آموزش صرف و نحو در تلگرام
کد خبر: 3643986
تاریخ انتشار : ۲۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۷

آموزش صرف و نحو در تلگرام

گروه شبکه اجتماعی: کلاس تلگرامی علم صرف و نحو با هدف آشنایی دقیق با ساختار کلمات، جملات، آیات قرآن کریم و متون دینی همچنین درک کامل مفاهیم و معانی ارزنده آن در شبکه اجتماعی تلگرام در حال برگزاری است.

محمد صادقی‌نجفی، قاری و مدرس قرآن کریم در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) هدف از تشکیل کلاس‌های علم صرف و نحو را در شبکه اجتماعی تلگرام تشریح کرد و گفت: کلاس‌های علم صرف و نحو حدود چهار ماه پیش با هدف عمومی کردن این علم ارزشمند در بین قاریان و حافظان راه‌اندازی شده است تا در آینده‌ای نزدیک، همه با مفاهیم و معانی ارزنده قرآن کریم و متون دینی آشنا شوند و از ظواهر عبور کنند.
این فعال قرآنی در توضیح چگونگی برگزاری این کلاس‌ها بیان کرد: این کلاس‌ها در سه سطح ساده، متوسط و پیشرفته به صورت هشت ترم در مدت زمان دو سال برنامه‌ریزی شده است و ترم اول با استقبال 45 قرآن‌آموز به پایان رسیده است.
نجفی نحوه ارائه دروس را در این کلاس‌ها توضیح داد و گفت: در هر ترم سه ماهه، 25 درس ارائه می‌شود، بدین شکل که در هفته دو درس به صورت فایل‌های صوتی با متوسط زمان بیست دقیقه به دور از پیچیدگی‌های حوزوی و با زبانی ساده و خوش‌فهم ضبط و در کلاس به اشتراک گذاشته می‌شود. همراه با هر درس تمرین مناسب با آن قرار داده شده تا اعضاء محترم، پس از استماع و درک درس، تمرین را انجام دهند.

آموزش صرف و نحو در تلگرام با 23 سال سابقه تدریس

مدرس علم صرف و نحو در خصوص قرآن‌آموزان شرکت‌کننده در این کلاس ادامه داد: در ابتدا با 25 قرآن‌آموز آقا و بانو کلاس‌ها را آغاز کردیم که کم‌کم با استقبال بیشتر مواجه شدیم که با 45 قرآن‌آموز ترم را به پایان بردیم. نیمی از کلاس را بانوان و نیمی دیگر را آقایان تشکیل داده‌اند.
نجفی در مورد تعامل با قرآن‌آموزان بیان کرد: قرآن‌آموزان از زمانی که وارد کلاس درس می‌شوند، با دقت به دروس گوش فرا می‌دهند و پس از انجام تمرینات لازم، تصویر جواب تمرین را برای ما ارسال می‌کنند و در صورت لزوم تذکرات لازم به آنها داده می‌شود. مدرس این کلاس خودم هستم که 23 سال سابقه فعالیت قرآنی را در بخش‌های تدریس تجوید، صرف و نحو، اختلاف قرائات و همچنین داوری تجوید در مسابقات مختلف قرآنی را دارم.
این فعال قرآنی در خصوص میزان شهریه این دروس گفت: علاقه‌مندان برای شرکت در این کلاس‌ها می‌توانند به نام کاربری Sadeghi_Najafi@ در شبکه اجتماعی تلگرام، در ارتباط باشند.
captcha