ناظر بر موسم حج و عملكرد مسئولان هستیم/ به جمع‌بندی مبنی بر توقف حج نرسیده‌ا‌یم
کد خبر: 3621903
تاریخ انتشار : ۰۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۸
پژمان‌فر عنوان کرد:

ناظر بر موسم حج و عملكرد مسئولان هستیم/ به جمع‌بندی مبنی بر توقف حج نرسیده‌ا‌یم

گروه جامعه: نایب رئیس كمیسیون فرهنگی مجلس تصریح کرد: حج فریضه‌ای واجب است و امروز نسبت به عملیات حج به جمع‌بندی مبنی بر توقف موسم حج نرسیده‌ا‌یم.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه اطلاع رسانی حج، حجت‌الاسلام نصرالله پژمانفر، نایب رئیس كمیسیون فرهنگی مجلس، شب گذشته در مسجد امام علی(ع) مشهد با بیان اینكه حج یكی از اركان مهم اعتقادی است كه همه نسبت به اقامه این فریضه الهی موظف و مسئولیم، گفت: همه موظفیم تا تلاش و توان خود را در راستای برگزاری باشكوه‌تر این سنت به كار بگیریم.

فریضه حج، عاملی موثر در الفت میان مسلمانان جهان است
وی با اشاره به ضرورت و اهمیت اقامه فریضه حج تصریح كرد: بر اساس روایات اگر مردم توانمندی مالی برای حج نداشته باشند، بر حاكم شرع لازم است از بیت‌المال خرج كند تا مردم فریضه حج را به جای آورند چراكه بركات بسیاری در حوزه‌های اجتماعی و به خصوص بین‌المللی داشته و عاملی موثر در ایجاد الفت میان مسلمانان است.

حجت‌الاسلام پژمانفر با بیان اینكه برگزاری حج همواره همراه و توام با سختی‌ها و مشكلات فراوانی بوده است، خاطر نشان كرد: متاسفانه در سنوات اخیر با وجود همه تدابیر و برنامه‌ریزی‌های راهبردی، به دلیل تراكم جمعیت و مباحث غیر قابل پیش بینی اتفاقات ناگواری رخ داده است.

وی با بیان اینكه باید تلاش زیادی صورت بگیرد تا مردم پس از این شاهد مشكلات اجرایی نباشند، خاطر نشان كرد: البته جنس حج به گونه‌ای است كه همواره همراه با مسائل، مشكلات و سختی‌هایی بوده است.

حجت‌الاسلام پژمانفر با بیان این كه ایران 80 هزار سهمیه حضور زائر در فریضه حج را دارد كه گاهی با رایزنی در روابط بین‌المللی به صد هزار سهمیه نیز دست پیدا كرده‌ایم، بیان كرد: امسال نیز توافقاتی با عوامل حج عربستان جهت حضور زائرین در فریضه حج با امنیت كامل صورت گرفته است.

وی ادامه داد: امروز در عربستان بر اساس تعهدات صورت گرفته همه امكانات برای حضور حجاج كشورمان فراهم شده و قراردادها و تعهدات در سیر طبیعی بسته شده و همه چیز به روال خود در حال پیگیری است.

انتقاد از فضاسازی مخرب رسانه‌ها در خصوص فریضه حج

نایب رئیس كمیسیون فرهنگی مجلس با انتقاد از فضاسازی‌های مخرب موسم حج در فضای مجازی و شیطنت‌های رسانه‌ای اظهار كرد: برخی در تلاشند تا فضای اعزام زائران به سرزمین وحی را مسموم جلوه دهند و مردم را نسبت به حضور در عربستان نگران كنند كه این شبهات و سخنان هرگز مطابق با واقعیت نیست.

وی یادآور شد: حج فریضه‌ای واجب است و امروز نسبت به عملیات حج به جمع‌بندی مبنی بر توقف موسم حج نرسیده‌ا‌یم؛ جای هیچ گونه نگرانی نیست چراكه نخستین پیش پروازهای ما به زودی به عربستان سفر می‌كنند و امسال مراقبت‌های كاملی در آنجا برقرار است.

حجت‌الاسلام پژمانفر با بیان اینكه ما ناظر بر موسم حج و عملكرد مسئولان هستیم و امروز روال عادی برنامه حجاج از جمله واكسن‌ها و آموزش های لازم در حال انجام است، ابراز امیدواری كرد تا شیطنت‌ها در فضای مجازی پایان یابد.

captcha