انتقاد عفو بین‌الملل از رهبر میانمار/ سر از برف بیرون بیاور
کد خبر: 3643987
تاریخ انتشار : ۲۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۵

انتقاد عفو بین‌الملل از رهبر میانمار/ سر از برف بیرون بیاور

گروه بین‌الملل: سازمان عفو بین‌الملل به دنبال سخنان امروز رهبر میانمار در یک برنامه زنده تلویزیونی و محکوم‌نکردن کشتار و خشونت علیه مسلمانان روهینگیا در ایالت راخین، وی را به شدت مورد انتقاد قرار داد.

انتقاد شدید عفو بین‌الملل از سخنان امروز رهبر میانماربه گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از خبرگزاری فرانسه، عفو بین‌الملل اعلام کرد که آنگ سان سو چی، رهبر میانمار و دولتش سر خود را در برف فرو کرده‌اند.

سازمان ملل، گروه‌های حقوق بشری و موج مهاجران مسلمانان روهینگیا که به اجبار عازم کشور بنگلادش شده‌اند، نظامیان و ارتش میانمار را به خاطر خشونت‌های شدید علیه این اقلیت دینی و به راه انداختن کمپین خونین پاکسازی قومی محکوم می‌کنند.

آنگ سان سو چی امروز(28 شهریورماه) در یک برنامه زنده تلویزیونی بدون اینکه نامی از مسلمانان روهینگیا ببرد، اعلام کرد که به دنبال دلیل مهاجرت آن‌ها از کشور است.

وی اعلام کرد که با همه کسانی که در خشونت‌های اخیر آسیب دیده‌اند، ابراز همدردی می‌کند اما اشاره به اتهامات پاکسازی قومی مسلمانان نشده است.

سو چی که به خاطر سکوت طولانی مدت خود در برابر موج جدید کشتار و خشونت در ایالت راخین که از سوم شهریور ماه آغاز شده است، تحت فشارهای سنگین بین‌المللی بود، در سخنرانی صبح امروز نیز نتوانست رضایت جامعه بین‌المللی را جلب کند.

بازرسان سازمان حقوق بشر سازمان ملل نیز امروز بار دیگر از دولت میانمار درخواست کردند تا امکان دسترسی آزاد برای انجام تحقیقات در خصوص این بحران را صادر کند.

بازرسان سازمان ملل با تأکید بر اینکه این یک بحران انسانی بزرگ است، از میانمار خواستند تا در تصمیم خود در مخالفت با انجام تحقیقات بین‌المللی تجدیدنظر کند.

میانمار همچنان به این درخواست‌ها واکنشی نشان نمی‌دهد/.

captcha