ستادهای نمازجمعه در ترویج ارزش‌های دینی بین جوانان تلاش کنند
کد خبر: 3623802
تاریخ انتشار : ۰۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۳

ستادهای نمازجمعه در ترویج ارزش‌های دینی بین جوانان تلاش کنند

گروه معارف: امام جمعه یزد گفت: مسئولان ستادهای نمازجمعه زمینه‌ای را فراهم نمایند که فرهنگ دینی و ارزش‌های اسلامی در جامعه به ویژه بین جوانان ایجاد شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآنی(ایکنا) از یزد، آیت‌الله محمدرضا ناصری یزدی، نماینده ولی فقیه و امام جمعه یزد در گردهمایی ائمه جمعه استان با تاکید بر اینکه لازم است نسبت به اهمیت و وجوب نماز جمعه به مردم اطلاع‌رسانی شود، اظهار کرد: این که بعضی اصرار دارند به مردم تاکید کنند حتما بعد نماز جمعه، نماز ظهر را هم بخوانند تنها منحصر به یزد است.
وی افزود: این موضوع سبب می‌شود که عده‌ای به نماز جمعه بهای لازم را ندهند و بگویند ما همین نماز ظهر را در منزل می‌خوانیم و به مصلی نمی‌رویم.
امام جمعه یزد تاکید کرد: موضوع دیگری که متاسفانه به مردم بیان نمی‌شود، وجوب نماز است و بسیاری از مردم گمان می‌کنند نماز جمعه یک فرضه مستحب است و به همین دلیل اصرار زیادی برای حضور در این فریضه عبادی سیاسی ندارند.
نماینده ولی فقیه در استان یزد گفت: اکثر فقهای ما در زمان طاغوت که محدودیت‌های زیادی داشته، به اینکه نماز جمعه یک واجب تاخیری است و از نماز ظهر کفایت می‌کند.
وی تصریح کرد: در روایات بیان شده که در هفته 35 نماز بر انسان واجب است که یکی از این نمازها را واجب است به جماعت خوانده شود، این نماز جماعت هم به نماز جمعه تعبیر می‌شود و اکثر فقهای معاصر هم به این موضوع تاکید کرده‌اند.
ناصری یزدی با اشاره به اینکه در اصل سند این روایت هیچ موضوعی وارد نشده، ادامه داد: برخی از علما که احتیاط زیادی می‌کنند، در ارتباط با وجوب این نماز چنین بیان می‌کنند که اگر نماز جمعه به پا و اقامه شد، واجب است که همه در آن شرکت کنند.
امام جمعه یزد با تاکید بر اینکه ستادهای نماز جمعه رسالت فرهنگی سنگینی بر دوش دارند، گفت: نمازهای جمعه باید در راستای تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری در ارتباط با مسائل فرهنگی اقدام کرده و زمینه‌ای را فراهم نمایند که فرهنگ دینی و ارزش‌های اسلامی در جامعه به ویژه بین جوانان ایجاد شود.
وی با اشاره به اینکه رونق مساجد یکی از برنامه‌های بسیار مهمی است که ما باید داشته باشیم، افزود: روحانیت باید جایگاهی داشته باشد که مسائل مهم را برای مردم بیان کند، الان یکی از پایگاه‌های مهم ما مساجد هستند و می‌توان به گونه‌ای برنامه‌ریزی کرد که جوانان به جای فضاهای مجازی، به مساجد کشیده شوند و به این ترتیب ‌ارزش‌های دینی در بین آنها ترویج شود.
ناصری ادامه داد: الان مساجد آن گونه که باید و شاید فعال نیستند و جذابیت‌های لازم برای جذب جوانان را ندارند، لازم است مساجد رویکردی اتخاذ کنند که زمینه جذب و هدایت بیشتر جوانان فراهم شود.
وی به نقش جوانان در پیشرفت ها و موفقیت های انقلاب اشاره کرد و گفت: امام خمینی(ره) با رهبری جوان ها و آگاه سازی آنها توانست زمینه پیروزی انقلاب را فراهم نماید.
منبع: روابط عمومی امام جمعه یزد
captcha