مداحان برای اجرای باشکوه مجالس مذهبی محرم و صفر آماده می‌شوند
کد خبر: 3643673
تاریخ انتشار : ۲۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۵

مداحان برای اجرای باشکوه مجالس مذهبی محرم و صفر آماده می‌شوند

گروه جامعه: مدیرعامل خانه مداحان ضمن تشریح برنامه‌های محرم و صفر این مجموعه، از برگزاری کلاس‌های آموزشی مختلف اخلاق و ابلاغ سخنان مقام معظم رهبری به مداحان خبر داد و گفت: بحث حفظ اخلاق، ظلم ستیزی، مبازره با ظالم و انقلابی‌گری ازجمله دغدغه‌هایی است که اباعبدالله الحسین(ع)، داشتند که باید مورد توجه مادحین قرار گیرد و آنها را در هیئت مذهبی و اخلاقیات خود حفظ کنند.

مصطفی خورسندی، مدیرعامل خانه مداحان، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، با اشاره به برنامه‌های این مجموعه در ایام محرم و صفر اظهار کرد: مداحان در جامعه امروز، رسانه‌های تبلیغی تشیع هستند و در این ایام بهترین فرصت را برای تبلیغ و ترویج مبانی دینی و قرآنی دارند.

وی افزود: با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام شده و برای اینکه بتوانند در تمامی اموری که مورد نیاز امروز جامعه است از مبانی و مفاهیم دینی و قرآنی استفاده کنند، تاکید شده‌ است این عزیزان آنچه که در توان دارند برای موفقیت و رونق مجالس و محافل اهل بیت(ع) و تبلیغ شعائر دینی انجام دهند.

خورسندی با اشاره به فعالیت‌ خانه مداحان در ایام محرم و صفر تصریح کرد: از کارها و برنامه‌ریزی‌هایی انجام شده برای این ایام، بحث آماده‌سازی مداحان و ستایشگران اهل بیت(ع)، برای اجرای هرچه باشکوه‌تر مراسم مذهبی با توجه به منویات مقام معظم رهبری است. همچنین با برگزاری محافل روزهای چهارشنبه، تذکرات و پیشنهادات لازم را در خصوص ماه محرم و صفر و بحث هیئت‌های مذهبی به مداحان عزیز دا‌شته‌ایم.

مدیرعامل خانه مداحان ادامه داد: همچنین نوحه‌های مختلفی را در اختیار دوستان مداح و ستایشگر قرار داده شده تا برای ایام محرم و صفر مورد استفاده آنها قرار گیرند؛ جمع‌آوری این اشعار با دبیری آقای محسن عرب‌خالقی بوده است. همچنین برنامه‌ای را برای سه شب مانده به محرم پیش‌بینی کرده‌ایم که در این برنامه، مجموعه‌ای از شب‌های شعر‌هایی در سوگواری سالار شهیدان برگزار می‌شود. این شب‌ شعرها برای چهارمین سال پیاپی، به مدت سه شب، با حضور برجسته‌ترین شاعران آیینی و مرثیه‌خوانی مداحان اهل بیت(ع) در فرهنگ سرای اندیشه تهران از امشب آغاز می‌شود.

وی با بیان اینکه توسل به خاندان عصمت و طهارت(ع) در ایام محرم و صفر بهترین فرصت برای شروع اتفاق‌های زیبا در زندگی ما خواهد بود، گفت: بحث سیاه‌پوشان در دو جلسه آخر خانه مداحان مطرح خواهد شد که در این جلسه موارد لازم را تاکید خواهیم کرد و از نظرات اساتید برای هرچه باشکوه‌تر برگزار شدن محافل ابا عبدالله(ع) استفاده خواهیم کرد.

خورسندی با بیان اینکه برای قشر مداحان جوان آموزش‌های متعدد گذاشته‌ایم تا در این ایام پربارتر و با اثرگذاری بیشتری به اجرای برنامه بپردازند، گفت: در این جریان نوحه‌های مختلفی را هم در اختیار دوستان جوانان قرار داده‌ایم. همچنین در سطح کل کشور بحث آموزش و کارگاه‌های آموزشی اصول و فنون و کارگاه‌های آموزشی اخلاق و موارد دیگری را برنامه‌ریزی و اجرا کردیم.

رئیس خانه مداحان کشور با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری به جامعه مداحان هم، گفت: تأکید مقام معظم رهبری بر این است که آن مسائل و محتوایی را که قدما به آن توجه می‌کردند همچون خواندن پندیات و مسائلی از این دست در هیئت‎ها فراموش نکنند و اخلاق را سرلوحه کار خودشان قرار دهند و به درستی دین را تبلیغ کنند که این موضوعات را نیز به مداحان عزیز ابلاغ کرده‌ایم.

خورسندی تصریح کرد: ایام محرم فرصت بسیار خوبی است که ذاکرین از آن استفاده کنند تا بیشترین تأثیر را بگذارند؛ لذا در مباحثی مثل سبک زندگی اسلامی، توجه به نماز اول وقت، خمس، زکات، حجاب، مباحث اخلاقی و مباحثی از این دست را باید در هیئت‎ها بیان کنند.

وی ادامه داد: بحث ظلم ستیزی و مبازره با ظالم، انقلابی گری و مواردی از این دست از جمله دغدغه‌هایی است که اباعبدالله الحسین(ع)، داشتند و یکی از مواردی که تأکید ایشان بود، هیهات من الذله بود و اینها چیزهایی است که باید مورد توجه مادحین قرار گیرد و آنها را در هیئت مذهبی و اخلاقیات خود حفظ کنند.
captcha