راه‌اندازی 3 صحن جدید در حرم حسینی(ع)
کد خبر: 3623778
تاریخ انتشار : ۰۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۳:۲۱
موسوی خبر داد:

راه‌اندازی 3 صحن جدید در حرم حسینی(ع)

گروه اجتماعی: تولیت حرم مطهر امام حسین(ع) از راه‌اندازی سه صحن بزرگ در مساحتی بالغ بر 52 هزار متر مربع در این حرم مطهر در آینده نزدیك خبر داد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایكنا) از فارس، سیدجعفر موسوی، تولیت حرم مطهر امام حسین(ع) عصر پنج‌شنبه، 5 مرداد با حضور در حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) با تولیت این آستان مقدس دیدار كرد.

وی در این دیدار با اشاره به وضعیت كنونی عتبات عالیات گفت: وضعیت امروز عتبات و اماکن مقدسه در شهرهای شیعه جهان اسلام در سال‌های اخیر بسیار بهتر و مطلوب‌تر از گذشته است و در این راستا آستان حضرت شاهچراغ(ع) تمامی امکانات لازم را برای زائران این آستان مقدس فراهم کرده است.

موسوی همچنین افزود: وضعیت عمرانی عتبات و اماکن متبرکه در سال‌های اخیر، شرایط بهتری به خود گرفته است و بهبود آن وضعیت مایه مسرت و خوشحالی است.

تولیت حرم مطهر امام حسین(ع) اظهار كرد: به زودی در مجموعه حرم مطهر امام حسین(ع) در مساحتی بالغ بر 52 هزار متر مربع، سه صحن بزرگ شامل شبستان‌ها، موزه، دفاتر مسئولان، یک کتابخانه بزرگ و غیره ایجاد خواهد شد و صحن‌های متعددی که می‌تواند جوابگوی زائران بسیاری خصوصاً زائرین اربعین حسینی باشد احداث می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به نشست تولیت‌های اعتاب مقدسه كه در کربلای معلی برگزار شد، گفت: برگزاری همایش و جلسات بین اعتاب بسیار مناسب و خوب است اما برای همکاری و هماهنگی مطلوب، باید این مناسبت‌ها و جلسات بیشتر باشد.

موسوی یادآور شد: تجربه‌های بسیاری در این همایش‌ها برای ما حاصل شد که می‌تواند کمک‌های شایانی را در آینده برای توسعه روابط و همکاری‌ها در پی داشته باشد.

آیت‌الله سیدعلی اصغر دستغیب، تولیت آستان مقدس احمدی و محمدی(ع)نیز در این دیدار با ابراز مسرت و رضایت از تلاش‌های صورت گرفته در آستان مقدس امام حسین(ع) گفت: حقیقتاً این اتفاقات بسیار مبارک با عنایت حضرت اباعبدالله‌الحسین(ع) صورت گرفته است که وظیفه ما در ادامه باید تلاش مضاعف نسبت به گذشته باشد.

وی افزود: همایش تولیت‌های اعتاب مقدسه جهان اسلام که در کربلای معلی برگزار شد، یک بنا و اتفاق بسیار پر برکت و مفید بود و همه در این موفقیت نقش ایفا کردند و در ادامه، قطعاً همراهی، همکاری و مساعدت، سبب تحکیم این بنا خواهد شد.

captcha