مراسم بزرگداشت روز شعر و ادب فارسی در خراسان شمالی برگزار شد
کد خبر: 3644047
تاریخ انتشار : ۲۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۲

مراسم بزرگداشت روز شعر و ادب فارسی در خراسان شمالی برگزار شد

گروه فرهنگی: به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی و شورای شعر استان مراسم بزرگداشت روز شعر و ادب فارسی در مرکز استان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان‌شمالی، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی و روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان؛ مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی با اشاره به اهمیت شعر و ادبیات فارسی گفت: دارایی هایی وجود دارد که انسان در همه اعصار به آن ها نیازمند است و شعر فارسی که سرشار از زیبایی های حکمتی ، معرفتی و اخلاقی است همواره در تاریخ ایران راهگشای رشد و عامل اصلی تداوم فرهنگی بوده و هست.
حسین فرخنده افزود: دایره حکمت و موفقیت شاعران ایرانی بسیار وسیع و گسترده بوده و باعث شده شعرشان و کلامشان در همه اعصار بر دل و جان انسان ها بنشیند.
وی افزود:شعر فارسی سرشار از مضامین انسانی و اخلاقی و اسلامی است و شاعران بزرگ ایران زمین بیش از هر صنف دیگری توانسته اند زیبایی ها و آموزه های دینی و قرآنی را به جامعه معرفی نمایند.
فرخنده تشکیل شورای شعر و استفاده از ظرفیت شاعران و ادیبان استان در پیشبرد برنامه ها و تسهیل فرایند تصمیم گیری و تصمیم سازی از مهمترین اقدامات در حوزه شعر و ادب دانست و افزود: تشکیل شعری و ادبی، برگزاری جشنواره ها با حضور حداکثری شاعران، محافل با شاعران استان های دیگر، پرداختن به اشعار بومی و محلی و جریان شناسی شعر استان را از جمله دستاوردهای این شورا ذکر کرد.
وی افزود: همچنین برنامه ریزی جشنواره شعر کوتاه  استان، افزودن بخش رقابتی شعر بومی و محلی به جشنواره شعر کوتاه ،برگزاری جشنواره مشاعره ملی رضوی، برگزاری محافل مشترک با شاعران خراسان رضوی، جنوبی و شمالی و محافل مناسبتی از دیگر برنامه های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی با همکاری شورای شعر استان برای تقویت بیش از پیش حوزه شعر و  ادبیات استان می باشد.
گفتنی است؛ در این مراسم دکتر مسعودی فر از اساتید حوزه ادبیات استان خراسان شمالی نیز به بیان مطالبی در خصوص ارتقای سطح کمی و کیفی شعر و ادبیات استان پرداخت و در پایان از  ١٩ نفر از فعالان شعر استان تقدیر شد.
captcha