انتقاد امام جمعه مشهد از باز بودن فضای مجازی
کد خبر: 3593873
تاریخ انتشار : ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۶

انتقاد امام جمعه مشهد از باز بودن فضای مجازی

گروه سیاست و اقتصاد: امام جمعه مشهد ضمن انتقاد از باز بودن فضای مجازی گفت: فضای باز و بدون ضوابط مجازی، عامل بروز اهانت اخیر به امام رضا(ع) است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی، آیت‌الله علم‌الهدی، امام جمعه مشهد، ظهر امروز هشتم اردیبهشت ماه در خطبه‌های نماز جمعه در حرم مطهر امام رضا(ع)، فرا رسیدن ماه مبارک شعبان را تبریک گفت و با اشاره به دو اتفاق تلخ رخ داده در روزهای اخیر، اظهار کرد: متأسفانه در تقارن اعیاد مقدسه با دو تلخ‌کامی روبرو شدیم، تلخ‌کامی اول اهانت به ساحت مقدس امام هشتم علی‌بن موسی‌الرضا(ع) بود، این منتهای قدرنشناسی و کفران نعمت وجود مقدس علی بن‌موسی‌الرضا(ع) در این کشور است که افراد بخواهند نسبت به امام رضا(ع) حرمت‌شکنی داشته باشند.
حرمت اولیاءالله نباید ابزار رقابت‌های انتخاباتی شود
آیت‌الله علم‌الهدی بابیان این‌که نباید در عرصه رقابت‌های انتخاباتی، حرمت اولیاءالله ابزار قرار گیرد، تصریح کرد: باید توجه داشته باشیم که عرصه انتخابات با توجه به ارزش‌های مقدسه نظام و انقلاب ما، یک عرصه مقدس ادای تکلیف شرعی است. 
کاندیدها از افراد سبک‌سر و بی‌ایمان در فعالیت‌های خود استفاده نکنید
وی با تأکید بر این‌که کاندیدای مربوط به آن مراسم، از این اهانت راضی نیست، تصریح کرد: آن کاندیداهایی که در حاشیه رقابت آنان این اهانت صورت گرفته، خودشان بیزار از این اهانت هستند و به‌هیچ‌وجه راضی نیستند تحت عنوان تبلیغات آنان، اهانت به امام هشتم(ع) ابزار شود اما باید سعی کنند از به‌کارگیری عناصر سبک‌سر، بی‌ایمان، بی‌توجه، مجذوب دشمن شده و تحت تأثیر بعضی انحراف سازی‌های فضای مجازی قرار گرفته، بیزاری بجویند و آنان را در عرصه فعالیت‌های تبلیغاتی خودشان به کار نگیرند.
آیت‌الله علم‌الهدی افزود: تشکر می‌کنم از مردم ولایتمدار استان ایلام و نماینده ولی‌فقیه در آن استان و عزیزان مسئول این استان که رسماً قصه را قاطعانه پیگیری کردند و ان‌شاءالله مشمول عنایت خاصه امام هشتم(ع) قرار گیرند و اگر غیر از این عمل می‌شد، این استان وفادار غیور و دلاور با مردم رزمنده‌ای که هشت سال دفاع مقدس را تحمل کردند، ارزش خودشان را از دست می‌دادند.
ولنگاری فضای مجازی، عامل اهانت به امام رضا(ع)
وی فضای باز و بدون ضوابط مجازی را عامل بروز چنین اهانتی به ائمه دانست و گفت: باید توجه کنیم که منشأ این انحرافات، همین باز بودن فضای مجازی است؛ ما یک روز گفتیم این فضای مجازی با این گستردگی، عوارض سوئی دارد، اما این فضا با عنوان آزادی همان‌طور باز ماند در حالیکه دقیقاً ضد آزادی است؛ آزاد بودن در حرمت‌شکنی، آزاد بودن در ارزش‌ها و سوزاندن هنجارها، مثل آزاد بودن آدم کشی و دزدی است، چنین آزادی درست نیست.
آیت‌الله علم‌الهدی، تلخ‌کامی دوم را حادثه جانکاه جنایت تروریستی دیروز در مرز شرقی کشور عنوان کرد و افزود: عزیزان مرزبان ما که با یک دنیا اخلاص و فداکاری وظیفه خودشان را دلاورانه در صیانت از مرز اجرا می‌کردند، در صید کمین نابکارانه تروریست‌ها قرار گرفتند و 9 نفر از جوانان عزیز دلاور غیور ما در مرزبانی نظام و کشور شربت شهادت نوشیدند.
پاسداری از انقلاب وظیفه یکایک آحاد مردم است
نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی، شهادت جوانان کشور را داغی تلخ برای جمهوری اسلامی دانست و گفت: خلأ وجودی این عزیزان برای مردم، نهادهای مقدس نظامی، انتظامی، مسلح و پاسدار از این انقلاب و همچنین برای فرمانده کل قوا، مقام معظم رهبری و عزیزان خانواده‌شان یک داغ به‌حساب می‌آید.
وی با اشاره به روز پاسدار اظهار کرد: امروز مقارن است با روز پاسدار، پاسداری از انقلاب یک واقعیتی است که سپاه پاسداران، نماد آن است اما پاسداری این انقلاب در حقیقت وظیفه و تکلیف یکایک آحاد ما مردم است چراکه هویت ما، ماهیت ایرانی ما و شخصیت مقتدرانه ما به پاسداری از این انقلاب و ارزش‌های انقلاب مرتبط و منوط است.
وی افزود: این‌که یک نهاد مقدس خالص و مخلص فداکار و ایثارگری همچون سپاه پاسداران، نماد پاسداری از این انقلاب قرار بگیرد، کفایت نمی‌کند، تکلیف را از گردن ما در عرصه پاسداری از این انقلاب برنمی‌دارد، این تکلیف بر عهده یکایک ما است که از ارزش‌های این انقلاب پاسداری کنیم مخصوصاً در موقعیت‌های بحرانی و در اوج تعاملات و تحولات سیاسی، مسئولیت و تکلیف پاسداری از انقلاب و ظرفیت‌های انقلاب را نباید فراموش کنیم.
وی اذعان کرد: در این روزها هر تحول سیاسی اجتماعی در کشور ما پیش می‌آید، یک حرکت و یک موقعیت خطیر برای ما است و باید توجه داشته باشیم در این موقعیت‌ها، ما دقیقاً بر لبه تیز تیغی قرار داریم که یک طرفش سقوط و یک طرفش اوج‌گیری است.
captcha