فلسطین نماد مظلومیت اسلامی
کد خبر: 3630406
تاریخ انتشار : ۲۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۰

فلسطین نماد مظلومیت اسلامی

گروه سیاست و اقتصاد: رئیس بنیاد بین‌المللی نهج‌البلاغه گفت: فلسطین نماد مظلومیت اسلامی است و باید همه جهان اسلام فراتر از مذهب، شیعه و سنی آنانی که زیر پرچم توحید هستند را حمایت کنند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی،  آیت‌الله سیدجمال‌الدین دین‌پرور، رئیس بنیاد بین‌المللی نهج‌البلاغه در مراسم افتتاح دفتر جمعیت دفاع از ملت فلسطین که 23 مردادماه در مشهد برگزار شد، اظهار کرد: بنا به فرموده رهبری و امام راحل«موضوع فلسطین؛ مسئله اول جهان اسلام» است.
وی ادامه داد: حمایت از ملت مظلوم فلسطین باید در رأس امور همه ملت‌های جهان اسلام باشد، چرا که ملتی که قریب به 60 سال مورد ظلم و هجمه صهیونیست به پشتوانه استکبار جهانی قرار گرفته است باید مورد حمایت قرار گیرد تا استکبار جهانی متوجه حمایت‌های همه جانبه کشورهای اسلامی از فلسطین شود.
دین‌پرور افزود: متأسفانه سازمان‌های بین‌المللی تبدیل به امری بی‌خاصیت شده‌اند که در برابر جنایت‌های صهیونیست نه تنها دفاع نمی‌کنند بلکه با مصوبات بدون پشتوانه حمایت خود را از گردن‌کشان استکبار نیز اعلام می‌کنند.
رئیس بنیاد بین‌المللی نهج‌البلاغه گفت: دنیا از سازمان‌های بین‌المللی ناامید شده‌، چرا که آنان خود را بازیچه استکبار جهانی کرده‌اند، از همین رو تنها راه مبارزه با استکبار جهانی خود ملت‌ها هستند، چرا که سران و شیوخ عرب که جز خوشگذرانی چیزی نمی‌دانند از رده خارج هستند و در چنین شرایطی تنها ملت‌ها به ویژه ملت ایران است که در این رابطه قیام خواهند کرد.
وی با اشاره به مبارزه با استکبار جهانی بیان کرد: این راه هر روز گسترده‌تر می‌شود و فعالیت ملت و جمعیت‌های بشر دوستانه، روز به روز نتیجه بخش‌تر و امیدوار‌کننده‌تر از قبل است، به گونه‌ای که دولت پوشالی اسرائیل را رسوا کرده است.
دین‌پرور ابراز کرد: محور اصلی مقاومت ایران بعد از فلسطین، لبنان و حزب‌الله است، مقاومتی که در سی و سه روز توانست قدرت پوشالی را به زانو در‌ آورد، جنوب لبنان را آزاد کند و ضعف استکبار را نشان دهد.
رئیس بنیاد بین‌المللی نهج‌البلاغه گفت: فلسطین نماد مظلومیت اسلامی است و باید همه جهان اسلام فراتر از مذهب، شیعه و سنی آنانی که زیر پرچم توحید هستند را حمایت کنند.
دین پرور ادامه داد: همه ما وظیفه داریم در بین همه مشکلات و توطئه‌های موجود، اولویت‌ها را تشخیص دهیم و اولویت کنونی جهان فلسطین است که مرتبط با همه مسلمانان بوده و گروه‌های و قشر خاصی را در بر نمی‌گیرد.
وی تصریح کرد: امام راحل در فضای انقلاب اسلامی با آن همه مشکلات، چنان به مسئله فلسطین توجه داشت که اکنون سال‌ها بعد از ارتحال آن بزرگوار در روز قدس همه دنیا متوجه فلسطین است و این حرکت روحیه مردم فلسطین برای ادامه مقاومت را تقویت می‌کند.
captcha