474 جان‌باخته و 9397 مصدوم در زلزله غرب کشور/ مردم حتی‌المقدور نقدی کمک کنند
کد خبر: 3662614
تعداد نظرات: ۱۶ نظر
تاریخ انتشار : ۲۱ آبان ۱۳۹۶ - ۲۳:۵۶
ایکنا گزارش می‌دهد:

474 جان‌باخته و 9397 مصدوم در زلزله غرب کشور/ مردم حتی‌المقدور نقدی کمک کنند

گروه سلامت: در پی وقوع زلزله 7.3 ریشتری در غرب کشور، سوگوار از دست دادن تعدادی از هم‌وطنانمان و جراحت هزاران نفر هستیم.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا)، در نقاط مختلفی از کشور، در شهرهای غربی کشور نظیر قصر شیرین و سرپل ذهاب، زلزله‌هایی گزارش شده که تلفاتی در پی داشته است.


20:10/ ارسال محموله امدادی 80 تنی هلال احمر تهران برای زلزله زدگان کرمانشاه

حسین کتابدار، مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان تهران از پرواز هواپیمای حامل کمک های امدادی ارسالی از استان تهران برای زلزله زدگان کرمانشاه خبر داد و گفت: این محموله شامل یک هزار و 219 دستگاه چادر،11 هزار و 472 قوطی کنسرو، 5 هزار و 550 تخته پتو ، 342 کیلوگرم خرما، 206 دستگاه بخاری و 84 کیلوگرم روغن است.

14:40/ اطلاعیه هلال‌احمر؛ مردم نقدی کمک کنند

جمعیت هلال‌احمر طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد: با توجه به اعلام مسئولان هلال‌احمر حاضر در منطقه عملیاتی و نظر به اینکه تمامی انبارهای امدادی هلال‌احمر در استان‌های همجوار برای تامین اقلام امدادی زلزله‌زدگان تامین و پُر است، لذا از مردم نوع‌دوست و بشردوست ایران تقاضا می‌شود تا حتی‌المقدور کمک‌های خود را به صورت نقدی به مردم زلزله‌زده کرمانشاه ارائه کنند تا از این طریق بتوان در منطقه حادثه و با توجه به نیاز اصلی زلزله‌زدگان، اقلام مورد نیاز را به مرور خریداری کرده و در اختیار آنها قرار داد.

12:37/ آخرین گزارش آسیب‌دیده‌ها

 سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با ارائه گزارشی از اقدامات صورت گرفته و تعداد مصدومان و کشته شدگان این حادثه تا شب گذشته در مناطق زلزله‌زده منتشر کرد و افزود: شهرستان‌های کرمانشاه، قصر شیرین، ثلاث باباجانی، گیلانغرب، سرپل ذهاب، دالاهو، اسلام آباد غرب،جوانرود و تخریب صددرصدی ۱۲ هزار منزل مسکونی در کرمانشاه از جمله مناطق متأثر از زلزله هستند.

12:25/ اعطای تسهیلات بلاعوض به مردم زلزله‌زده

محمدباقر نوبخت، سخنگوی دولت گفت: بنا شد ۶۵۹ میلیارد تومان تسهیلات و ۲۸۱ میلیارد تومان به صورت بلاعوض به زلزله زدگان تعلق گیرد که از امروز اقدامات اجرایی آن انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه هیات دولت ۶۵۹ میلیارد تومان برای تسهیلات و ۲۸۱ میلیارد تومان به عنوان کمک بلاعوض به زلزله زدگان کرمانشاه را تصویب کرده است، گفت: به خانواده هایی که نیاز به احداث و بازسازی خانه دارند، در روستاها ۲۵ میلیون و شهرها ۳۵ میلیون تومان وام تعلق می‌گیرد.

9:50/ اعلام اسامی 353 نفر از جانباختگان

پزشکی قانونی استان کرمانشاه اسامی 353 نفر از جانباختگان زلزله شب گذشته در ثلاث باباجانی، سرپل ذهاب، ازگله، شهر کرمانشاه، اسلام آباد غرب و قصر شیرین را اعلام کرد:

برای مشاهده اسامی اینجا کلیک کنید.

9:40/ افزایش آمار مصدومان 

آمار مصدومان به 9397 نفر افزایش پیدا کرد.

23:50/ اسکورت محموله‌های امدادی از سوی پلیس در مناطق زلزله‌زده

سردار مومنی، جانشین فرمانده ناجا از آمادگی ماموران پلیس برای اسکورت کامیون‌های حامل اقلام امدادی به مناطق زلزله‌زده خبر داد.

