آمادگی وزارت بهداشت برای همکاری با اساتید علوم قرآنی در توسعه سلامت معنوی
کد خبر: 3623291
تاریخ انتشار : ۰۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۱
خدادوست عنوان کرد:

آمادگی وزارت بهداشت برای همکاری با اساتید علوم قرآنی در توسعه سلامت معنوی

گروه سلامت: مدیرکل دفتر طب سنتی و اسلامی وزارت بهداشت از آمادگی این وزارتخانه برای همکاری با اساتید علوم قرآنی در رابطه با توسعه ابعاد معنوی سلامت خبر داد.

محمود خدادوست، مدیرکل دفتر طب سنتی و اسلامی وزارت بهداشت در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، با بیان اینکه از منظر وجودی انسان دارای ابعاد متفاوتی است اظهار کرد: این در حالی‌ست که سلامت نیز دارای 4 بعد متفاوت در عین حال مرتبط با هم است؛ از سوی دیگر هر یک از این جنبه‌های سلامت با ابعاد وجودی انسان در ارتباط است.

وی افزود: در نظام طبی حاضر در جهان بیشتر به ابعاد جسمی و مادی‌گرایانه پراخته می‌شود و ابعاد روحانی انسان به فراموشی سپرده می‌شود در حالی‌که اسلام بر این اعتقاد است که سلامت به مفهوم واقعی آن چیزی است که به معنویت، روان، جسم و جامعه می‌پردازد.

خدادوست بیان کرد: این مفهوم همان است که در دعای امام سجاد(ع)، نیز وجود داشته و بر این اساس امام سجاد سلامت که از آن به عنوان عافیت یاد می‌کند را از خداوند می‌خواهد که عافیت کامل است؛ این عافیت همان تعریف کامل سلامت در اسلام است.

مشاور وزیر بهداشت عنوان کرد: ما می‌توانیم از ظرفیت‌های کامل دین اسلام به عنوان کامل‌ترین دین استفاده کنیم تلاش برای گسترش بعد معنوی سلامت و بهره‌گیری از آن برای توسعه دیگر ابعاد سلامت است.

وی افزود: برای رسیدن به این هدف باید این ظرفیت اساتید اهل فن که علوم قرآنی و علوم حدیث را می‌شناسند، استفاده کنیم.

خداوست یادآور شد: آنچه دوباره می‌گوییم این است که عده‌ای تحت لوای اعتقادات دینی و به نام طب اسلامی داروهایی به نام امام صادق(ع) و امام رضا(ع)، برای مردم تجویز می‌کنند این افراد در  سلامت جسمانی دخالت می‌کنند که از نظر قانون ممنوع بوده و همانگونه که بارها گفته‌ایم تنها وزارت بهداشت است که تولیت سلامت را بر عهده دارد و این وظیفه پزشک است که به سلامت جسمی بپردازد.

captcha