مردم از مبادی قانونی، ویزای اربعین تهیه کنند/ توجه ویژه مبلغان نسبت به تبیین و ضرورت رعایت حجاب
کد خبر: 3658106
تاریخ انتشار : ۱۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۴
آیت الله حسینی مازندرانی مطرح کرد:

مردم از مبادی قانونی، ویزای اربعین تهیه کنند/ توجه ویژه مبلغان نسبت به تبیین و ضرورت رعایت حجاب

کانون خبرنگاران نبأ: آیت الله سیدرضا حسینی مازندرانی در درس اخلاق که در مسجد و حوزه علمیه امام حسین(ع) برگزار شد از آمادگی مردم ایران برای حضور حماسی در پیاده روی بزرگ اربعین حسینی گفت.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ، آیت الله سیدرضا حسینی مازندرانی با اشاره به آمادگی مردم ایران برای حضور حماسی در پیاده روی بزرگ اربعین حسینی، گفت: اسلام توصیه بسیاری به رعایت قوانین و مقررات هر کشوری دارد بنابراین دلسوختگان اهل بیت(ع) برای تهیه ویزا و روادید، حتما مقررات و قوانین نظام جمهوری اسلامی ایران و جمهوری عراق را رعایت کنند.
وی زیارت اربعین حسینی را طبق کلام امام حسن عسکری(ع)، از نشانه های شیعه دانست و افزود: شیعیان هرجا که هستند می توانند با فرستادن یک سلام به حضرت سیدالشهدا(ع) در زمره زائرین حسینی قرار گیرند، با این وجود بهترین کار، سفر به عتبات عالیات و زیارت حضوری است. بنابراین تمام کسانی که می توانند به سرزمین کربلا مشرف شوند. طبق روایات، فرشتگان برای زائران حضرت اباعبدالله(ع)، طلب آمرزش می کنند و برای هر قدم زوار حسینی، ثواب و حسنه ای ثبت می شود.
استاد اخلاق حوزه های علمیه در بخش دیگری از سخنانش، به موضوع اتفاق تلخ روزهای اخیر درباره چند تن از طلاب کشور، اشاره کرد و خاطرنشان کرد: این موضوع صرفا یک موضوع و مجادله شخصی است و نباید آن را طراحی از پیش تعیین شده دانست. چند تن از اراذل و اوباش که از امر به معروف و نهی از منکر این طلاب، ناراحت بودند، دست به چنین اقدامی زدند.
آیت الله حسینی مازندرانی در بخش دیگری از سخنانش، با انتقاد کم توجهی برخی از دستگاه های کشور نسبت به وضعیت فرهنگی جوانان به ویژه در عرصه حجاب و عفاف، گفت: مبلغان و خطبا در بقیه ایام ماه صفر، توجه ویژه ای نسبت به تبیین اهمیت و ضرورت رعایت حجاب داشته باشند. باید برای مردم تبیین شود که رعایت حجاب مانند نماز و روزه، جزو دستورات دین است.
مسئول حوزه علمیه امام حسین(ع) خاطرنشان کرد: اربعین حسینی فرصت خوبی برای ارشاد مردم، ترویج معارف دین، توسعه اخلاق اسلامی و تفویت بنیان های نظام جمهوری اسلامی ایران است. آیت الله حسینی مازندرانی در ادامه، طلاب را به رعایت نظم، جدیت در تحصیل و پژوهش و حضور مرتب در کلاس ها توصیه کرد و اظهار داشت: طلاب برای تقویت اعتقادات خود، اهتمام ویژه ای به نوافل به ویژه نماز شب داشته باشند.
امام جماعت مسجد امام حسین(ع) با بیان اینکه طلبه باید آنقدر در تحصیل، پژوهش و مطالعه، جدی باشد که بتواند سوالات جوانان و همچنین پرسش های پیروان سایر ادیان را به خوبی بدهد، گفت: علم و علما در قرآن و روایات، جایگاه برجسته ای دارند. البته یک طلبه و یک روحانی به شرطی دارای این مقام عالم می شود، که مهذب، باتقوا و مخلص باشد و جدیت در مطالعه، پیش مطالعه و مباحثه داشته باشد.
 آیت الله حسینی مازندرانی درباره اهمیت و ارزش علما، خاطرنشان کرد: امام صادق(ع) فرمودند "اگر عالمی از دنیا برود جایگاه او پر نمی شود و رخنه ای در دین وارد می شود". امام صادق(ع) همچنین فرمودند "شیطان از مرگ علما، بسیار خوشحال می شود".
محمدعلی نادعلی



captcha