این اقدام پس از آن صورت گرفت که شماری از زلزله‌زدگان پیش از این در گلایه‌های خود گفته بودند که تاکنون چادر و اقلام امدادی به دست آنها نرسیده و افراد سودجو با سد کردن راه کامیون‌ها در ابتدای مسیر اقلام را برای خود دپو می‌کنند.

21:45/ مصوبات دولت برای اعطای تسهیلات به زلزله‌زدگان

نیک کردار معاون عمرانی استانداری کرمانشاه گفت: در جلسه امروز با حضور رییس جمهوری مصوب شد که 800 میلیارد تومان تسهیلات کم‌بهره برای بازسازی منازل مسکونی و نیز 202 میلیارد تومان کمک بلاعوض به مردم پرداخت شود.
به گفته وی مقرر شده پرداخت این تسهیلات به تصویب هیات دولت برسد.

21:30/ افزایش مستمری مددجویان زلزله زده

رئیس کمیته امداد: مستمری مددجویان شش شهرستان زلزله‌ زده استان کرمانشاه در آبان ماه سه برابر پرداخت می‌شود.

20:34/ چادر و پتو؛ مشکل اساسی ثلاث باباجانی

اکبری فرماندار ثلاث و باباجانی اظهار کرد: ۶۱ روستا در منطقه ۷۰ تا ۹۰ درصد آسیب دیده اند مشکل اساسی مردم ثلاث باباجانی چادر و پتو است.  متاسفانه محموله‌های ارسالی به ثلاث باباجانی در بین راه توسط عده‌ای به سرقت می‌رود.

20:22/شكايت وزارت بهداشت از پيمانكاران بيمارستان‌های اسلام آباد و سر پل ذهاب

 امیر ساکی، مدیرکل دفتر توسعه فیزیکی و عمرانی وزارت بهداشت در واکنش به  آسیب‌های وارده به بیمارستان‌های مناطق زلزله زده گفت: وزارت بهداشت به عنوان بهره بردار بیمارستان‌های ساخته شده که در زلزله غرب کشورمان آسیب دیدند، از مجریان و سازندگان آن‌ها شکایت خواهد کرد.

19:32/ برآورد اولیه ۱۸۰۰ میلیارد میزان خسارت به زیرساخت‌ها

معاون استاندار کرمانشاه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه ‌حدود ۱۱ هزار واحد مسکونی و روستایی در مناطق زلزله‌زده‌ صددرصد تخریب شده است، اظهار کرد: قرار شد در واحد روستایی ۵ میلیون کمک بلاعوض و ۲۵ میلیون وام با بهره کم داده شود.

وی افزود: ۵ هزار واحد شهری صدرصد تخریب شده است که به هر واحد شهر نیز ‌‌۳۵ میلیون تسهیلات کم بهره داده می‌شود. برآورد اولیه از میزان خسارت به زیرساخت‌ها حدود ۱۸۰۰ میلیارد است.

19:30/ تکذیب دفن بدون مجوز برخی از جان‌باختگان

روابط عمومی پزشکی قانونی کرمانشاه: هرگونه دفن بدون مجوز جان‌باختگان تکذیب می‌شود.

18:40/ افزایش مجموع آمار جان‌باختگان به 435 نفر

پزشکی قانونی استان کرمانشاه آخرین آمار جان‌باختگان زلزله این استان را ۴۳۵ نفر اعلام کرد.

15:00/ تعداد افراد متوفی در شهرهای مختلف

تعداد افراد متوفی در شهرهای مختلف به شرح زیر است: 

پزشکی قانونی استان کرمانشاه آخرین آمار جان‌باختگان زلزله این استان را ۴۳۲ نفر اعلام کرد. تعداد افراد متوفی در شهرهای مختلف به شرح زیر است:

سرپل ذهاب: ۳۱۷
اسلام آباد غرب: ۲۳
کرند: ۱۴
قصر شیرین: ۲۸
جوانرود: ۳
ثلاث: ۱۵
معاینه شده توسط پزشکی قانونی کرمانشاه: ۲۹
صحنه: ۳

اعلام شماره حساب ۹۹۹۹ برای کمک به حادثه‌دیدگان

رئیس‌ کمیته‌ امداد برای رسیدگی فوری به نیازمندان زلزله‌زده دستور صادر کرد.

11:54/بيش از ٩٠ درصد آب و برق مناطق زلزله زده وصل شد

وزير كشور خبر داد: بيش از ٩٠ درصد آب و برق مناطق زلزله زده وصل شده است؛آب و برق از اول حادثه قطع شد که اکنون ٩٠ درصد آب و برق اين مناطق وصل شده است و برای برقراري گاز نيز ابتدا باید نشستی برپا شود.

