بررسی وضعیت مراکز قرآنی مناطق زلزله‌زده/ قرآن؛ التیام‌بخش آلام
کد خبر: 3663334
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۸

بررسی وضعیت مراکز قرآنی مناطق زلزله‌زده/ قرآن؛ التیام‌بخش آلام

گروه فعالیت‌های قرآنی: مسئول رسیدگی به امور استان‌های دبیرخانه شورای توسعه فرهنگ قرآنی گفت: برای آسیب‌زدایی‌های بعد از وضعیت‌های بحرانی همچون زلزله، هیچ چیزی نمی‌تواند جایگزین قرآن شود و اگر بتوانیم برای این کار محافلی را راه‌‌اندازی کنیم یا وضعیت مراکز فرهنگی و قرآنی را سامان دهیم، مطلوب خواهد بود.

مصطفی بی‌غم، مسئول رسیدگی به امور استان‌های دبیرخانه شورای توسعه فرهنگ قرآنی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) با اشاره اینکه به مسئولان استانی در دو استان ایلام و کرمانشاه اعلام شده است تا وضعیت مراکز فرهنگی و قرآنی این استان‌ها را مورد بررسی قرار دهند، گفت: شاید در وهله اول پرداختن به چنین موضوعاتی جزء اولویت‌های زلزله‌زدگان به حساب نیاید، اما مسئله آسیب‌زدایی اجتماعی و امنیت بخشی در دو هفته اول مسئله مهمی است.

وی افزود: برای پرداختن به آسیب‌زدایی‌های بعد از این وضعیت، هیچ چیزی نمی‌تواند جایگزین قرآن شود و اگر بتوانیم برای این کار محافلی را راه‌‌اندازی کنیم یا وضعیت مراکز فرهنگی و قرآنی را سامان دهیم مطلوب خواهد بود.

مسئول رسیدگی به امور استان‌های دبیرخانه شورای توسعه فرهنگ قرآنی تصریح کرد: بر همین اساس تنها کاری که از ما به عنوان شورای توسعه فرهنگ قرآنی ساخته است، این است که وضعیت مراکز فرهنگی و قرآنی بعد از وقوع زلزله را مورد بررسی قرار دهیم تا حمایت‌ها بعد از این بررسی‌ها صورت بگیرد.

بی‌غم در پایان با اشاره به اینکه امیدواریم تا روز شنبه هفته آینده گزارش وضعیت مراکز قرآنی به دست ما برسد، اذعان کرد: از سه کانال امکان حمایت از این قبیل موارد وجود دارد، یک کانال حمایت‌های مردمی است، کانال دیگر اعتبارات قرآنی دستگاه‌ها و همچنین شورای توسعه فرهنگ قرآنی و آخرین کانال نیز جذب اعتبارات استانی برای این کار است.

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۶/۰۸/۲۴ - ۰۹:۵۵
0
0
بررسی و نظارت موجب رفع کمبودها و کاستی‌ها می‌شود
captcha