روحانیون در زمینه پیشگیری از مواد مخدر فرهنگ‌سازی کنند
کد خبر: 3644046
تاریخ انتشار : ۲۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۴
بیرانوند:

روحانیون در زمینه پیشگیری از مواد مخدر فرهنگ‌سازی کنند

گروه اجتماعی: دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر لرستان با بیان این‌که روحانیون در ماه محرم و صفر بخشی از سخنرانی خود را به پیشگیری از مواد مخدر سنتی و صنعتی اختصاص دهند، گفت: روحانیون به‌دلیل جلب اعتماد اقشار جامعه به خود می‌توانند در بحث پیشگیری مؤثر واقع شوند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از لرستان، مجتبی بیرانوند، دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر لرستان، در همایش «طلایه‌داران تبلیغ» که سه‌شنبه، 28 شهریورماه در خرم‌آباد برگزار شد، با بیان این‌که ریشه‌کن کردن مواد مخدر عزمی ملی می‌خواهد، گفت: رویکرد ستاد مبارزه با مواد مخدر رویکرد اجتماعی بودن، مردمی بودن و همگانی بودن مبارزه با مواد مخدر است.
وی اضافه کرد: در ادوار گذشته اقدامات خوبی در حوزه درمان انجام شده ازجمله این‌که امروزه  170 مرکز ترک اعتیاد در لرستان مشغول به فعالیت است.
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر لرستان با بیان این‌که در هر زمینه‌ای پیشگیری مقدم بر درمان بوده، بیان داشت: از آنجا که روحانیت از گذشته مورد وثوق مردم بوده و بر اساس الگوپذیری در سطح جامعه می‌تواند نقش ارزشمندی در بحث پیشگیری ایفا نماید.
بیرانوند تصریح کرد: نقش پیشگیری، نقش محوری و اساسی در جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی داشته و روحانیون با استفاده از نفوذ کلام خود در بین مردم می‌توانند در این راستا گام‌های مؤثری بردارند.
وی با اشاره به  این‌که روحانیون در ماه محرم و صفر بخشی از سخنرانی خود را به پیشگیری از مواد مخدر سنتی و صنعتی اختصاص دهند، یادآور شد: در ماه محرم و صفر دل‌های مردم لطیف بوده و از آن‌جا که امروز مصرف مواد صنعتی در بین جوانان شیوع  بیشتری یافته، لذا روحانیون به‌دلیل جلب اعتماد اقشار جامعه به خود می‌توانند در بحث پیشگیری مؤثر واقع شوند.
وی افزود: امروز به‌دنبال همگانی بودن مبارزه با مواد مخدر هستیم و از تمامی ظرفیت‌های اقشار مختلف ازجمله فرهنگیان، هنرمندان، ورزشکاران، دهیاران و بهورزان در این راستا استفاده خواهیم کرد.
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر لرستان با تاکید بر این‌که امروز دشمنان فروپاشی بنیان خانواده را هدف اصلی خود قرار داده، عنوان کرد: بخش عظیم زندانیان امروز افرادی هستند که در راستای تهیه، توزیع و مصرف مواد مخدر گام برداشته و البته خانواده‌های آنان نیز در معرض سخت‌ترین آسیب‌ها هستند.
بیرانوند اظهار کرد: روحانیون بر اساس باورهای دینی و اعتقادی می‌توانند این روزنه را بر روی دشمن بسته و آنان را در زمینه فروپاشی بنیان خانواده مأیوس نمایند.
وی از برگزاری کارگاه‌های آموزشی برای روحانیون خبر داد و گفت: تفاهم‌نامه‌های خوبی بین ستاد مبارزه با مواد مخدر لرستان با سازمان تبلیغات اسلامی منعقد شده که برگزاری کارگاه آموزشی برای 300 روحانی در زمینه پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر از مهم‌ترین اقدامات خواهد بود.
captcha