10:19/ اعلام آمار جدید رئیس اورژانس

پیرحسین کولیوند رئیس سازمان اورژانس کشور آمار جدید مصدومان زلزله را هفت هزار و 460 نفر اعلام کرد

9:45/ اعلام 6 نفر از اسامی جانباختگان قصر شیرین

1- حسن مرادی
2- داریوش مرادی‌وند
3- فاطمه نعیمی جگرلویی
4-قمرناز نوروزی
5- اسدالله مرادی
6- فرامرز حبیبی

9:38/ حضور نماینده رهبر معظم انقلاب در مناطق زلزله زده

هياتي ويژه به سرپرستي حجت‌الاسلام و المسلمين معزي از سوي مقام معظم رهبري به مناطق زلزله زده كرمانشاه وارد شدند.

8:36/صدور جواز دفن 423 جسد در استان کرمانشاه + آمار تفکیکی شهرستان ها

پزشکی قانونی استان کرمانشاه آخرین آمار جان‌باختگان زلزله این استان را 423 نفر اعلام کرد. تعداد افراد متوفی در شهرهای مختلف به شرح زیر است:

سرپل ذهاب: 316، اسلام آباد غرب: ۲۲، کرند: ۱۴ ، قصر شیرین: ۲۸، جوانرود: ۳، ثلاث: ۱۵ و معاينه شده توسط پزشكي قانوني كرمانشاه: ۲۵

شایان ذکر است تعداد جان باختگان شهر کرمانشاه، تنها یک نفر بوده است و سایر جان باختگانی که به عنوان معاینه شده در کرمانشاه اعلام می شوند از شهر ازگله و سرپل ذهاب به کرمانشاه منتقل شده‌اند.


21:10/ تعداد جان‌باختگان 413 نفر

پزشکی قانونی استان کرمانشاه آخرین آمار جان‌باختگان زلزله این استان را ۴۱۳ نفر اعلام کرد. تعداد افراد متوفی در شهرهای مختلف به شرح زیر است:

سرپل ذهاب: ۳۰۶

اسلام آباد غرب: ۲۲

کرند: ۱۴

قصر شیرین: ۲۸

جوانرود: ۳

ثلاث: ۱۵

معاینه شده توسط پزشکی قانونی کرمانشاه: ۲۵

شایان ذکر است تعداد جان باختگان شهر کرمانشاه، تنها یک نفر بوده است و سایر جان باختگانی که به عنوان معاینه شده در کرمانشاه اعلام می شوند از شهر ازگله و سرپل ذهاب به کرمانشاه منتقل شده اند.

21:00/ آخرین آمار از مراجعه به مراکز درمانی

حریرچی, سخنگوی وزارت بهداشت گفت: تا یک ساعت پیش، ۷۱۵۶ نفر مجروح به بیمارستان‌ها مراجعه کردند که ۴۳۱۳ نفر سرپایی درمان شده و ۱۲۷۵ نفر هم‌اکنون بستری هستند، ۶۲۵ نفر هم ترخیص شده اند.

20:15/ 140 هزار نفر در 8 شهر، گرفتار پیامدهای زلزله

پیوندی رئیس جمعیت هلال احمر کشور در جلسه ستاد بحران استان کرمانشاه گفت: ۱۴۰هزار نفر در  ۸ شهر درگیر حادثه زلزله هستند. تاکنون ۴ هزار چادر در سرپل ذهاب توزیع شده است. همه دستگاه‌ها کمک کنند که به مرحله رسیدگی به مصدومین برسیم.

19:45/ شرایط تقریبا پایدار

دکتر حریرچی قائم مقام وزیر بهداشت گفت: تاکنون تعداد 6650 بیمار را پذیرش کردیم و تعداد 995 بستری داشتیم. شرایط تقریبا پایدار است. میزان مفقودی و مراجعه مجروح جدید تقریبا به صفر میل می‌کند. علیرغم آسیب دیدن زیرساخت‌ها در استان کرمانشاه، شرایط به سمت ثبات می رود. ارائه خدمات درمانی توسط تیم درمان و همراهی و تلاش مدیران استانی، شاهکاری بی نظیر و در خور تشکر و قدردانی است. تعداد 200 نفر نیروی تخصصی جدید از تهران اعزام شده‌اند که جایگزین نیروهایی که از شب گذشته بی وقفه مشغول خدمت رسانی به بیماران بوده‌اند، می‌شوند.

