11 شهریور؛ آغاز چهلمین دوره مسابقات سراسری قرآن
کد خبر: 3622102
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۱

11 شهریور؛ آغاز چهلمین دوره مسابقات سراسری قرآن

گروه مسابقات: مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی در نشست هماهنگی چهلمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم، گفت: این مسابقات از روز 11 تا 24 شهریورماه در حسینیه ثارالله(ع) برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از روابط عمومی سازمان اوقاف و امور خیریه، حجت‌الاسلام ناصر جوانبخت، مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان آذربایجان غربی، در نشست هماهنگی چهلمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در ارومیه با ارائه گزارشی از روند انجام مقدمات برگزاری این مسابقات، در ارومیه افزود: این مسابقات در روزهای ۱۱ تا ۲۴ شهریورماه امسال به میزبانی حسینیه اعظم ثارالله ارومیه برگزار می‌شود.
وی با قدردانی از همراهی سپاه شهدای آذربایجان غربی در راستای برگزاری هرچه بهتر این دوره از مسابقات، گفت: امیدواریم بتوانیم از ظرفیت دیگر نهادها نیز در این راستا بهره ببریم ولی تاکنون اعلام همکاری خاصی از نهاد استانی نداشته‌ایم.
وی با اشاره به تشکیل دو ستاد معین و ستاد اجرایی برای برنامه‌ریزی و هماهنگی برگزاری مسابقات کشوری در ارومیه، تصریح کرد: اداره کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی از هشت ماه قبل، با تشکیل ستاد اجرایی و برگزاری جلسات با مسئولان مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور در حال برنامه ریزی برای برگزاری مسابقات قرآن کریم است.
جوانبخت از پخش مستقیم و کامل مسابقات قرآن کریم کشور از شبکه قرآن و معارف سیما خبر داد و خاطرنشان کرد: صدا و سیمای مرکز آذربایجان غربی و شبکه خبر نیز این رویداد مهم قرآنی را پوشش خواهند داد.
وی از برگزاری محافل قرآنی با حضور قاریان ممتاز کشوری و بین‌المللی در حاشیه این مسابقات نیز خبر داد و در ادامه اظهار کرد: از فرصت برگزاری رقابت‌های سراسری قرآن کریم برای برگزاری کارگاه‌های آموزشی نیز بهره خواهیم گرفت.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی اولویت ستاد اجرایی مسابقات قرآن کریم را ایجاد موقوفات قرآنی اعلام و اذعان کرد: استان آذربایجان غربی دارای شش هزار موقوفه و ۳۶ هزار رقبه است که بیشتر آنها انتفاعی و برای احداث مسجد و حسنیه وقف شده است.
جوانبخت از نبود موقوفه قرآنی در استان آذربایجان غربی نیز خبر داد و گفت: از آنجایی که مؤسسه‌های قرآنی از عدم حمایت‌های مالی دولت از این تشکل‌های مردم نهاد در مقایسه با سایر فعالیت‌های فرهنگی و ورزشی گله‌مند هستند، نمی‌توان از آنها انتظار کمک مالی برای برگزاری مسابقات سراسری قرآن کریم داشت.
وی بیان کرد: امیدواریم برگزاری چهلمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم شرایط و بسترهای لازم  را برای ثبت موقوفات قرآنی در استان فراهم سازد. ضمن اینکه وقف مشارکتی طرحی مناسب در ایجاد وقف‌های قرآن به حساب می‌آید. 
بر اساس این گزارش در این جلسه در خصوص راهکارهای جلب مشارکت نهادهای مختلف برای برگزاری مسابقات نیز بحث شد.
یادآور می‌شود فعالان قرآنی استان آذربایجان غربی در چند سال اخیر صاحب سه رتبه برتر مسابقات بین‌المللی ایران بوده که وحید وکیلی، حامد ولیزاده در رشته قرائت و مرتضی و زینب محمدنژاد در رشته حفظ آقایان و بانوان این رتبه‌ها را به دست آورده‌اند.
چهلمین دوره مسابقات قرآن کریم اوقاف کشور ۱۱ تا ۲۴ شهریورماه جاری در ارومیه برگزار می شود.
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۶/۰۵/۰۲ - ۰۹:۳۷
0
0
برپایی مسابقات باعث می‌شود که علاقمندان میزان توانایی را بسنجند
captcha