لزوم نظارت بر برنامه‌های قرآنی
کد خبر: 3623761
تاریخ انتشار : ۰۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۳:۴۰

لزوم نظارت بر برنامه‌های قرآنی

استاد پیشکسوت قرآن با اشاره به اینکه ۶ سال از مطالبه مقام معظم رهبری می‌گذرد اما فعالیت مؤثری صورت نگرفته است، گفت: موازی‌کاری و عدم همکاری نهادهای قرآنی باعث تأخیر و حتی گاهی عملکرد ناموفق در تربیت ۱۰ میلیون حافظ قرآن شده است.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) فارس نوشت: علی‌اکبر حنیفی استاد پیشکسوت قرآن  با بیان اینکه برای تربیت 10 میلیون حافظ قرآن باید با برنامه‌ریزی اصولی صورت گیرد، اظهار داشت: پس از مطالبه رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر تربیت 10 میلیون حافظ قرآن بسیاری از نهادها وارد عمل شدند و اقدام به برگزاری برنامه‌های مختلف کردند.
ساختار مناسبی برای مشخص شدن تعداد حافظان قرآن نداریم
وی با اشاره به اینکه هر کدام از نهادها آمارهایی از روند تحقق تربیت حافظان قرآن ارائه می‌دهند، گفت: متأسفانه ما ساختار مناسبی برای مشخص شدن تعداد حافظان قرآن نداریم و حتی مسئولان پس از مطالبه رهبر معظم انقلاب هم سازوکاری برای این امر اتخاذ نکردند.
حنیفی به لزوم همکاری نهادهای قرآنی اشاره کرد و افزود: هم‌اکنون بسیاری از مؤسسات و نهادهای قرآنی به صورت پراکنده فعالیت می‌کنند و همین موازی‌کاری موجب به هدر رفتن زحمات برخی از نهادهای دلسوز می‌شود.
عوامل تأخیر در تحقق مطالبه قرآنی رهبری
این استاد پیشکسوت قرآن کریم با بیان اینکه 6 سال از مطالبه رهبر معظم انقلاب می‌گذرد اما فعالیت مؤثری صورت نگرفته است، خاطر نشان کرد: نبود همکاری و وحدت نهادهای قرآنی باعث تأخیر در رسیدن به اهداف بلند مدت و حتی گاهی عملکرد ناموفق در زمینه حفظ شده است، به همین دلیل باید مرکز و نهادی واحد در کنار ساماندهی فعالیت‌های قرآنی اقدام به تقسیم‌بندی فعالیت‌ها کند و نظارتی جامع داشته باشد.
وی وحدت و تنوع آموزش را مهم‌ترین راه رسیدن به 10 میلیون حافظ قرآن دانست و گفت: امیدوارم با فعالیت‌های مؤثر و هدفمند افراد را به حفظ قرآن تشویق کرده و به سمت تحقق مطالبه رهبر معظم انقلاب پیش رویم.
حنیفی با بیان اینکه موضوع تربیت حافظ نیازمند زمان‌ است، خاطر نشان کرد: هیچکس با فشار و زور نمی‌تواند حافظ شود و اگر بخواهیم میزان محفوظات، بدون ملاحظات و درایت بالا رود، ممکن است اختلالات و مشکلاتی برای افراد ایجاد شود که نتیجه معکوس داشته باشد؛ چرا که هدف از تربیت حافظان قرآن ایجاد فضایی قرآنی و تربیت افرادی متخلق به اخلاق قرآنی است.

captcha