رونمایی از نرم‌افزار قرآنی مفتاح در نمایشگاه استانبول
کد خبر: 3546650
تاریخ انتشار : ۲۶ آبان ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۴

رونمایی از نرم‌افزار قرآنی مفتاح در نمایشگاه استانبول

گروه بین‌الملل: نرم‌افزار قرآنی مفتاح شامل 70 هزار پرسش و پاسخ قرآنی، حدیثی و اعتقادی به زبان ترکی استانبولی در سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب استانبول رونمایی شد.

رونمایی از نرم‌افزار قرآنی مفتاح در نمایشگاه استانبول
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، هم‌زمان با برپایی سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب استانبول، از ترجمه چهار عنوان کتاب از آثار نویسندگان ایرانی به زبان ترکی استانبولی به همت وابستگی فرهنگی كشورمان در محل نمایشگاه‌های دائمی استانبول رونمایی شد.
در این مراسم كه جمعی از فعالان فرهنگی ـ علمی و مترجمین و نویسندگان حضور داشتند، عبدالرضا راشد، وابسته فرهنگی ایران در استانبول مطالبی پیرامون چهار کتاب «ادوار شعر فارسی از مشروطه تا سلطنت پهلوی»، «جشن‌های ایرانیان»، «ارزش میراث صوفیه» و «نامه مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) به جوانان اروپا و آمریکایی» بیان كرد.
وی در سخنان خود، به ترجمه و انتشار كتب فوق‌الذكر با حمایت مرکز ترجمه نشر (مرکز ترجمه معارف اسلامی و علوم انسانی) و همکاری ناشرین ترک دماوند و وصال اشاره كرد.
راشد افزود: جمهوری اسلامی ایران و ترکیه دو کشور برادر و دوست بوده و همکاری‌های دو کشور در ابعاد مختلف و در بالاترین سطح قرار داشته و در این میان ارتباطات فرهنگی نقش ارزشمند و مؤثری در تقویت و تحکیم روابط دارد.
در ادامه، علی گوزل یوز، رئیس گروه زبان و ادبیات فارسی دانشگاه استانبول و ناظر و تصیحیح کننده کتاب «ادوار شعر فارسی از مشروطه تا سلطنت» گفت: این کتاب با نثر ساده نوشته شده است و نویسنده کتاب از برجستگان ادب فارسی بوده و از اشراف کامل بر تاریخ ادبیات و حیات شعرا برخوردار است.
وی ادامه داد: کتاب «ادوار شعر فارسی از مشروطه تا سلطنت» برای آشنایی با شعر فارسی به علاقه‌مندان ادب پارسی، کمک شایانی خواهد کرد.
پس از آن، احمد چلیک، استاد دانشگاه استانبول و مترجم کتاب «ارزش میراث صوفیه»، ضمن بیان ویژگی‌های این اثر ارزشمند، گفت: نویسنده کتاب از مفاخر علمی و ادبی در قرن معاصر در ایران بوده و آثار متعددی از خویش برای بشریت و علاقمندان علم و ادب به ارمغان گذاشته است.
سخنران بعدی این مراسم، قدیر آکاراس، رئیس اتحادیه علمای ترکیه و نویسنده و مترجم چندین جلد کتاب در زمینه معارف اهل بیت(ع) بود كه با اشاره به مشترکات فرهنگی، تاریخی و زبانی دو کشور ترکیه و ایران بر ضرورت تقویت همکاری‌های علمی و فرهنگی تأکید كرد.
ایلبر اورتایلی، استاد شهیر ترکیه و جهان در سخنان خود، ضمن تقدیر از برپایی آیین رونمای از چهار کتاب از آثار نویسندگان ایرانی و تجلیل و تمجید از خدمات علمی دانشمندان و مشاهیر ایرانیان از گذشته تا به امروز، به جایگاه ادبی شعرای بزرگ چون حافظ شیرازی اشاره كرد.
در بخش پایانی این مراسم، از دو نرم‌افزار و یک لوح فشرده به زبان ترکی استانبولی با عناوین پیشوایان هدایت «سیره ائمه معصومین(ع)» مربوط به مجمع جهانی اهل بیت(ع)، مفتاح (شامل 70 هزار پرسش  و پاسخ قرآنی، حدیثی و اعتقادی) مربوط به مجمع جهانی اهل بیت(ع) و همچنین کاروان عشق (وقایع کربلا و عاشورا که با بیان آیت‌الله عاملی و نوای استاد سلیم مؤذن‌زاده و اشعار استاد شاهی اردبیلی) تهیه شده از سوی وابستگی فرهنگی ایران رونمایی شد.
بنابر اعلام این خبر، سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب استانبول، روز شنبه، 22 آبان‌ماه با شركت وابستگی فرهنگی ایران در استانبول و مجمع جهانی اهل بیت(ع) در محل نمایشگاه‌های دائمی استانبول گشایش یافت.

رونمایی از نرم‌افزار قرآنی مفتاح در نمایشگاه استانبول
captcha