شجاعت و وارستگی؛ از ویژگی‌های علامه بهلول گنابادی
کد خبر: 3623757
تاریخ انتشار : ۰۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۵:۲۲
لاریجانی عنوان کرد:

شجاعت و وارستگی؛ از ویژگی‌های علامه بهلول گنابادی

گروه شهرستان‌ها: رئیس مجلس شورای اسلامی در دوازدهمین مراسم سالگرد ارتحال علامه شیخ محمدتقی بهلول گنابادی گفت: شجاعت و وارستگی از ویژگی‌های علامه بهلول بود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی، عصر پنج‌شنبه پنجم مردادماه در دوازدهمین مراسم سالگرد ارتحال علامه شیخ محمدتقی بهلول گنابادی در مسجد جامع و مصلی امام خمینی(ره) گناباد گفت: شجاعت و وارستگی از ویژگی‌های علامه بهلول بود.
وی با اشاره به فرازهایی از سبک زندگی علامه بهلول گنابادی، اظهار کرد: یکی از خصوصیات علامه بهلول وارستگی بود که با تمرین و ممارست زیاد حاصل شد.
رئیس مجلس شورای اسلامی، شجاعت را از ویژگی‌های دیگر علامه بهلول گنابادی عنوان و ابراز کرد: بهلول فرد شجاعی بود، چه در ایران در مقابل رژیم محمدرضا و پدرش و چه در مقابل افراد ظالم و ستمگر در زمان حضور در افغانستان که همین شجاعت و وارستگی، جذابیت‌هایی در او ایجاد کرده بود.
لاریجانی با بیان اینکه باید پایگاه روحانیت به عنوان یک پایگاه مستقل همواره در جمهوری اسلامی ایران حفظ شود، تصریح کرد: علامه بهلول گنابادی یکی از علما و شخصیت‌هایی بود که با داشتن خصوصیاتی همچون صداقت، بی ریا بودن، شجاعت و وارستگی، در راه اهداف انسانی و اسلامی خود و مبارزه با ظلم و ستم از هیچ تلاشی کوتاهی نکرد.
وی، میراث‌داری فرهنگی در کشور را بسیار ارزشمند دانست و با تاکید بر اینکه باید یاد شخصیت‌های بزرگ کشور، دائم زنده نگاه داشته شود، گفت:  باید صدا و سیما از زندگی علامه بهلول، فیلم تلویزیونی تهیه کند.
رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان این که بهلول گنابادی یکی از افراد موثر در واقعه مسجد گوهرشاد بوده است، تصریح کرد: عیادت و پرستاری از بیماران و توجه به کودکان از جمله ویژگی‌های منحصر به فرد دیگر وی بود.
لاریجانی تاکید کرد:  ما در کشور عالمی نداریم که حافظ قرآن، نهج‌البلاغه، صحیفه سجادیه و کتب فقهی بوده و اهل خطابه نیز باشد و به راستی مرحوم بهلول گنابادی یکی از شاگردان مکتب امام صادق (ع) بود.
وی با بیان اینکه روحانیت شیعه همیشه کنار مردم و پشتیبان آن‌ها بوده است، گفت: به جوانان توصیه می‌کنم حتما کتاب خاطرات مرحوم بهلول گنابادی را مطالعه کنند.
رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به تاکید علامه بهلول بر خدمتگزاری، عنوان کرد: در حال حاضر هم اگر سیاست‌مداران، احزاب و گروه‌های داخلی شرایط را درک کنند و به جای دعواها و حرف‌ها، وقتشان را برای خدمت به مردم صرف کنند، این اعمال آمریکا همچون تحریم‌ها هیچ تأثیری ندارد.
لاریجانی، قصد آمریکا از تحریم‌های جدید را، ایجاد اضطراب برای جلوگیری از سرمایه‌گذاری‌های انجام شده در ایران عنوان کرد و با بیان اینکه مسئله آمریکا، هسته‌ای نیست، تصریح کرد: ایران به یک قدرت دموکراتیک در منطقه تبدیل شده و از طرفی امنیت نیز در کشور برقرار است.
وی با بیان اینکه شرط ایران برای مذاکره، به رسمیت شناخته شدن غنی‌سازی بود، اظهار کرد: بعد از اینکه اوباما در نامه‎‌ای به ایران، رسما این موضوع را پذیرفت، ما مذاکرات را پذیرفتیم زیرا در آن دوران همه کشورهای بزرگ دنیا بر علیه ما بسیج شده بودند و با توافق هسته‌ای، این فضا شکسته شد.
رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: حالا آمریکا دارد این معادله را به هم می‌زند چون از طرفی وضعیت داخلی ایران بهبود یافت و از طرفی تروریست‌ها در منطقه شکست خوردند که این پیروزی بزرگی برای ایران بود.
لاریجانی با بیان اینکه اکنون آمریکا با تغییر شرایط و به هم زدن توافق با مخالفت چین و روسیه مواجه شده است، اظهار کرد: آمریکایی‌ها در تله‌ای افتاده‌اندکه هر کاری بکنند، علیه آن‌ها تمام می‌شود زیرا کشورهای دیگر از آن‌ها حمایت نخواهند کرد.
captcha