19:30/ تخریب کامل مدارس بر اثر زلزله

وزیر آموزش و پرورش گفت: براساس آمار واصله تا این لحظه، ۷ مدرسه در شهر سرپل ذهاب و ۸ مدرسه روستایی در اطراف این شهر به طور کامل تخریب شده‌اند. همچنین در منطقه ثلاث باباجانی ۲ مدرسه در شهر و ۵ مدرسه نیز در روستاهای اطراف شهر تخریب شده‌اند. مجبور خواهیم بود به صورت کوتاه‌مدت تا آماده شدن فضای آموزشی از کانکس‌هایی برای تحصیل دانش‌آموزان استفاده کنیم. پیش‌بینی می‌شود به دلیل اینکه اکثر مدارس روستایی است، بتوان با اعتبارات کمتری این مدارس را بازسازی کرد.

18:20/ اعلام پایان عملیات امداد و نجات

کولیوند، رئیس اورژانس کشور گفت: در حال حاضر تقریبا عملیات امداد و نجات و انتقال مصدومان پایان یافته است.

مرتضی سلیمی، رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر نیز عنوان کرد: 92 درصد عملیات امداد و نجات انجام شده و امیدواریم امشب پایان یابد، همچنین عملیات آواربرداری از فردا صبح آغاز می‌شود.

تعدادی از مجروحان زلزله اخیر کرمانشاه به بیمارستان‌های تهران و البرز منتقل شدند. اسامی مجروحان انتقال یافته را اینجا ببینید.

17:55/ رقم جانباختگان به 407 نفر رسید

سعیدی، معاون سازمان مدیریت بحران کشور گفت: آخرین آمار تلفات زلزله تا ساعت پنج بعدازظهر امروز ۴۰۷ نفر جان‌باخته و ۶۷۰۰ نفر مجروح است.

پزشکی قانونی استان کرمانشاه آخرین آمار جان‌باختگان زلزله این استان را ۴۰۷ نفر اعلام کرد. تعداد افراد متوفی در شهرهای مختلف به شرح زیر است:
سرپل ذهاب: ۳۰۰
کرمانشاه: ۲۵
اسلام آباد غرب: ۲۲
کرند: ۱۴
قصر شیرین: ۲۸
جوانرود: ۳
ثلاث: ۱۵

همچنین امیر سرلشکر سیدعبدالرحیم موسوی درباره آخرین وضعیت شهرستان سرپل ذهاب گفت: تیپ‌‌های یگان ارتش جمهوری اسلامی در منطقه مستقر شدند و کار آواربرداری توسط آنان آغاز شده است. وی با بیان اینکه با روشن شدن هوا یک پل هوایی بین کرمانشاه بر سر پل ذهاب برقرار کردیم و ۲۵۰ بالگرد در این منطقه پرواز کردند که تاکنون بیش از ۶۰۰ مجروح را جابجا کردند.

17:18/ پایان عملیات نجات در سرپل ذهاب

کولیوند، رئیس اورژانس کشور گفت: تقریبا عملیات جستجو و نجات در سرپل ذهاب پایان یافته است.

16:30/ افزایش تعداد مجروحان و مصدومان

مجتبی خالدی، سخنگوی اورژانش کشور آمار مصدومان را تا این ساعت 6650 نفر، اعلام کرد. همچنین پزشکی قانونی استان کرمانشاه آخرین آمار جان‌باختگان زلزله این استان را ۳۸۷ نفر اعلام کرد. تعداد افراد متوفی در شهرهای مختلف به شرح زیر است:
سرپل ذهاب: ۲۸۰
کرمانشاه: ۲۵
اسلام آباد غرب: ۲۲
کرند: ۱۴
قصر شیرین: ۲۸
جوانرود: ۳
ثلاث: ۱۵
شایان ذکر است تعداد جان باختگان شهر کرمانشاه، تنها یک نفر بوده است و سایر جان باختگانی که به عنوان معاینه شده در کرمانشاه اعلام می شوند از شهر ازگله و سرپل ذهاب به کرمانشاه منتقل شده اند.

16/ اعلام اسامی 53 نفر از جانباختگان

سازمان پزشکی قانونی کرمانشاه اسامی ۵3 نفر از جان‌باختگان زلزله ۷,۳ ریشتری غرب کشور را اعلام کرد. برای مشاهده اسامی اینجا را کلیک کنید.

14:22/ احتمال پایان کار آواربرداری تا پایان امشب

سردار  سرلشکر پاسدار محمدعلی جعفری، فرمانده کل سپاه اعلام کرد: کار آوار برداری زلزه شب گذشته کرمانشاه به احتمال زیاد تا امشب به پایان می‌رسد. با تقسیم کار صورت گرفته، ارتش در شهر سرپل ذهاب و سپاه در روستاهای منطقه امدادرسانی می‌کنند.

