نشست تخصصی «مرگ یک فرقه مخوف» برگزار شد
کد خبر: 3623787
تاریخ انتشار : ۰۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۱
در مشهد؛

نشست تخصصی «مرگ یک فرقه مخوف» برگزار شد

گروه سیاست و اقتصاد: همزمان با سالروز عملیات افتخار آفرین مرصاد نشست تخصصی فرهنگ رویش با عنوان «مرگ یک فرقه مخوف» بازخوانی فعالیت‌های منافقین با حضور عضو ارشد و سابق این فرقه در مشهد برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، نشست تخصصی رویش فرهنگ با عنوان «مرگ یک فرقه مخوف» با موضوع بازخوانی فعالیت‌های منافقین همزمان با سالروز عملیات مرصاد در شامگاه پنجم مردادماه با حضور ابراهیم خدابنده، مدیر عامل انجمن نجات و عضو ارشد و سابق سازمان منافقین در سالن نمایشگاه‌ها و همایش های آستان قدس رضوی برگزار شد.
در ابتدای این مراسم کلیپی در خصوص فعالیت‌های سازمان مجاهدین خلق در اوایل انقلاب تا سال‌های اخیر از ترورها و بمب‌گذاری‌ها در نقاط مهم چون حرم مطهر رضوی پخش شد.
در ادامه حجت‌الاسلام حسن‌زاده، دبیر اجرایی این نشست با اشاره به آیات قرآن کریم در خصوص مجاهده پیامبر(ص) با کفار و منافقین گفت: این آیه نشان می دهد که منافقین با کفار فرقی ندارند و حتی به خاطر نفاق از کفار نیز بدتر هستند.
وی گفت: از 17 هزار شهید ترور در کشور 12 هزار نفر از مردم عادی و سیاسیون در اقدامات تروریستی گروه مجاهدین به شهادت رسیدند و 5 هزار نفر نیز توسط گروهک‌هایی چون پژاک، فرقان، ریگی و ... شهید شده‌اند.
حسن‌زاده افزود: ترورهای ائمه جماعات، عملیات فروغ جاویدان، ترور شخصیت های نظامی و ... از اقدامات این گروه تروریستی در ایران است، علاوه بر این از حدود 5 هزار جانباز ترور، 4 هزار نفر توسط این گروه ترور شده‌اند.
در ادامه ابراهیم خدابنده، مدیر عامل انجمن نجات و عضو ارشد و سابق سازمان منافقین ضمن معرفی خود و نحوه ورودش به سازمان در خصوص تاریخچه تاسیس سازمان مجاهدین خلق اظهار کرد: سازمان مجاهدین خلق در سال 44 توسط محمد حنیف‌نژاد از اعضای نهضت آزادی تشکیل شد.
خدابنده افزود: در آن زمان سه گرایش مخالف شاه شامل مذهبیون متشکل از روحانیون و گروه‌های اسلامی، ملییون شامل جبهه ملی و مصدق و جریان چپ همان کمونیست و شاخص آن حزب توده، فعال بود.
وی اضافه کرد: سازمان مجاهدین خلق با هدف جذب حداکثری با تدوین یک ایدئولوژی ترکیبی از اسلام، ملی‌گرایی و مارکسیست هر سه جریان را جذب کرد و با تفکرات مائویسم و چریکی آمریکای لاتین از هرجا یک وصله و پینه‌ای زد و در مقطعی نیز موفق بود.
خدابنده در خصوص شیوه جذب فرقه‌ها نیز گفت: فرق مختلف برای جذب، شیوه کلاسیک را با القای ترس در مخاطب بکار می‌برند که شیوه القاء ترس و فوبیا در انتخابات نیز کاربرد دارد و با ایجاد ترس در طرف مقابل وی را به سمت مبلغ هل می‌دهد که در این شیوه کلاسیک، انگشت روی مشکلات فرد گذاشته شده و او را از شرایط موجود می‌ترسانند.
خدابنده بیان کرد: کنترل ذهن مخرب یا در اصطلاح عوام مغزشویی از تکنیک‌هایی است که می‌تواند ذهن افراد را کنترل کرده و به کارهایی مغایر با ارزش‌های فطری وادار کند که نمونه آن را در گروه داعش شاهد هستیم در واقع این افراد با انگیزه اسلامی جذب شده و کارهایی مغایر با ارزش‌های اسلامی انجام می‌دهند.
خدابنده با بیان اینکه در واقع جذب افراد در فرق مختلف با ایجاد ترس و فوبیا آغاز شده و سپس با متدهای روانکاوی به هر کاری وادار می‌شوند، افزود: قشر تحصیل کرده نیز با توجه به اعتماد کاذب از دانسته‌ها و عدم تجربه اجتماعی، بیشتر در معرض جذب فرقه‌هاست، چراکه با علوم آکادمیک در خود نیازی به مشورت نمی بیند و دانشجویان مهندسی با منطق صفر و یک نسبت به دانشجویان معارف و علوم انسانی بیشتر جذب منطق سیاه و سفید فرقه‌ها می شوند.
مدیر عامل انجمن نجات و عضو ارشد و سابق سازمان منافقین در پایان اظهار کرد: قشر دانشجو به دو دلیل که خود را با معلومات بالا نیازمند مشورت نمی‌داند و عدم تجربه اجتماعی بیشتر در معرض تهدید است.
captcha