توجه به بقاع متبركه؛ راهكار مقابله با تهاجم فرهنگی
کد خبر: 3623779
تاریخ انتشار : ۰۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۳:۲۷
عسكری مطرح كرد:

توجه به بقاع متبركه؛ راهكار مقابله با تهاجم فرهنگی

گروه اجتماعی: رئیس سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی، یكی از راه‌های مقابله با تهاجم فرهنگی بسیار سنگین دشمنان را توجه به بقاع متبركه و حرم‌های خاندان اهل بیت(ع) دانست.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از فارس، عبدالعلی علی عسکری، رئیس سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران عصر پنج‌شنبه، 5 مردادماه در مراسم افتتاح صحن حضرت معصومه(س) حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) با اشاره به آیات قرآن کریم گفت: همانطور که پیامبر مکرم اسلام(ص) در قرآن کریم به عنوان اسوه حسنه معرفی شده است، نوادگان پیامبر مکرم اسلام(ص) نیز اسوه های حسنه جامعه هستند.

وی با بیان اینکه در ایام دهه کرامت اقدامات ارزشمندی در حرم‌های مطهر خاندان اهل بیت(ع) انجام می شود، افزود: یکی از کارهای مهمی که برای تسهیل تردد زائران سومین حرم اهل بیت(ع) صورت گرفته است، افتتاح همین صحن است.

عسکری در ادامه زیارت را امری مقدس برشمرد که در میان شیعیان وجود دارد و ادامه داد: زیارت موجب تصفیه روحی و ارتقای اخلاقی و معنوی زائران می‌شود لذا امر مهمی در جامعه اسلامی است.

رئیس سازمان صدا و سیما با تصریح اینكه امروز استكبار جهانی به دنبال تهاجم فرهنگی علیه دنیای اسلام است، گفت: تمام تلاش آنان در جنگ نرم و تهاجم فرهنگی این است كه اخلاق و معنویت را از این سرزمین بگیرند.

وی با یادآوری اینكه حدود 260 شبكه ماهواره‌ای بر علیه فرهنگ و تمدن و صلابت كشورمان راه‌اندازی شده است، گفت: فضای مجازی به عنوان یك بستر فرهنگی تأثیرگذاری مخربی در این زمینه دارد گرچه محاسنی هم دارد اما معایب آن نیز غیرقابل انكار است.

عسكری، یكی از راه‌های مقابله با تهاجم فرهنگی بسیار سنگین دشمنان را توجه به بقاع متبركه و حرم‌های خاندان اهل بیت(ع) دانست و گفت: تأسی به این خاندان پاك كه اسوه و نمونه‌های بارزی برای جامعه اسلامی هستند، می‌تواند موجب ارتقای حیات معنوی مردم شود.

رئیس سازمان صدا و سیما با بیان اینكه اهل بیت(ع) و امامزادگان هستند كه موجبات پاكیزگی جامعه را فراهم می‌آورند، گفت: مردم در این اماكن مذهبی طهارت نفس پیدا می‌كنند و طهارت ایمان آنان نیز فراهم می‌شود.

وی همچنین به نقش صدا و سیما در این زمینه اشاره كرد و گفت: صدا و سیما به همین دلایل اهمیت ویژه‌ای به این اماكن مذهبی می‌دهد؛ ضمن اینكه باید بدانیم كه این مناسك مذهبی نظیر دهه عاشورا، محرم، صفر، رمضان و به خصوص زیارت است كه موجب حفظ و رشد شیعه در طول تاریخ شده است.

عسكری ضمن یادآوری جایگاه حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) گفت: در این زمینه تلاش كردیم تا این بقعه متبركه بر روی آنت برود و در سطح ملی مطرح شود و جریان معنوی آن در سراسر كشور گسترش یابد.

رئیس سازمان صدا و سیما همچنین به راه‌اندازی استودیو حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) اشاره كرد و گفت: ابعاد كار این استودیو می تواند گسترش یابد و خیر و بركت از این آستان مقدس به همه دنیا منتشر شود.

وی در پایان تأكید كرد كه همكاران ما در صدا و سیمای فارس در خدمت حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) هستند و امیدواریم بتوانیم به بهترین وجه ممكن از آثار و بركات این مكان شریف بهره‌برداری كنیم.

captcha