جنجال دفن پیکر مرحوم «محمد عبدالوهاب طنطاوی» در منزل شخصی
کد خبر: 3623785
تاریخ انتشار : ۰۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۵

جنجال دفن پیکر مرحوم «محمد عبدالوهاب طنطاوی» در منزل شخصی

گروه بین‌الملل: تشییع پیکر «شیخ محمد عبدالوهاب طنطاوی»، قاری برجسته مصری، در منزل شخصی وی با واکنش استانداری «الدقهلیه» مصر و اداره بهداشت این استان مواجه شده است.

جنجال دفن پیکر مرحوم «محمد عبدالوهاب طنطاوی» در منزل شخصی
به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه خبری «المصری الیوم»،  مراسم تشییع پیکر «شیخ محمد عبدالوهاب طنطاوی»، قاری برجسته مصری، دیروز، 5 مردادماه با حضور هزاران نفر از مردم مصر و دوستداران اين قاري بزرگ برگزار شد.
هزاران نفر از اهالی روستای «النسیمیه»(زادگاه مرحوم طنطاوی) از توابع شهر «المنصوره» در استان «الدقهلیه» مصر و شهرها و روستاهای مجاور و شماری از قراء رادیو و تلویزیون مصر، دیروز در مراسم تشییع پیکر «محمد عبدالوهاب طنطاوی»، داور بین‌المللی مسابقات قرآن و قاری رادیو و تلویزیون این کشور شرکت کردند.
پیکر شیخ محمد عبدالوهاب طنطاوی، پس از خروج از مسجد جامع «الرواضنة» در روستای «النسیمیه»، در میان شعار «لا اله الا الله» تشییع‌کنندگان، در ویلای شخصی این قاری برجسته که در فاصله 5 کیلومتری روستا قرار دارد، به خاک سپرده شد.
«محمد الساعاتی» از دوستداران مرحوم طنطاوی در این باره گفت: «فرزندان مرحوم اصرار داشتند که در ویلای شخصی وی که در فاصله 5 کیلومتری روستای «النسیمیه» قرار داد، دفن شود تا در نزدیکی آن‌ها باشد، چرا که قبرستان‌های روستا از منزل آن‌ها دور است».
از سوی دیگر، فرزندان مرحوم طنطاوی اعلام کردند که پدرشان چند روز قبل از وفات وصیت کرده است که پیکر وی در منزل شخصی ایشان دفن شود.
اما موضوع دفن پیکر مرحوم طنطاوی در منزل شخصی وی با واکنش استانداری الدهقلیه و اداره بهداشت این استان مواجه شد.
«مختار الخولی» از مسئولان استانداری «الدقهلیه» مصر درباره دفن پیکر مرحوم طنطاوی در منزل شخصی وی گفت: مجوزی به خانواده مرحوم طنطاوی برای ایجاد قبرستان در داخل منزل صادر نشده است.
وی با تأکید بر این که اعطای مجوز برای ایجاد قبرستان در داخل منزل جایز نیست، گفت: ایجاد قبرستان در منزل مستلزم اتخاذ اقدامات قانونی و الزامات طب پیشگیرانه است.
مختار الخولی گفت: اقدامات قانونی علیه خانواده مرحوم طنطاوی برای جمع‌کردن سریع این قبرستان صورت خواهد گرفت.
از سوی دیگر، «سعد مکی»، نماینده وزارت بهداشت مصر در استان «الدقهلیه» با اشاره به این که هیچ درخواستی در این زمینه به اداره بهداشت استان الدهقلیه ارائه نشده، گفت: اداره بهداشت استان تاکنون هیچ مصوبه‌ای برای ساخت قبرستان‌های شخصی نداشته است.
وی گفت: این مسئله نیازمند اقدامات و مصوبات زیادی از جمله تصویب از سوی رئیس جمهور مصر است.
شیخ «محمد عبدالوهاب طنطاوی»، قاری برجسته رادیو و تلویزیون مصر، داور بین‌المللی مسابقات قرآن که ملقب به القاب زیادی از جمله «القارئ العالم»(قاری جهان) و «کروان الدقهلیه»(قاری خوش‌خوان دقهلیه) بود، روز چهارشنبه، 4 مردادماه، در سن ۷۰ سالگی دارفانی را وداع گفت.
captcha