دوقلوها به همراه مادر حافظ کل قرآن شدند
کد خبر: 3638331
تاریخ انتشار : ۲۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۴

دوقلوها به همراه مادر حافظ کل قرآن شدند

کانون خبرنگاران نبأ: امیرمحمد و ریحانه سنگری خواهر برادر دوقلو به همراه مادر طی شش سال در مرکز آموزش قرآن آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع) حافظ کل قرآن کریم شدند.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ، طاهره رحیمی به همراه دو فرزند دوقلوی خود به نام‌های امیرمحمد و ریحانه سنگری موفق به حفظ قرآن کریم شدند.
طاهره رحیمی، متولد سال 1361، قبل از ازدواج آرزو داشت از زمره حافظان کل قرآن کریم باشد؛ او زمانی که محمدحسین طباطبایی، حافظ خردسال را می‌بیند متوجه می‌شود برنامه‌ریزی والدین برای فرزندان بسیار مؤثر است. لذا، در سال 1384 وقتی صاحب فرزند دوقلو می‌شود تصمیم می‌گیرد روخوانی و حفظ آیات قرآن را به آنها بیاموزد.
رحیمی در خصوص یادگیری آیات قرآن به فرزندانش به خبرنگار کانون نبأ، گفت: برای آموزش قرآن به بچه‌ها یک کلاس قرآن کوچک متشکل از دو شاگرد در منزل تشکیل می‌دادم؛ با توجه به سن فرزندانم باید با جذابیت خاصی آیات را مرور می‌کردیم تا موجب یکنواختی و خستگی برای بچه‌ها نشود و در این کلاس هم مادر، هم معلم و هم مبصر بودم؛ کار بسیار دشواری بود ولی چون از سر عشق در این مسیر قرار گرفته بودم انگار همه کائنات در این امر من را یاری می‌کردند. تمام یادگیری آیات برای ما خاطره بود.
وی با بیان اینکه هر کار بزرگ، همت بزرگ می‌طلبد، عنوان کرد: وقتی در کلاس‌های مرکز آموزش قرآن حرم حضرت عبدالعظیم(ع) وارد شدم چون از جهت جنسیت فرزندانم متفاوت بودند، کلاس ریحانه روزهای زوج و کلاس امیرمحمد روزهای فرد بود در واقع اکثر روزها در مسیر کلاس بودم و از طرفی تمام جوانب تفریحی، بازی، سرگرمی و... در جای خود به لحاظ اقتضای سن آنها رعایت می‌شد.
این مادر حافظ گفت: اگرچه دوقلو بودن فرزندانم هر کاری را مضاعف می‌کرد اما در کنار آن یک رقابت سالم ایجاد شده بود؛ پیوستن من به جمع آنها سبب شد تا انگیزه بهتری در فرزندانم ایجاد شود، هم من از آنها پرسش می‌کردم و هم آنها از من. اینک بعد از شش سال موفق شدیم هر سه به‌صورت همزمان حافظ کل قرآن شویم و این همان آرزویی بود که در دوران مجردی داشتم و همه اینها از الطاف الهی است که روزی ما شده است.
وی اظهار کرد: حفظ قرآن در تمام مراحل زندگی راهگشای همه امور برای ما بوده است؛ ریحانه و امیرمحمد هم در مدرسه موفق هستند و هم در تمام دوران حفظ توانسته‌اند موفقیت‌هایی را کسب کنند.
رحیمی با اشاره به خاطره‌ای بیان کرد: ریحانه و امیرمحمد صوت زیبایی دارند؛ وقتی که شش ساله بودند در برنامه شکوفه‌های زندگی با کارشناسی خانم الهام منگلی حفظ جزء 30 تولید شد و از رادیو  هر روز پخش می‌شد. این برنامه بازتاپ خیلی خوبی داشت به‌طوری که همه بچه‌های مدرسه این برنامه رادیویی را دنبال می‌کردند و ایجاد انگیزه برای خیلی از آنها شده بود تا در مسیر حفظ قرآن قرار گیرند.
رحیمی آرزو کرد: ان‌شاء‌الله همیشه در مسیر قرآن ثابت قدم بوده و علاوه بر علم و حفظ و قرائت قرآن، عامل به قرآن باشیم. امیدوارم همه نوجوانان در سایه قرآن از گزند حوادث ناگوار در امان باشند و در  امنیت و آرامش کامل زندگی کنند.
زهره لرنی
captcha