پیگیری پروژه وحدت مسلمانان به صورت عملی/ حماس؛ گروهی منظم در جریان مقاومت
کد خبر: 3607469
تاریخ انتشار : ۱۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۵
نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در ایران مطرح کرد:

پیگیری پروژه وحدت مسلمانان به صورت عملی/ حماس؛ گروهی منظم در جریان مقاومت

گروه سیاست و اقتصاد: نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در ایران عنوان کرد: اینکه ما در کنار هم بنشینیم و بگوییم که وحدت داریم، اساساً موضوع جالبی نیست،، ما باید پروژه وحدت را در حقیقت و به صورت عملی پیگیری کنیم.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، ناصر ابوشریف، نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در ایران، شب گذشته، 17 خردادماه در مراسم چهارمین افطار وحدت و مقاومت که به میزبانی مجمع اسلامی حبل‌الله و با حضور علمای اهل‌سنت و شیعه در فرهنگسرای امت مشهد برگزار شد، گفت: صهیونیست‌ها برای گرفتن قدرت از مسلمانان به فکر تجزیه کشورها هستند و لذا ما باید پروژه وحدت را به صورت عملی پیگیری کنیم تا خط مقاومت بتواند پیروز منطقه باشد نه مثل کسانی که کنار هم می‌نشینند اما دلشان نسبت به هم بدبین است.
وی با بیان اینکه دشمن ما واضح است، تصریح کرد: کسی که با اختلاف‌افکنی در منطقه و اشغال کشور فلسطین پیش‌آمده، در حقیقت دشمن ما است و هرکس در این مسیر با مقاومت همراه شود، در شعارش صادق بوده و در مسیر اسلام حرکت می‌کند.
پیگیری پروژه وحدت مسلمین باید حقیقی باشد
ابوشریف در ادامه افزود: اینکه ما در کنار هم بنشینیم و بگوییم که وحدت داریم، اساساً موضوع جالبی نیست زیرا این پیش فرض وجود دارد که ما یک امت هستیم و قرآن نیز به صراحت آن را بیان کرده است و در منابع روایتی ما نیز مورد تأکید قرار گرفته است، قرآن و احادیث، ما را برادر هم و امت وسط و معتدل معرفی می‌کند لذا باید بنشینیم و ببینیم در عملکرد زندگی خود، کجا هستیم.
شاه ایران، شاه صهیونیست بود نه شیعه
وی عنوان کرد: در سالیان قبل شاهی در ایران بود که ادعای شیعه بودن داشت، اما در مسیر برنامه صهیونیست‌ها و آمریکایی‌ها حرکت می‌کرد؛ در واقع او شاه صهیونیست بود نه شاه شیعه، چنانکه امروز مسئولان رژیم صهیونیستی به صراحت بیان می‌کنند که ما و کشورهای سنّی در یک کشتی هستیم به‌جز کشور قطر؛ این مسئله به وضوح بیان می‌کند که آنان دولت‌های صهیونیستی هستند نه دولت‌های سنی و یا شیعی. ما نمی‌توانیم اسم اسلام را روی کسانی بگذاریم که در عملکرد زندگی با اسلام هماهنگ نبوده‌اند.
ابوشریف با تأکید بر پرهیز از اختلافات ادامه داد: هر کس در مقابل دشمن واحد اسلام یعنی صهیونیست بایستد، در دایره اسلام و بنده خداست، فرقی نمی‌کند ریش بلند داشته باشد یا کوتاه و یا اینکه چه لباسی بپوشد، همه بنده خدا هستند.
دلیل فشار بر قطر، حمایت از حماس است
وی گفت: در چند روز گذشته دیدیم که وزیر خارجه سعودی به وضوح اعلام کرد دلیل فشار کشورهای عربی به قطر چیست؟ قبلاً حرفشان را با کنایه می‌زدند اما هم‌اکنون به صراحت می‌گویند «چون قطر از گروه تروریستی حماس حمایت می‌کند، باید تحت فشار باشد»، شما بگردید یک جا وجود ندارد که حماس علیه مواضع سعودی و آمریکایی و سایر کشورهای عربی عمل کرده باشد، حماس علیه کسی جز صهیونیست‌ها عمل نکرده است.
نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در ایران با انتقاد از نوع رفتار عربستان نسبت به امت فلسطین اضافه کرد: چه منافعی بین سعودی‌ها و صهیونیست‌ها وجود دارد که کشور قطر به جرم حمایت از یک گروه مقاومت که کارش جنگیدن با رژیم صهیونیستی است مورد فشار واقع می‌شود؟ بدون شک خط اسلام همان مسیر عدالت و انصاف است و ما باید در این مسیر حرکت کنیم تا ظهور اسلام در زندگی ما نمایان شود.
داعش؛ خادم صهیونیست‌ها و بی‌توجه به اسلام
ابوشریف با محکوم کردن دو حادثه تروریستی در تهران افزود: داعش که این عملیات‌های تروریستی را انجام می‌دهد، جزو خوارج است و چه بسا راهی که می‌روند راه خدمت به دشمنان اسلام و صهیونیست‌ها است، من می‌توانم با شما عهد ببندم که آنان اقدام نکردند مگر اینکه این اقدام در جهت منافع آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها بوده است، آنان به شیعه و سنی بودن نگاه نمی‌کنند و هرجا وارد شدند بیشتر اهل‌ سنت را مورد هدف داشتند و کشتار و ویرانی به بار آورده‌اند.
پیگیری پروژه وحدت مسلمان باید حقیقی باشد
وی ابراز کرد: اختلاف‌افکنی بین مسلمانان، پروژه صهیونیست‌ها است که امت اسلام باید در این رابطه هوشیار باشد؛ امروز اختلاف‌افکنی محدود به قومیت، ملت و شیعه و سنی نیست، هرچیز به اختلاف و درگیری بین مسلمانان دامن بزند مورد تأیید آن‌ها است و گاهی می‌بینیم این اختلاف بین خود اهل‌ سنت است.
ابوشریف اضافه کرد: دیدیم صهیونیست‌ها چگونه در لبنان و غزه که حتی مساحت آن کوچکتر از شهر مشهد است، شکست خوردند و دوستان شما در گروه‌های مقاومت با تلاش خود توانستند از امت اسلام دفاع کنند؛ ما امیدواریم منطقه خراسان که دارای علمای بزرگ و سرزمین اندیشه است، بتواند در مسیر آزادسازی قدس به ما کمک کند.
حماس، گروهی منظم در جریان مقاومت است
وی به پذیرش معاهده جدید حماس اشاره کرد و گفت: اگر خوش‌بینانه به این قرارداد بنگریم، می‌بینیم که در چهارچوب مفاد آن بر آرمان‌ها و اصول ملت فلسطین تأکید شده است و در این قرارداد تصریح شده که فلسطین، همه فلسطین است و اینکه پذیرشی از سوی حماس مبنی بر قبول خطوط سرزمینی 1967 انجام شده برای کاهش فشارها علیه این گروه است؛ این در حالی است که حماس یک گروه منظم در جریان مقاومت است و آمادگی دارد در چهارچوب آرمان‌های فلسطین با دشمن صهیونیستی بجنگد.
captcha