه 1366 به هنگام دیده‌بانی در منطقه شرهانی بر اثر اصابت ترکش خمپاره شهید شد.

عوامل تولید این فیلم مستند کوتاه که برای اولین نمایش عمومی، تحویل دبیرخانه دهمین جشنواره بین‌المللی سینماحقیقت شده است، عبارتند از؛ نویسنده و پژوهشگر: سروش باقری، کارگردان: الهام چرخنده، تصویربردار: سامان مختاری، صدابردار و صداگذار: احمد افشار، تدوینگر: حامی علیداد، گوینده متن: زهرا شاهین‌فر، تهیه‌کننده: مهدی مطهر.

الهام چرخنده متولد سال 1357 در شهر کاشان و فارغ‌التحصیل رشته سینما است. در کارنامه هنری او، بازیگری در فیلم‌های سینمایی «عروسی مهتاب»، «جنایت و مکافات»، «شب یلدا»، «سوگند»، «دامنه‌های سفید»، «اسب‌ها همچنان می‌تازند» و سریال‌های تلویزیونی «من یک مستاجرم»، «دایره تردید»، «ششمین نفر»، «پروانه»، «آوای باران» و «آسمان من» به چشم می‌خورد.

مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی سازمان امور سینمایی، دهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم مستند ایران «سینماحقیقت» را طی روزهای 14 تا 21 آذرماه 1395، با شعار «حقیقت بهترین راهنماست» که از فرمایشات حضرت علی (ع) است، در شهر تهران برگزار خواهد کرد.

captcha