13:50/ صدور 341 جواز دفن

پزشکی قانونی استان کرمانشاه با اعلام صدور 341 جواز دفن تا این لحظه برای جان باختگان زلزله شب گذشته، تعداد کشته‌شدگان شهرستان‌ها را به تفکیک زیر اعلام کرد:

معاینه شده در کرمانشاه 18 نفر
فوتی‌های اسلام آباد 22 نفر
فوتی‌های کرند 14 نفر
فوتی‌های سرپل ذهاب 241 نفر
فوتی‌های قصر شیرین 28 نفر
فوتی‌های ثلاث 15 نفر
فوتی‌های جوانرود 3 نفر

13:18/ وزیر کشور و وزیر بهدشت وارد کرمانشاه شدند

سید حسن هاشمی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به همراه عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور ساعت 13:18 وارد کرمانشاه شدند و توسط بالگرد از مناطق آسیب دیده بازدید کردند.

12/ 328 نفر جان باختند

پزشکی قانونی استان کرمانشاه با اعلام صدور 328 جواز دفن برای جان باختن زلزله شب گذشته، تعداد جان باختگان شهرستان‌ها را به تفکیک زیر اعلام کرد:

کرمانشاه 10 نفر
اسلام آباد 22 نفر
کرند 14 نفر
سرپل ذهاب 236 نفر
قصر شیرین 28 نفر
ثلاث 15 نفر
جوانرود 3 نفر

11:35/ اعلام 5346 مصدوم

ایرج حریرچی، سخنگوی وزارت بهداشت در مورد آخرین وضعیت مصدومین و مجروحین حادثه زلزله اظهار کرد: تاکنون 5346 نفر به مرکز فوریت‌های پزشکی اعلام شدند. همچنین 3747 نفر از مصدومان سرپایی درمان شدند.

11:15/ دارندگان گروه خونی O منفی به کمک زلزله زدگان بشتابند

بشیر حاجی‌بیگی، سخنگوی سازمان انتقال خون با بیان این نکته که گروه خونی O منفی به عنوان دهنده عمومی می‌تواند به همه گروه‌های خونی، خون اهدا کند و از آن جایی که این گروه، با ارزش‌ترین گروه خونی در کمک به مصدومان حوادث محسوب می‌شود، گفت: افرادی که دارای گروه خونی Oمنفی هستند در اهدای خون پیش‌دستی کنند چرا که در حال حاضر اولویت دریافت با این گروه خونی است.

11:10/ صدور جواز دفن برای 207 جسد

آرتین کمالی، رئیس پزشکی قانونی کرمانشاه اعلام کرد: در پي وقوع زلزله 7.2 ريشتری شب‌ گذشته در مرز ايران و عراق، تاكنون 207 جسد توسط پزشكی قانونی استان كرمانشاه معاينه و برای آنان جواز دفن صادر شده است.

وی با اشاره به تعداد اجساد معاينه شده در هر يك از شهرستان‌های استان اظهار كرد: تا اين لحظه تعداد اجساد معاينه شده در شهرستان سرپل ذهاب 149، اسلام آباد غرب 22، ثلاث باباجانی 15، كرند غرب 14 و قصر شيرين نيز 14 نفر بوده است كه در مجموع به 214 تن می‌رسد.

10:45/ تعداد مصدومان به 2530 نفر رسید

مجتبی خالدی، سخنگوی سازمان اورژانس کشور با اشاره به اینکه تعداد مصدومین زلزله به 2530 نفر رسیده است، اظهار کرد: 382 نفر از مصدومین در بیمارستان بستری شده و 2148 نفر توسط اورژانس درمان و ترخیص شده‌اند.

10:36/ اعلام اسامی جان‌باختگان

پزشکی قانونی استان کرمانشاه اسامی 19 نفر از جانباختگان زلزله شب گذشته در ثلاث باباجانی و سرپل ذهاب را اعلام کرد.

برای مشاهده اسامی اینجا را کلیک کنید

10:10/ تعداد کشته‌شدگان به 211 نفر رسید

تعداد کشته شدگان زلزله به 211 نفر و مجروحان این حادثه به 2504 نفر رسیده است.

9:41/ افزایش تعداد جان باختگان و مصدومان

بهنام سعیدی، سخنگوی ستاد مدیریت بحران کشور از افزایش تعداد کشته شدگان زمین لرزه غرب کشور  به ۲۰۷ نفر خبر داد و گفت: در این حادثه ۱۷۰۰ نفر زخمی شدند.

تا این لحظه تعداد اجساد معاینه شده در شهرستان سرپل ذهاب 142، اسلام آباد غرب 22، ثلاث باباجانی 15، كرند غرب 14 و قصر شیرین نیز 14 نفر بوده است كه در مجموع به 207 تن می‌رسد.

