رقابت بیش از۱۵۰ حافظ کل قرآن از سراسرکشور در رفسنجان
کد خبر: 3639034
تاریخ انتشار : ۱۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۶:۵۸

رقابت بیش از۱۵۰ حافظ کل قرآن از سراسرکشور در رفسنجان

گروه فعالیت‌های قرآنی: نهمین دوره آزمون سراسری حفظ کل قرآن «ترنم وحی» با حضور 150 قاری قرآن در شهرک سرچشمه رفسنجان آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کرمان، محمود کریمی، معاون آموزش مؤسسه کشوری مهد قرآن عصر سه شنبه، 14 شهریور در مراسم افتتاحیه نهمین دوره آزمون سراسری حفظ کل قران کریم همراه با ترجمه و تدبر در سالن فرهنگسرای مس سرچشمه گفت: هر روز شاهد حرکت رو به رشد در این مؤسسه هستیم و  تمامی تلاش خود را به کار می‌گیریم که در راستای پیاده کردن ایده‌های قرآنی مقام معظم رهبری گام برداریم.
وی افزود: روخوانی و فهم قرآن برای همه مردم، انس با قرآن، حفظ قرآن و تدبر در آن از تأکیدات مقام معظم رهبری است و این ابعاد و برنامه‌ها سرلوحه اقدامات مؤسسه کشوری مهد قرآن است.
کریمی با اشاره به اینکه معظم‌له در فرمایشاتشان علاوه بر حفظ قرآن کریم به کودکان، آموزش فهم قرآن را نیز به کودکان تأکید دارند، بیان کرد: این دغدغه‌ها می‌تواند اهداف انقلاب اسلامی را با محوریت قرآن پیش ببرد.
رحمت‌الله سلمان ماهینی، مسئول روابط عمومی مؤسسه کشوری مهد قرآن و مسئول امور رسانه‌های نهمین دوره آزمون سراسری حفظ کل قرآن کریم همراه باترجمه و تدبر ترنم وحی هم در این برنامه گفت: 150 حافظ کل قرآن از 17 استان کشور از جمله اصفهان، کرمان، زنجان، خراسان شمالی و رضوی، همدان، لرستان، مرکزی، گلستان، مازندارن، قزوین، گیلان، خوزستان، سمنان و ... برای شرکت در نهمین دوره آزمون کشوری ترنم وحی پذیرفته شدند و در این برنامه حضور دارند.
وی با بیان اینکه در این آزمون کشوری 80 درصد حافظان کل قرآن کریم بانوان و 20 درصد آقایان هستند افزود: همچنین در این برنامه مدیران شعب مهدهای قرآن در سراسر کشور هم حضور دارند.
مسئول روابط عمومی مؤسسه کشوری مهد قرآن با اشاره به برگزاری آزمون شفاهی و کتبی شامل ترجمه و تدبر قرآن در طول این مدت بیان کرد: در این برنامه ضمن ارایه نکات آموزشی به حافظان، حُسن حفظ، حُسن تجوید و حُسن صوت حافظان هم مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.
ماهینی تصریح کرد: برنامه‌های جنبی هم شامل محفل انس با قرآن و بازدید از کارخانه مس سرچشمه برگزار خواهد شد.
وی اظهارکرد: 8 دوره آزمون سراسری حفظ کل قران کریم همراه با ترجمه و تدبر در سال‌های گذشته در استان‌های اصفهان، تهران، خراسان رضوی و ... برگزار شده است.
ماهینی تأکید کرد: 40 دفتر مهد قرآن به نمایندگی در کشور فعالیت می‌کنند، بیش از صد هزار نفر حافظ قران در مهدها مشغول به خفظ قرآن هستند.
یادآور می‌شود، این مسابقات از عصر سه شنبه 14 تا جمعه 17 شهریور ماه سال جاری با همکاری مهد قرآن رفسنجان و میزبانی مس در شهرک سرچشمه رفسنجان برگزار می‌شود.
captcha