اولویت اصلی نظام و دولت، تامین امنیت و کرامت حجاج ایرانی است
کد خبر: 3623800
تاریخ انتشار : ۰۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۲
صالحی‌امیری:

اولویت اصلی نظام و دولت، تامین امنیت و کرامت حجاج ایرانی است

گروه اجتماعی: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه مذاکرات مهمی برای اعزام حجاج ایرانی به کشور عربستان صورت گرفته است، افزود: تامین عزت، امنیت و کرامت حجاج ایرانی، هدف اصلی و شرط لازم برای نظام و دولت جمهوری اسلامی ایران است.

به گزارش خبرگزاری بین‎‌المللی قرآن(ایکنا) از زنجان، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری زنجان، سیدرضا صالحی‌امیری، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دیروز 5شنبه 5 مردادماه در سفر یک روزه خود به استان زنجان در جمع حجاج زنجانی بیت‌الله‌الحرام که با حضور استاندار زنجان و نماینده ولی‌فقیه در استان برگزار شد، اظهار کرد: کشور عربستان شروط لازم برای تامین امنیت و اعزام عزت‌مندانه حجاج ایرانی را پذیرفته و به صورت مکتوب اعلام کرده که حج امسال با نهایت عزت و کرامت برگزار می شود.

وی ادامه داد: امسال 14 مسئله اصلی با کشور عربستان در زمینه اعزام حجاج مطرح و روابط سیاسی دو جانبه با کشور عربستان از روابط زیارتی حجاج تفکیک شده است.

صالحی‌امیری با اشاره به اینکه هماهنگی‌های لازم برای برگزاری هر چه باشکوه‌تر مراسم حج تمتع و تامین رفاه و امنیت حجاج ایرانی انجام شده است، تصریح کرد: خانه خدا مکان مقدس و متعلق به همه جهان اسلام است و شیعیان و مسلمانان جهان حق دارند بدون هیچ دغدغه و با خیالی آسوده از این سفر و فرصت الهی بهره کافی را ببرند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، یادآور شد:‌ همه تدابیر لازم برای اجاره اماکن، محل‌های اسکان و اقامت زائران و نیز هماهنگی پروازهای هواپیمایی با جدیت مسئولان انجام شده است و همه گروه‌های پشتیبانی، پزشکی و هواپیمایی برای ارائه خدمات به حجاج، در کشور عربستان حضور دارند.

وی تاکید کرد: حجاج ایرانی امسال نیز همانند سال‌های گذشته باید ضوابط، قوانین و روابط اجتماعی را رعایت کنند و با پیروی از روحانی و رئیس کاروان خود در فضای معنوی و بدون هیچ مشکلی اَعمال حج را به خوبی انجام دهند.

صالحی‌امیری با اشاره به اینکه ایرانیان ملتی بزرگ هستند که در اخلاق و انسانیت در جهان اسلام همواره سرآمد بوده اند، گفت: امروز اصول اصلی کشورمان داشتن اخلاق، عزت، کرامت و وحدت در سراسر جهان است و به هیچ عنوان نباید به دلیل برخی مسائل فردی، مناقشه‌ای صورت گیرد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه در حال حاضر یک میلیون متقاضی ایرانی در نوبت حج قرار دارند، خاطرنشان کرد: برخی عاشقان بیت‌الله بیش از 10 سال است که در نوبت اعزام به حج بوده‌اند، که امروز با تمهیدات اندیشیده شده، فضایی مناسب که در شان زائران باشد فراهم شده و به هیچ عنوان جای نگرانی نیست.

captcha