9:12/ اسامی مصدومین بستری در بیمارستان قصر شیرین

برای مشاهده اسامی مصدومین بستری در بیمارستان قصر شیرین که از سوی سازمان اورژانس کشور اعلام شده است اینجا را کلیک کنید.

8:59/ افزایش تعداد جان‌باختگان به 200 نفر

سرپرست سازمان اورژانس کشور که هم اکنون در سرپل ذهاب حضور دارد آخرین آمار مصدومین را تا این لحظه ۱۶۸۳ نفر اعلام کرد.

همچنین تعداد جان باختگان به 200 نفر رسیده است.

5:32/ 141 نفر کشته شده‌اند

سعیدی سخنگوی ستاد مدیریت بحران کشور: تعداد کشته شدگان به 141 نفر رسید:

ازگله 4 نفر فوتی
گهواره 3 نفر فوتی
کرند 13 نفر فوتی
سرپل ذهاب 97 فوتی
ثلاث  9 نفر فوتی
اسلام اباد  13 نفر فوتی
قصر شیرین 2 نفر فوتی

3:14/ 1000 نفر مجروح و 93 جان‌باخته

کولیوند تعداد مجروحان را 1000 نفر اعلام کرد و اظهار کرد: 93 تن تاکنون در استان کرمانشاه بر اثر زمین لرزه جان باخته اند.
وی افزود: از این تعداد 61 تن در سرپل ذهاب، 30 نفر در قصر شیرین و 2 تن در کرمانشاه کشته شده اند.

4:50/ سه روز عزای عمومی در کرمانشاه

استاندار کرمانشاه گفت: با هماهنگی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه، سه روز عزای عمومی در کرمانشاه اعلام خواهد شد.

2:30/ تعطیلی ادارات تکذیب شد

معاون عمرانی استانداری کرمانشاه خبر تعطیلی ادارات را تکذیب کرد و اظهار کرد: ادارات فردا باز و آماده‌باش هستند و فقط مدارس و دانشگاه‌ها تعطیل‌ هستند.

1:58/ افزایش جان‌باختگان سرپل به 61 نفر

کولیوند از جان باختن 61 نفر در سرپل ذهاب خبر داد.

1:53/ 300 زخمی در سرپل ذهاب
کولیوند با اشاره به خسارات زلزله در سرپل ذهاب از 300 زخمی و 25 کشته در این شهر خبر داد.

1:50/ راه دالاهو به سرپل باز است

نیک کردار از باز بودن راه دالاهو به سرپل خبر داد و گفت: کار توزیع آب آشانیدنی آغاز شده است.

1:48/ اقدامات وزارت بهداشت

با دستور وزیر بهداشت دانشگاه های علوم پزشکی کشور موظف شدند نسبت به اعزام کادر درمانی متخصص، تجهیزات پزشکی، آمبولانس و تامین خون مورد نیاز برای مراکز درمانی مناطق زلزله زده استان کرمانشاه در سریعترین زمان ممکن اقدام کنند.

1:43/ دشواری فعالیت امداد به دلیل ریزش کوه

مرتضی سلیمی، رییس امداد و نجات با بیان این که بیشترین مشکل در شهر ثلاث قصر شیرین و دالاهو است، اظهار کرد: اسکان اضطراری را آغاز کردیم. تعداد مصدومین در شهر ثلاث بیشتر از ظرفیت بوده است.

وی همچنین از اعزام سگ‌های جستجوگر خبر داد.

کولیوند نیز اظهار کرد: تیم واکنش سریع را مستقر کرده ایم و در برخی نواحی، مسیر به دلیل ریزش کوه بسته شده که کار را دشوار کرده است.

وی افزود: تعداد مصدومین از ظرفیت برخی بیمارستان ها در قصر شیرین زیاد بوده که بیرون از بیمارستان ها به مجروحین رسیدگی می شود. در کرند غرب اوضاع آرام است و عمده نگرانی ما در روستاهای سرپل ذهاب و قصر شیرین است.

کولیوند خاطرنشان کرد: تلفات 3 کودک در کرند، 100 مجروح در سرپل و قصر شیرین و 6 فوتی در قصر شیرین گزارش شده است.

1:30/ تماس وزیر کشور با بخشدار ازگله

وزير كشور ضمن تماس با بخشدار ازگله دستوراتی مبنی بر تشکیل ستاد مديريت بحران و اعزام سريعتر نيروها به روستاها برای براي برقراری برق صادر کرد.

