وضعیت فعالیت‌های قرآنی مناطق سنی‌نشین كشور
کد خبر: 3598131
تاریخ انتشار : ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۷
حسینی تشریح کرد:

وضعیت فعالیت‌های قرآنی مناطق سنی‌نشین كشور

گروه فعالیت‌های قرآنی: داور مسابقات قرآن اهل سنت كشورمان، برگزاری مسابقات قرآن را بسیار خوب و مفید ارزیابی كرد و گفت: این فعالیت می‌تواند در بحث ارتقای فعالیت‌های قرآنی اعم از قرائت و حفظ قرآن تأثیر فراوانی داشته باشد و قرآنیان را در این عرصه یاری رساند.

سیدعباس حسینی، استاد و داور قرآن مناطق سنی‌نشین از كردستان در حاشیه برگزاری چهارمین دوره مسابقات سراسری قرآن طلاب و روحانیان اهل سنت كشور در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایكنا) از فارس، گفت: به‌طور كلی برگزاری مسابقات قرآن بسیار خوب و مفید است و می‌تواند در بحث ارتقای فعالیت‌های قرآنی اعم از قرائت و حفظ قرآن تأثیر فراوانی داشته باشد و قرآنیان را در این عرصه یاری رساند.

وی كه در این مسابقات داوری بخش تجوید را به عهده داشت، ادامه داد: با توجه به اینكه این مسابقات نوپاست، اما سطح آن نسبتاً خوب است و متسابقان نسبت به سال‌های قبل پیشرفت بیشتری داشته‌ و جدیت به خرج داده‌اند كه البته این پیشرفت‌ها به مرور بوده و هنوز جای كار دارد یعنی باید یكسری دوره‌های آموزشی برای آنان برگزار شود تا سطح مسابقات هم بالاتر بیاید.

بیشتر توجهات شرق، شمال و جنوب كشور به حفظ قرآن است

حسینی در ادامه با اشاره به وضعیت فعالیت‌های قرآنی در مناطق سنی‌نشین كشورمان گفت: فعالیت‌های قرآنی در هر كدام از مناطق سنی‌نشین خصوصیات خاص خودش را دارد به عنوان مثال در شرق، جنوب و حتی شمال كشورمان بیشتر بر روی حفظ قرآن شده و در بخش جنوب نیز بر روی قرائت و تجوید قرآن خوب كار می‌كنند و سطح قرائت‌های آن‌ها بالاتر آمده است و بهتر از گذشته شده است.

اهل سنت غرب كشور بیشتر به قرائت قرآن روی آورده‌اند

این داور مسابقات قرآن ادامه داد: اما در مناطق سنی‌نشین قسمت غربی كشور، ما در زمینه حفظ كمتر كار كردیم و بیشتر توجهات به سمت قرائت و ترتیل است كه لازم است بر روی حفظ نیز در این مناطق بیشتر كار شود.

captcha