مرحوم فاطمیان عامل به قرآن بودند
کد خبر: 3664788
تاریخ انتشار : ۲۹ آبان ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۲
علی‌اکبر حنیفی:

مرحوم فاطمیان عامل به قرآن بودند

گروه فعالیت‌های قرآنی: علی‌اکبر حنیفی با بیان اینکه مرحوم استاد فاطمیان، عامل به قرآن بودند گفت: ایشان از مصادیق آیه «إِنَّ الَّذِينَ يَتْلُونَ كِتَابَ اللَّهِ وَأَقَامُوا الصَّلَاةَ وَأَنفَقُوا مِمَّا رَزَقْنَاهُمْ» بودند.

علی‌اکبر حنیفی، پیشکسوت قرآنی کشورمان طی گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) در رابطه با خصایص اخلاقی مرحوم استاد سید مهدی فاطمیان اظهار کرد: استاد فاطمیان یکی از چهره‌های برجسته قرآنی کشور بودند که سالیان سال، عمرشان را صرف حفظ قرآن و تعلیم و ترویج قرآن کریم کردند. ایشان قبل از پیروزی انقلاب اسلامی، ساکن آمریکا بودند، اما به جهت خدمت به انقلاب و خدمت به کشورشان بعد از انقلاب به ایران بازگشتند و در ایران سکنی داشتند و مروج قرآن بودند.

این پیشکسوت قرآنی کشورمان با اشاره به اینکه در خصوص حفظ تا چندین سال که کلاس‌های موسسات و جلسات در ایران رایج نبود، تصریح کرد: استاد فاطمیان بهترین کلاس‌های حفظ را در آن دودهه داشتند. همچنین برنامه‌های ایشان در شبکه قرآن سیما و رادیو قرآن نیز با استقبال بسیاری مواجه شده بود.

حنیفی در ادامه با بیان اینکه استاد فاطمیان عامل به قرآن بودند، گفت: ایشان از مصادیق آیه «إِنَّ الَّذِينَ يَتْلُونَ كِتَابَ اللَّهِ وَأَقَامُوا الصَّلَاةَ وَأَنفَقُوا مِمَّا رَزَقْنَاهُمْ» بودند. ما از فقدان ایشان بسیار بسیار ناراحتیم. به ویژه بدین جهت که محتمل است در اثر توطئه دولت آمریکا که خود استاد به ما گفتند، این بیماری سخت چندین ساله بر ایشان غالب شده باشد و موجبات تاسف را برای ما بیشتر کرد.

وی در پایان گفت: به هرحال ایشان یکی از خوب‌ترین‌ها و عامل‌ترین‌ها بودند که زندگی‌شان را بر مبنای قرآن بنا نهادند. خودشان و خانواده محترمشان همه اهل قرآن هستند و یک زندگی قرآنی را برایشان تدوین کردند. امید است که خداوند ایشان را غریق رحمت واسعه خودش قرار دهد و این قبر تنگ و تاریک که در آن قرار می‌گیرد، دروازه‌ای از بهشت برایش شود، چرا که مرگ، مقدمه‌ای برای خوشبختی و سعادت ابدی است.

مطالب مرتبط
captcha