1:25/ آمار مجروحان و تلفات زمین‌لرزه در عراق از زبان یکی از مدیران تلویزیون سلیمانیه تا این لحظه
اربیل: ۵۰ زخمی
سلیمانیه: ۵۰ زخمی
خانقین: ۱۵۰
در مجموع ۶ کشته


1:24/ افزایش شمار کشته‌ها به 30 نفر

نیک کردار، معاون عمرانی استانداری کرمانشاه اظهار کرد: آمارها حاکی از کشته شدن 30 نفر دارد که 9 نفر از سرپل ذهاب و 9 نفر از قصر شیرین گزارش شده است.

وی همچنین از مصدومیت 200 نفر خبر داد.

1:17/ کانون زمین‌لرزه در عراق نبود/ تلفات رو به افزایش

اسماعیال نجار، رییس مدیریت بحران اظهار کرد: گزارش موسسه ژئوپُلیتیک دانشگاه تهران این است که کانون زمین‌لرزه در عراق نبود.
وی افزود: کانون زلزله در منطقه وسیعی از مرز دو کشور روی داده است و آمار خسارت‌ها و مجروحان و جان‌باختگان ضد و نقیض است و هم‌اکنون نمی‌توان آمار قطعی داد.
وی همچنین تاکید کرد: خسارت‌ها در قصرشیرین، سرپل‌ذهاب و چند منطقه دیگر شدید بوده و قطعا تلفات در این مناطق زیاد خواهد بود. مردم اخبار را فقط از رسانه‌های رسمی دنبال کنند.

1:00/ آمار تایید نشده از آمار 9 نفره کشته‌شدگان

آمار ضد و نقیضی در مورد کشته شده‌ها وجود دارد مبنی بر مجموعا 9 کشته: 6 کشته در ازگله و 2 کشته در قصر شبرین و 1 کشته در سرپل ذهاب که البته اورژانس هنوز این آمار را تایید نکرده است.

12:50/برگزاری جلسه ستاد مديريت بحران

برگزاری جلسه  اضطرارى ستاد مديريت بحران به رياست وزير كشور

افزایش مصدومین زلزله به 138 نفر/ تکمیل می‌شود

تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها

همه مدارس و دانشگاه‌های استان کرمانشاه فردا دوشنبه در نوبت صبح و عصر تعطیل شدند.

 12:40/ افزایش مصدومین به 138 نفر

کولیوند از افزایش مصدومین در کشور به 138 نفر ( سردشت : 7 – سنندج : 23 – کرمانشاه : 5 – قصرشیرین : 59 - شوش : 1 – ایلام : 42 – خرم آباد : 1) خبر داد.

 12:32/ افزایش مصدومین به 60نفر

کولیوند از افزایش مصدومین به بیش از 60 نفر در شهرهای کرمانشاه، سنندج، ایلام، سردشت و شوش خبر داد.

12:29

بر اساس اعلام اورژانس کرمانشاه اکثر مصدومین زلزله و مراجعین به بیمارستان طالقانی کرمانشاه به صورت سرپایی درمان شدند.
اکثر این مصدومین در هنگام خروج از محل سکونت دچار مصدومیت شده  و یا به دلیل مشکلات قلبی به مراکز درمانی  مراجعه کردند.
تیم های ارزیاب اورژانس به شهرستانهای قصرشیرین، سرپل ذهاب و ثلاث باباجانی که بیشترین خسارت از این شهرستانها گزارش شده اعزام شدند.

12:25/ افزایش مصدومین به 43 نفر
کولیوند از افزایش مصدومین به 43 نفر در شهرهای کرمانشاه، سنندج، ایلام، سردشت و شوش خبر داد.

21:23/ تایید 35 مصدوم و 2 فوتی

مصدوم شدن 35 نفر و کشته شدن 2 نفر در قصر شیرین استان کرمانشاه خبر داد.

وی افزود: خساراتی در قصر شیرین به وجود آمد که تعدادی اتوبوس آمبولانس و آمبولانس به منطقه اعزام شدند. من نیز در حال حرکت به سمت قصر شیرین هستم.

کولیوند افزود: بالگردها نیز آماده شدند که صبح به سمت قصر شیرین حرکت کنند.بر اساس اطلاعاتی که داریم بیشترین خسارات به قصر شیرین وارد شده است.

وی یادآور شد: در سایر استان‌ها وضعیت آرام است. تیم واکنش سریع اورژانس در حال ارزیابی در مناطق مرزی هستند.

تعطیلی مدارس کرمانشاه و ایلام

همچنین وزارت آموزش و پرورش از تعطیلی کلیه مدارس در دو استان کرمانشاه و ایلام خبر داد.


