تجلیل از خانواده شهدای مدافع حرم و شهدای قرآنی حادثه مجلس
کد خبر: 3622253
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۳
نگاهی به سیزدهمین مجمع عمومی اتحادیه تشکل‌های قرآنی؛

تجلیل از خانواده شهدای مدافع حرم و شهدای قرآنی حادثه مجلس

گروه مؤسسات قرآنی مردم‌نهاد: گزارشی از روند برپایی سیزدهمین مجمع عمومی اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت کشور ارائه شده است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از «اتقان‌نیوز»، حسن محمدی، مدیرعامل اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت کشور با بیان اینکه سیزدهمین مجمع عمومی اتحادیه با حضور بیش از 300 نفر از نمایندگان مؤسسات قرآنی سراسر کشور، 29 تیرماه در مجتمع اردوگاه فرهنگی باهنر برگزار شد، گفت: به دلیل دینی که شهدای گران‌قدر دفاع مقدس، شهدای مدافع حرم و همه شهدای این مرزو بوم به گردن همه اقشار جامعه، علی‌الخصوص جامعه قرآنی دارند که اگر جان‌فشانی‌ها و ایثارگری‌های این شهدا نبود، قطعاً همه آحاد مردم و حتی جامعه قرآنی نمی‌توانستند، در این مسیر قدم بردارند و با امنیت کامل اهداف خود را دنبال کند، بنابر این در ابتدای این مراسم که می‌توان از آن به‌‌ عنوان افتتاحیه مجمع سیزدهم یادکرد، از خانواده شهید مدافع حرم «شهید باغبانی» که فرزندشان از قرآن‌آموزان مؤسسات قرآنی تهران هستند، به نمایندگی از شهدای مدافع حرم، تجلیل به عمل آمد.

محمدی افزود: در این مراسم همچنین از خانواده شهید قرآنی حادثه تروریستی مجلس، شهید حجت‌الاسلام‌ والمسلمین «سیدمهدی تقوی» نیز تجلیل شد.

وی خاطرنشان کرد: همچنین از خانواده مرحوم «محمد زنگنه»، از خادمان مؤسسات قرآنی در اتحادیه که سال گذشته به رحمت خدا رفتند، نیز به‌ پاس سال‌ها تلاش بی‌وقفه در خدمت به مؤسسات قرآنی، تجلیل شد.

محمدی خاطرنشان کرد: پس از مراسم افتتاحیه، مجمع سیزدهم با انتخاب هیئت‌رئیسه، رسماً آغاز به کارکرد، نخستین دستور این جلسه، ارائه گزارش عملکرد اتحادیه بود که به تصویب اعضا رسید. گزارش هیئت بازرسی نیز در این مجمع ارائه و سپس گزارش تراز مالی سال 95 اتحادیه، ارائه و تصویب شد.

مدیرعامل اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت کشور، با بیان اینکه در ادامه این مجمع، پرسش و پاسخ و هم‌اندیشی میان مؤسسات و اعضای هیئت‌مدیره اتحادیه صورت گرفت، گفت: سؤالات متعدد در خصوص اعتبارات قرآنی، وضعیت شورای توسعه فرهنگ قرآنی، کمیسیون تخصیص اعتبارات، نمایشگاه قرآن، بیمه فعالان قرآنی و فرآیندهای حمایتی از مؤسسات قرآنی مطرح و توسط اعضای هیئت‌مدیره به آن‌ها پاسخ داده شد.

محمدی با اشاره به سایر برنامه‌های این همایش تصریح کرد: برنامه‌های تفریحی متعددی نظیر استخر و شنای ویژه برادران و اکران فیلم سینمایی «ماجرای نیمروز» ویژه همه فعالان قرآنی اختصاص دادیم که به حمدالله مورد استقبال واقع شد.

مدیرعامل اتحادیه خاطرنشان کرد: براساس مصوبه سیزدهمین مجمع عمومی اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت کشور، هیئت‌مدیره فعلی اتحادیه، تا زمان ادغام کشوری دو اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت کشور و اتحادیه مؤسسات قرآنی مردم‌نهاد، در سمت خود ابقا شدند.

محمدی در پایان با بیان اینکه مجمع سیزدهم، بسیار آرام، یکدل و منسجم برگزار شد، خاطرنشان کرد: شاید بتوان مجمع سیزدهم را بهترین مجمع تاریخ اتحادیه از زمان تأسیس تا به‌‌حال دانست، مجمعی که بدون چالش، کاملاً هماهنگ، همدل و یک‌صدا، علی‌رغم چالش‌های متعددی که متأسفانه مؤسسات با آن دست‌ و پنجه نرم می‌کنند، اما کاملاً با آرامش برگزار شد.

وی تأکید کرد: مشخص شد که اعضای اتحادیه به یک بلوغ تشکیلاتی و رشد قابل‌ توجهی رسیدند که مطالبات به‌ حق خود را از کانال به صحیح درخواست می‌کنند، با توجه به اینکه نامه‌های متعددی به دست ما رسیده و پاسخ داده خواهد شد، ضمن اینکه سؤالات هم به‌ صورت مکتوب از هیئت‌رئیسه مطرح می‌شد و به‌طور کاملاً دقیق پاسخ داده می‌شد.

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۶/۰۵/۰۲ - ۰۹:۴۸
0
0
برگزاری مجمع‌ باعث زنده نگاه داشتن یاد و خاطره این شهیدان می‌شود
captcha