شورای عالی قرآن در سبزوار تشکیل می‌شود
کد خبر: 3576849
تاریخ انتشار : ۰۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۱

شورای عالی قرآن در سبزوار تشکیل می‌شود

گروه شهرستان‌ها: معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار سبزوار با بیان اینکه شورای عالی قرآن در سبزوار در حال تشکیل است، گفت: کارگروه مربوطه تشکیل شده و در حال انجام اقدامات مربوطه برای تشکیل جلسات هستیم.

حسین میردشتی، معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار سبزوار در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، با بیان اینکه شورای عالی قرآن در سبزوار در حال تشکیل است، گفت: کارگروه مربوطه تشکیل شده و در حال انجام اقدامات مربوطه برای تشکیل جلسات هستیم.
وی با اشاره به اینکه از افتخارات شهرستان سبزوار وجود قاریان و حافظان قرآنی است که دارای رتبه‌های ممتاز کشوری و استانی هستند، اظهار کرد: هر ساله با برگزاری مسابقات قرآنی در سبزوار، مردم استقبال خیلی خوبی از این مسابقات دارند که این امر، نشان‌دهنده از فعالیت مراکز قرآنی در این زمینه است.
میردشتی با تأکید بر اینکه برای ترویج و اشاعه علوم قرآنی و فرهنگ قرآنی نیازمندیم تا ادارات مختلف و تمام دستگاه‌های متولی قرآن با هم همفکری و مشارکت داشته باشند، افزود: به‌زودی در سبزوار اولین جلسه شورای عالی قرآن تشکیل خواهد شد.
در همین رابطه محمد علیزاده، رئیس اداره ارشاد سبزوار عنوان کرد: اقدامات اولیه برای تشکیل شورای عالی قرآن در سبزوار با حضور امام جمعه، رئیس اداره اوقاف، فرماندار شهرستان، رئیس اداره ارشاد، رئیس اداره آموزش و پرورش و رؤسای تعدادی دیگر از اداراتی که در زمینه قرآنی فعال هستند، انجام شده است.
وی با بیان اینکه ما درخواست خودمان را به فرمانداری ارسال کردیم و منتظر دعوت اعضا برای تشکیل جلسه هستیم، افزود: با مشخص شدن اعضای حقوقی شورای عالی قرآن، این شورا با حضور اعضای حقیقی آن که متشکل از فعالان قرآنی است، تشکیل می‌شود.
captcha