نظارت بر انتشار قرآن در فضای مجازی جدی‌تر می‌شود
کد خبر: 3623099
تاریخ انتشار : ۰۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۳
زرنگار خبر داد:

نظارت بر انتشار قرآن در فضای مجازی جدی‌تر می‌شود

گروه ادب: معاون نظارت بر چاپ و نشر قرآن سازمان دارالقرآن الکریم گفت: نظارت بر انتشار قرآن در فضای مجازی از سوی سازمان دارالقرآن و مرکز رسانه‌های دیجیتال جدی‌تر می‌شود.

احمد زرنگار، معاون نظارت بر چاپ و نشر قرآن سازمان دارالقرآن‌الکریم در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) درباره انتشار قرآن در فضای مجازی گفت: براساس تفاهم‌نامه‌ای که میان سازمان دارالقرآن و مرکز رسانه‌های دیجیتال امضاء شده، انتشار قرآن در فضای مجازی ساماندهی می‌شود تا از انتشار قرآن دارای غلط در فضای مجازی جلوگیری شود؛ چراکه اغلاط بسیاری در این قرآن‌ها وجود دارد.

وی افزود: در راستای عملیاتی شدن این تفاهم‌نامه، جلساتی برگزار شده که یکی از مباحث مطرح شده در آن مربوط به فایل‌هایی است که باید در اختیار مرکز رسانه‌های دیجیتال قرار گیرد؛ چراکه این خطوط به صورت عکس بوده و فقط ترجمه‌ها به صورت تایپ شده هستند؛ از این‌رو برای در اختیار قرار دادن فایل متنی این خطوط، مذاکراتی را با شرکت‌های نرم‌افزاری طراح خطوط قرآنی انجام داده‌ایم.

زرنگار ادامه داد: شرکت نرم‌افزاری مریم و گام الکترونیک از جمله این شرکت‌هاست که مذاکرات انجام شده، توافقاتی را به همراه داشته تا با مبالغی مناسب، این خطوط در دسترس سایت‌ها و شرکت‌های مجازی قرار گرفته و امکان انتشار آنها در فضای مجازی فراهم شود.

وی در ادامه تصریح کرد: 5 نوع فونت از سوی مؤسسه نرم‌افزاری مریم از جمله فونت کودک و نیریزی آماده شده و فونت امیر نیز از سوی گام الکترونیک در حال آماده‌سازی است و مراحل تصحیح را پشت سر گذاشته است و فونت مرحوم نیریزی برای نخستین بار از سوی انتشارات به‌نشر (آستان قدس رضوی) با تیراژ بالا به چاپ خواهد رسید.

معاون نظارت بر چاپ و نشر قرآن سازمان دارالقرآن همچنین به روند نظارت بر قرآن‌های منتشر شده در فضای مجازی اشاره کرد و گفت: مرکز رسانه‌های دیجیتال در این زمینه کار وزارت ارشاد را انجام خواهد داد به طوری که این مرکز، شرکت مورد نظر را که قصد انتشار قرآن در فضای مجازی را دارد، به سازمان دارالقرآن معرفی کرده و قرآن مورد نظر تصحیح و به آنها ارائه خواهد شد. 

captcha