لزوم مبارزه با تهدیدات خصمانه دشمن با قلم تدبیر و دانش
کد خبر: 3623791
تاریخ انتشار : ۰۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۷

لزوم مبارزه با تهدیدات خصمانه دشمن با قلم تدبیر و دانش

گروه اجتماعی: مدیرکل پدافند غیرعامل استان یزد گفت: با توجه به اینکه امروزه تهدیدات خصمانه دشمن به سمت تهدیدات سایبری رفته، لازم است از ظرفیت نخبگان و دانشگاهیان برای ارائه طرح ها و برنامه های پژوهشی استفاده شود و با قلم تدبیر و دانش به مبارزه با تهدیدات بپردازیم.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآنی(ایکنا) از یزد، محمدصادق طهماسبی، مدیرکل پدافند غیرعامل استان یزد روز گذشته در آغاز بکار نخستین شورای پدافند غیرعامل شهرستانی در مهریز اظهار کرد: رسالت اصلی پدافند غیرعامل تلاش برای کاهش تهدیدها و ارتقای سلامت مردم به عنوان سرمایه های اجتماعی است.
طهماسبی افزود: برآیند مجموعه اقدامات پدافندی در حوزه پدافند غیرعامل موجب ارتقای پایداری ملی می شود.
وی ادامه داد: تاکیدات موکد مقام معظم رهبری و نگاه ویژه دولت به حوزه پدافند غیرعامل موجب شده است تا برنامه های خوبی در سال‌های اخیر در این حوزه اجرایی شود.
طهماسبی تاکید کرد: با توجه به اهمیت پدافند غیرعامل، ضرورت دارد در این حوزه آموزش و فرهنگ سازی انجام شود و عموم مردم با مفاهیم و اهداف پدافند غیرعامل بیشتر از گذشته آشنا شوند.
دبیر شورای پدافند غیرعامل استان یزد گفت: با توجه به اینکه امروزه تهدیدات خصمانه دشمن تغییر یافته و به سمت تهدیدات سایبری پیش رفته، لازم است از ظرفیت نخبگان و دانشگاهیان برای ارائه طرح ها و برنامه های پژوهشی در حوزه پدافند غیرعامل استفاده شود و با قلم تدبیر و دانش به مبارزه با تهدیدات داخلی و خارجی بپردازیم.
وی با اشاره به ظرفیت ها و زیرساخت های موجود در شهرستان مهریز و قرار گرفتن در مسیر ترانزیت و حمل و نقل جاده ای افزود: شورای پدافند غیرعامل این شهرستان می تواند از قوی ترین شوراهای پدافند غیرعامل استان یزد باشد.
طهماسبی با اشاره به وجود کارگروه‌های یازده‌گانه در شورای پدافند غیرعامل، خواستار تعیین اولویت برای فعال سازی کارگروه های انرژی و آب، صنعت، معدن و تجارت، جهاد کشاورزی و راه و شهرسازی در این شهرستان شد.
مدیرکل پدافند غیرعامل استان یزد یادآور شد: نخستین مرکز ملی آموزش و مهارت آموزی CBRNE با همکاری دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد در منطقه آزادشهر افتتاح شده و آماده ارائه آموزش‌ به گروه های هدف در حوزه های شیمیایی، بیولوژیکی، رادیواکتیو، هسته ای، پرتویی، بیوتروریسم و ... است.
captcha