انتشار یافته: ۱۶
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
وحید اکبری
|
Germany
|
۱۳۹۶/۰۸/۲۲ - ۱۰:۵۹
0
1
تسلیت به تمام ملت ایران
خداوند به بازماندگان صبر عنایت کند
مزینانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۶/۰۸/۲۴ - ۱۱:۰۱
0
1
کاش مسئولان بیشتر پای کار بودند
محمدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۶/۰۸/۲۴ - ۱۱:۰۲
0
1
خدا به همشون صبر بده- مسئولان کجان آخه.. مواقعابحران مدیریت داریم تا مدیریت بحران
مزینانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۶/۰۸/۲۴ - ۱۱:۰۲
0
1
کاش مسئولان بیشتر پای کار بودند
امیری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۶/۰۸/۲۴ - ۱۱:۰۳
0
1
ای کاش مسئولان هم خودشون رو بجای این مردم بیگناه میدیدند. تاکی احمال کاری- تا کی ...
سید حسن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۶/۰۸/۲۴ - ۱۱:۰۴
0
1
ما در غمتان شریکیم/ کاش مردم همچنان هوای هموطنان خود را تا پایان داشته باشند
یک کرد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۶/۰۸/۲۴ - ۱۱:۰۵
0
1
اگر همدلی مردممان نبود شاید در این فاجعه دیگر کمرمان راست نمی شد
بینام
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۶/۰۸/۲۴ - ۱۱:۰۶
0
1
خدا به داد این بندگان خدا برسه- مسئولین اگه اینطوری ادامه بدهند فکر کنم کمک‌رسانی یه چند سالی طول بکشه
..خدا قوت به نیروهای پرتوان ایکنا
sana rahmani
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۶/۰۸/۲۴ - ۱۱:۰۶
0
1
این روزها هم می‌گذرد و ما در کنار کردهای غیورمان خواهیم ماند
زهرا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۶/۰۸/۲۴ - ۱۱:۰۷
0
1
کرمانشاه ساغ اولسون/ کنارتون هستیم با تمام احساس و دارایی هایمان
هیوا از پاوه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۶/۰۸/۲۴ - ۱۱:۰۷
0
1
گه لیک سپاس هاوریانی هیژا بو هاو خه می و هاو دردیتان
از تمامی شما دوستان عزیز به خاطر تمام همدری‌ها و همراهی ها و این که در این چند رو ما را تنها نگذاشتید
mohamad
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۶/۰۸/۲۴ - ۱۱:۰۸
0
1
نهادهای مسئول تا کی مسئول خواهند ماند و پای کار؟
رسانه‌ها پیگیر باشند تا مسئولان از زیر بار مسئولیت فرار نروند
رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۶/۰۸/۲۴ - ۱۱:۰۹
0
2
این چند روز شاید دولت بخاطر تبلیغات خودشون به این مردم بخت برگشته کمک کنن و بعدش خدا شاهده کسی اونا رو یادشون نمیاد نمونه اش بم و بقیه جاهای دیگه است برید ببینید.
حمید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۶/۰۸/۲۴ - ۱۱:۱۱
0
0
کرمانشاه و غرب کشور تسلیت . ما هم تو اهواز زمین لرزه رو احساس کردیم . بدونید در غمتان با تمام وجودمان شریکیم . تمام امکانات کشور ثروتمند ایران باید بسیج شود این مصیبت سریعتر التیام یابد
saberi
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۶/۰۸/۲۴ - ۱۱:۱۳
0
0
تسلیت به همه هموطنان عزیزمون مخصوصا اونایی که تو این حادثه عزیزانشون رو از دست دادن خیلی وحشتناک بود ما تو تبریز هم کاملا احساسش کردیم من اولش فک کردم تو شمال غرب اتفاق افتاده چون شدتش خیلی بود و تموم نمیشد.......مارو هم در غم خودتون شریک بدونین الان بهتر از همه میتونیم درکتون کنیم چون همین چن سال پیش ۹۱ این بلا سرماهم اومد ان شاءالله تعداد کشته شدگان افزایش پیدا نکنه و زودتر شروع کنن به بازسازی به امید روزی که ماهم مثل ژاپن بشیم زلزله ۹ ریشتری هیچ تلفاتی نداشته باشه ولی کاش می شد به امید زندگی بدون زلزله
سجاد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۶/۰۸/۲۴ - ۱۱:۱۶
0
0
عمری در آرزوی پرواز بودم

عمری در جستجوی پرواز

امّا

در تنگنای پَستِ زمین

به آن نرسیدم

شاید مرگ

مَجالی برای پَروازم باشد

پس وقتی که مُردم

مرا با باران غُسل دهید!

در کَفنِ ابر بپیچانید

و در حوالیِ ماه

در دوردستِ آسمان

رها کنید…!
captcha