گزارشی از برنامه‌های قرآنی وزارت جهاد کشاورزی در سال 95
کد خبر: 3580753
تاریخ انتشار : ۱۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۳

گزارشی از برنامه‌های قرآنی وزارت جهاد کشاورزی در سال 95

گروه فعالیت‌های قرآنی: حجت‌الاسلام خاک، مدیرکل آموزشی ـ عقیدتی وزارت جهاد کشاورزی برنامه‌های قرآنی این وزارتخانه طی سال جاری را تشریح کرد.

برنامه‌های قرآنی وزارت جهاد کشاورزی در سال 95
حجت‌الاسلام والمسلمین عباس خاک، مدیرکل آموزشی ـ عقیدتی وزارت جهاد کشاورزی در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، به تشریح برنامه‌های قرآنی وزارت جهاد کشاورزی طی سال جاری پرداخت و با اعلام برنامه‌های مختلف قرآنی این وزارتخانه در سال 95 اظهار کرد: در سال 95 برنامه‌های قرآنی بسیار خوبی از سوی وزارت جهاد کشاورزی در سطح کشور برگزار شد که با استقبال فراوان کارکنان وزارت جهاد کشاورزی و سازمان‌های وابسته و نیز خانواده‌‌های ایشان رو‌‌به‌رو شد.
مدیرکل آموزشی ـ عقیدتی وزارت جهاد کشاورزی ادامه داد: برگزاری مسابقات سراسری قرآن کریم ویژه کارکنان وزارت جهاد کشاورزی و خانواده ایشان با ظرفیت 600 نفر از کل کشور در هشت رشته قرآنی که نفرات برتر از کلیه استان‌های کشور و نیز هشت سازمان مرکزی در تهران در آن شرکت داشتند، از جمله برنامه‌های مهم قرآنی وزارتخانه طی سال 95 بود.
وی در ادامه با بیان اینکه این مسابقات ویژه کارکنان وزارت جهاد کشاورزی و نهادها و سازمان‌های وابسته و خانواده ایشان در سطح کشور برگزار شد، تصریح کرد: این مسابقات ابتدا در سطح شهرستانی و استانی برگزار شد و سپس، برگزیدگان از هر استان کشور جهت برگزاری مسابقات سراسری به وزارتخانه معرفی شدند که در نهایت این مسابقات سراسری نیز با حضور نفرات برگزیده استانی در محل مجتمع ولایت قم برگزار شد. همچنین، در پایان برگزاری مسابقات سراسری نیز تعداد 90 نفر از شرکت‌کنندگان موفق به کسب رتبه‌های اول تا سوم شدند که با اعطای لوح تقدیر و هدایایی از ایشان تقدیر شد.
مدیرکل آموزشی ـ عقیدتی وزارت جهاد کشاورزی در ادامه بیان کرد: همچنین، در سال 95 دوره آموزشی به نام دوره آموزشی تربیت معلم قرآن کریم را با حضور 60 نفر شرکت‌کننده برگزار کردیم که این افراد بتوانند پس از فراگیری آموزش‌های لازم به عنوان معلم قرآن در دستگاه‌های مربوطه خود در سطح کشور فعالیت قرآنی داشته باشند و به امر آموزش قرآن کریم و کلام وحی بپردازند.
خاک ادامه داد: همچنین، طی سال جاری سه دوره آموزشی روخوانی و روان‌خوانی و مفاهیم قرآن را برای کل کارکنان وزارت جهاد کشاورزی و در استان‌های مختلف کشور برگزار کردیم که این دوره‌های قرآنی هم برای آقایان و هم برای بانوان برگزار شد که استقبال بسیار خوبی نیز از سوی کارکنان وزارت جهاد کشاورزی از این دوره‌ها شد.  
مدیرکل آموزشی ـ عقیدتی وزارت جهاد کشاورزی تصریح کرد: همچنین، از برنامه‌های قرآنی دیگری که طی سال 95 هم برای روحانیون و هم برای کارکنان وزارت جهاد کشاورزی برگزار شد، دوره تفسیر جلد چهارم کتاب تفسیر نمونه آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی بود که این دوره نیز که هم برای آقایان و هم برای بانوان برگزار شد، با استقبال خوبی از سوی کارکنان و روحانیون مواجه شد.
وی در ادامه با اشاره به برگزاری مسابقات قرآن عشایری و روستایی در سطح کشور نیز اظهار کرد: همچنین، طی سال جاری مسابقات قرآن کریم ویژه عشایر و روستائیان کشور را برگزار کردیم که این مسابقات نیز ابتدا در سطح استانی برگزار شد و نفرات برتر هر استان به وزارتخانه معرفی شدند و در پایان نیز نفرات برتر در مسابقات سراسری قرآن کریم روستائیان و عشایر کشور که طی روزهای 18 و 19 بهمن‌ماه در مشهد مقدس برگزار شد، شرکت کردند.
مدیرکل آموزشی ـ عقیدتی وزارت جهاد کشاورزی در ادامه افزود: همچنین، برگزاری مسابقات اذان ویژه کارکنان وزارت جهاد کشاورزی و اولاد ذکور ایشان نیز طی سال جاری از دیگر برنامه‌هایی بود که وزارت جهاد کشاورزی برگزار کرد و در پایان نیز از نفرات برتر این مسابقات با اهدای جوایزی تجلیل و قدردانی شد.
مدیرکل آموزشی ـ عقیدتی وزارت جهاد کشاورزی اظهار کرد: همچنین، با توجه به اینکه سازمان اوقاف و امور خیریه طی هر سال اقدام به ارزیابی برنامه های قرآنی وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های مختلف کشور می‌پردازد و سازمان‌ها و وزارتخانه‌های برتر در این زمینه را معرفی می‌کند، کلیه برنامه‌های قرآنی انجام شده از سوی وزارت جهاد کشاورزی طی سال 95 برای ارزیابی در اختیار مسئولان این سازمان قرار گرفت.
خاک در پایان با اشاره به برنامه‌های مختلف قرآنی که از سوی وزارت جهاد کشاورزی طی سال جاری برگزار شده است و نیز استقبال بسیار خوب کارکنان وزارت و خانواده ایشان از این برنامه‌ها، تصریح کرد: کلیه این برنامه‌هایی که به آن‌ها اشاره شد طی سال آینده با قوت هرچه بیشتری برگزار خواهد شد و علاوه بر این‌ها نیز برنامه‌های مختلف قرآنی نیز دیگری در دستور کار وزارت جهاد کشاورزی قرار دارد که ان‌شاالله طی سال آینده در سطح کشور برگزار خواهد شد.  


captcha